וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'וזה מוריניו: "מסכים עם ארסן ונגר, לא צריך את כדור הזהב"

מנג'ר צ'לסי העניק ריאיון נרחב לטלגרף, בו גילה בין היתר הסכמה נדירה עם יריבו מארסנל: "נותנים דגש גדול מדי לסטטיסטיקות אישיות. אם רצת שני קילומטר ממני, זה אומר שהיית טוב ממני? לא"

ז'וזה מוריניו מנג'ר צ'לסי מאוכזב. רויטרס
מקטר על השחקנים הצעירים. מוריניו/רויטרס

ז'וזה מוריניו התראיין לטלגרף הