וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בכירי היורוליג מתכננים מהפכה במפעל החל מ-2016/2017

אתר ספרדי טוען כי החל מעוד שנה וחצי, יקצצו בליגת הכדורסל החזקה באירופה את מספר המשתתפות מ-24 ל-16, ויבטלו את שלב הטופ 16 לגמרי. חדשות רעות להפועל ירושלים?

עריכת וידאו: מתן חדד

האם ליגת היורוליג בדרך לעבור מהפכה? אתר 'אנסטנדו' הספרדי פרסם היום (שישי) את הלקחים מהישיבה שקיימו בכירי המפעל ביום רביעי האחרון. השינוי המשמעותי, על פי המתווה שמתוכנן החל מעונת 2016/2017, הוא צמצום הקבוצות המשתתפות בליגה - מ-24, ל-16. כיום יש בליגה 12 קבוצות עם רישיון א' (ברצלונה, לבוראל קוצ'ה ויטוריה, מלאגה, ריאל מדריד, אולימפיאקוס, פנאתינייקוס, מכבי תל אביב, מילאנו, ז'לגיריס קובנה, צסק"א מוסקבה, אנאדולו אפס ופנרבחצ'ה/אולקר), ובתכנית החדשה, יהיו 11 קבוצות עם רישיונות שיאפשרו להן לקחת חלק במפעל בלי קשר לתוצאותיהן בליגה המקומית.

המשמעות: חמש קבוצות בלבד ללא רישיון ייכללו ביורוליג החדש (לעומת 12 כיום). מדובר בחדשות לא כל כך טובות לקבוצות מסוגה של הפועל ירושלים, שלא הצליחה לפלס את דרכה למפעל גם בפורמט של 24 קבוצות.

שינוי גדול נוסף הוא ביטול שלב הטופ 16, כשבמקום זאת יהיה שלב ראשון מוקדם, בו כל הקבוצות ישחקו אחת מול השנייה במעין ליגה (15 משחקי בית ו-15 משחקי חוץ). 8 הראשונות יעפילו לסדרות פלייאוף, ואחריהן יתקיים פיינל פור, שצפוי להיערך בין סוף מאי ותחילת יוני. זאת לעומת המצב הנוכחי, שכולל שלב מוקדם עם עשרה משחקים לכל קבוצה, ולאחר מכן טופ 16, בו כל קבוצה שהעפילה שיחקה 14 משחקים.

ג'ורדי ברתומאו מזכ"ל פיב"א היורוליג. ברני ארדוב
מהפכה. ג'ורדי ברתומאו/ברני ארדוב
  • עוד באותו נושא:
  • יורוליג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully