וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשו בה שמות: כך מפרקים אימפריה בחמש שנים

הראל, טביב, רמון. גוטמן, קשטן, שירזי, רב"ש. 68 שחקנים, שישה חברי דירקטוריון, 20 אחוז של האוהדים ואיל ברקוביץ' אחד. עמית גולדשטיין עם רשימת מכולת שהפכה את הפועל תל אביב מאימפריה לשכונה

one

בוידאו: לקראת המשחק בשבת, המפגש הקודם של הפועל תל אביב והפועל חיפה

את עונת 2009/10 אף אוהד אדום לא יישכח. זה התחיל עם מסע מופלא בליגה האירופית, המשיך עם גביע מתוק ונגמר בשער דרמטי של ערן זהבי בתוספת הזמן בטדי, שקבע דאבל היסטורי להפועל תל אביב. לא שלפני כן לא היו בעיות בהנהלת הקבוצה, אך מאז אותו דאבל הפועל מחפשת דבר אחד שיעיד על סוג של יציבות. בימים בהם מדברים על בעלים חדשים בקיץ (כשהפעם אלו אמיר כבירי ועדי קריספין), זהו בדיוק הזמן לעשות סיכום קטן, מן רשימת מכולת - של מי ומה עבר על הפועל תל אביב מאז אותה עונה. מהפסגה אל התהום. כך הפועל הפכה לבדיחה ניהולית, איך שחיים רמון הגדיר זאת: "מתנהלת למופת".

seperator

2010/11

העונה הזו היתה פנטזיה של כל בעלים בליגה. ההעפלה לליגת האלופות הכניסה סכומים בסך כ-60 מיליון שקל לקופה האדומה, והאופטימיות ריחפה באוויר. היו כאלה שחשבו שהפועל תל אביב, בשל הסגל, המאמן והתקציב - תברח לליגה. אבל אז…

בעלים: מוני הראל ואלי טביב

יו"ר: אמיר לובין

מנכ"ל: גבי קצרה

צוות אימון: אלי גוטמן ויוסי אבוקסיס

שחקנים שבאו: ביוואן פרנסמן, בן שהר, טוטו תמוז, מריו פצ'אלקה, אלרואי כהן, שי רביבו, יוסי שבחון, סלים טועמה, רומאן רוקי.

מה אמרו לפני: אחרי עונת הדאבל, בהפועל שוב הלכו חזק על כל התארים. ההתחזקות בקיץ הפכה את הקבוצה למחזיקה בסגל הכי נוצץ בליגת העל. דרים טים. עוד לפני ההעפלה לליגת האלופות הצהיר הראל על המטרות - כל התארים והעפלה היסטורית לשלב הבתים של ליגת הכדורגל היוקרתית ביותר בעולם.

מה אמרו אחרי: יותר נכון, מה לא אמרו. מה שריחף מעל כל העונה הזו היה העימות המתוקשר בין טביב להראל. אין-ספור הכפשות בין השניים, ריב קולני בלובי של מלון ומלחמה על שליטה בקבוצה.

שורה תחתונה: אולי הסגל הכי נוצץ והכי טוב שהיה לאדומים אי פעם. אפילו הסגל של מכבי תל אביב היום נראה חיוור לידו. ערן זהבי, גילי ורמוט, איתי שכטר, דגאלס דה סילבה, בן שהר, טוטו תמוז, אביחי ידין ועוד, נכנעו בסופו של דבר לאגו של צמד הבעלים. אחרי העפלה לליגת האלופות וזכייה בגביע, מצחיק שהמילה היחידה שזוכרים מאותה עונה היא: במבי.

עוד באותו נושא

הפועל חיפה - הפועל תל אביב: ספורי וזגורי יפתחו בהרכב

לכתבה המלאה
בעלי הפועל תל אביב מוני הראל עם אלי טביב. ברני ארדוב
פייר? לא מתגעגעים. הראל וטביב/ברני ארדוב

2011/12

הקיץ עמד בסימן ההשתלטות של אלי טביב על המועדון. איש העסקים היה נחוש להוכיח שכעת, כשהוא בעל השליטה היחיד, הפועל תתנהל בצורה מושלמת. לו רק ידע אז איך זה ייגמר.

בעלים: אלי טביב

יו"ר: דורון אוסידון

מנכ"ל: ניר ענבר

צוות אימון: דרור קשטן, שהוחלף על-ידי ניצן שירזי ושביט אלימלך במהלך העונה.

שחקנים שבאו: אפולה אדל, עומר דמארי, נוסא איגייבור, מירקו אורמוש, מחמוד עבאס, איאד חוטבא, מרקו שולר, יגאל אנטבי, לירון דיאמנט.

מה אמרו אז: "תחילה, אני רוצה להתנצל בפני השחקנים, הצוות המקצועי והאוהדים, על הריב שנכפה עליי ועל המועדון, ופגע בכולנו בשנה האחרונה", אמר טביב בזמנו. "מכל הלב אני מבקש סליחה. בתקופה האחרונה שמי שורבב בשמועות רבות ומגוונות", הודה טביב. "כמוכם, גם אני קראתי ושמעתי על פניות ורצונות של מועדונים אחרים שרצו אותי. אני רוצה להבהיר, לא עלה על דעתי לעזוב אפילו לרגע. לא היו פניות רשמיות ולא היה מצב שחשבתי לעזוב את המועדון. באתי כדי להישאר והמטרה שלי החל מהיום היא אחת - להחזיר את האליפות הביתה".

מה אמרו אחרי: זו היתה עונה שאופיינה על ידי מלחמה בין האוהדים לטביב. אקורד הסיום של אותה היתה הזכייה בגביע, אך גם בחגיגות טביב כמעט הותקף ולא על ידי האוהדים אלא על ידי טוטו תמוז. אין אחד אז שלא התבטא כנגד הבעלים שהפך לאישיות לא רצויה בבלומפילד. הכתובת היתה על הקיר, אמרו בהפועל.

שורה תחתונה: זה התחיל בהפגנות נגד טביב שרצה להעזיב את שי אבוטבול ומשם גלש למחאה הכי גדולה שהיתה כנגד בעלים בישראל. שלל סיפורים שכללו גם תקיפה של אוהד הפועל בן 16, על ידי הבעלים - מעשה בגינו הורשע טביב. אולי תואר נוסף הצטרף לארון, אבל הרבה כבוד למועדון העונה לא הוסיפה.

אוהדי הפועל תל אביב מוחים נגד הבעלים אלי טביב. ברני ארדוב
מהמחאות הזכורות ביותר בכדורגל הישראלי נגד בעלים. אוהדי הפועל נגד טביב/ברני ארדוב

2012/13

המאבק בטביב הסתיים. רמון מתקבל כמשיח, שיוביל מהלך של רכישת המועדון על ידי האוהדים…

בעלים: חיים רמון (מחזיק זכויות הניהול); 30 אחוז מהמניות נרכשו על ידי מספר אנשי עסקים; 20 אחוז עברו לידי עמותת האדומים.

יו"ר: אמיר לובין.

צוות אימון: ניצן שירזי ושביט אלימלך, שהחולפו על ידי יוסי אבוקסיס ואסי דומב; בהמשך אבוקסיס פוטר, ואת העונה סיים פרדי דוד.

שחקנים שבאו: אלירן דנין, אלמוג כהן, אריק דג'מבה דג'מבה, ברונו קוטיניו, ג'ון פיינסטיל, גילי ורמוט, דוד רוצ'לה, זאב חיימוביץ', חנן ממן, טיאגו קוסטה, טל בן חיים, ניקולה פטקוביץ', סאבו פאביצ'ביץ', שמעון הרוש, תומר בן יוסף, ניר נחום.

מה אמרו אז: "האוהדים הם הלב והנשמה של הפועל תל אביב. נכון שהמועדון צריך גם ראש, ולכן אני הגעתי לכאן, ואני מקווה שהשילוב הזה יצעיד את הפועל להצלחות בעתיד". רמון קיווה, רמון טעה.

מה אמרו אחרי: הכישלון עבר יחסית בשקט. רמון טען כי טביב השאיר לו מועדון מרוסק והתירוץ הזה עוד עבר בשקט בקרב האוהדים.

שורה תחתונה: שלושה מאמנים, 16 שחקנים, מקום שלישי (22 נקודות מתחת לאלופה, מכבי תל אביב) ובעיקר המון דיבורים. הפועל הכי משעממת של השנים האחרונות מבחינת יכולת, אבל הדרמות, כרגיל, לא פסחו עליה.

ניקולה פטקוביץ' שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
זוכרים אותו? ניקולה פטקוביץ'/ברני ארדוב

2013/14

על הפרק: תוכנית החומש של רמון.

בעלים: חיים רמון (מחזיק זכויות הניהול); 30 אחוז מהמניות נרכשו על ידי מספר אנשי עסקים; 20 אחוז עברו לידי עמותת האדומים.

יו"ר: אמיר לובין.

צוות אימון: רן בן שמעון ואסי דומב.

שחקנים שבאו: אוראל דגני, אברהם צ'וקול, איתי שכטר, אורי כהן, בסראט עבדורחימי, בריאן חרסיסיץ', ברנקו איליץ', דני עמוס, יורחן קולין, ישראל זגורי, לוקאס סאשה, ליאור לוי, עומר פדידה, פטר אורלנדיץ', ריף מסיקה, רן יצחק.

מה אמרו אז: גולת הכותרת של אותה עונה - 'למדנו מהטעויות'. 'התחלנו לבנות את הקבוצה במאי'. 'הבאנו מאמן שיביא אליפות'. ועוד עשרות הצהרות.

מה אמרו אחרי: נאום 'אני מאשים' של רמון. מחזיק זכויות הניהול האשים את כל אותם אנשים שהביטחו לו כסף ולא עמדו בהבטחותיהם. "הטעות הכי גדולה שלי", אמר אז רמון, "היא שהחתמתי את אלמוג כהן, איתי שכטר, גילי ורמוט ורן בן שמעון".

שורה תחתונה: ההימור על הכנסות מאירופה הביא את הפועל להרפתקה כלכלית. אי העפלה לשלב הבתים בליגה האירופית הביאה לגרעון של קרוב ל-30 מיליון שקל. הפועל הופכת למקבצת הנדבות הרשמית של ליגת העל.

הבעלים של הפועל תל אביב חיים רמון. ניב אהרונסון
בפיזור האשמות, לא היו הרבה טובים ממנו. רמון/ניב אהרונסון

2014/15

רמון מתחנן לעזוב ואפילו הביא לשם כך קוסם שעזר להעלים בעיקר את הקבוצה.

בעלים: חיים רמון (מחזיק זכויות הניהול); 30 אחוז מהמניות נרכשו על ידי מספר אנשי עסקים; 20 אחוז עברו לידי עמותת האדומים. בקיץ, עידו חג'ג' הפך להיות האיש החזק במועדון. חודשיים לאחר מכן עזב את התפקיד, שחזר לידי חיים רמון. האחרן הפקיד את הניהול השוטף בידי איל ברקוביץ'. בינואר, זכויות הניהול הועברו לעמותת האדומים.

יו"ר: אמיר לובין, שהוחלף על ידי בארי בן זאב.

מנכ"ל: יוסי סחלי.

צוות אימון: איל ברקוביץ' מנהל מקצועי, אסי דומב מאמן. השניים הוחלפו על ידי אלי כהן באמצע העונה.

שחקנים שבאו: שון גולדברג, סארי פלאח, בן רייכרט, אבונימה איזואגבו, אפולה אדל, דודו ביטון, מתן אוחיון, שלומי אזולאי, משה אוחיון, אמידו בלאדה, תום אלמדון, אביב דדו, מוחמד אבו אל היג'ה, עוביידה חטאב, אריאל לזמי, עומר פרץ, בנג'מין פרנסיס, הרמוני איקנדה.

מה אמרו אז: למרות הסגל הדל וחרף הבעיות הכלכליות, ברקוביץ' הצהיר במסיבת העיתונאים שהמטרות הן "מקום שני ולנצח את כל הדרבים".

מה אמרו אחרי: מה לא קרה העונה בהפועל, והעונה אפילו לא הסתיימה. מאמן, מנג'ר, בעלים התחלפו. אין ספור האשמות בין גורמים שונים, ובארי בן זאב אחד שאמור להיות המשיח הניהולי. למרות היכולת הדלה, שוב הפועל הוכיחה שבדרמות היא במקום הראשון.

שורה תחתונה: שיהיה בהצלחה לכבירי לקריספין.

המנהל המקצועי של הפועל תל אביב, איל ברקוביץ'. ברני ארדוב
השאיר את ערכת הקסמים בבית. ברקוביץ'/ברני ארדוב

חשבון, בבקשה

2 בעלים
1 מחזיק זכויות ניהול
6 חברי דירקטוריון
1 עמותת אוהדים
6 יו"רים ומנכ"לים
1 מנהל מקצועי
8 מאמנים
68 שחקנים שחתמו בין העונות
1 מועדון שחולם להפוך שוב לרלוונטי, לחזור ולהתמודד על האליפות. יום יבוא. יום יבוא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully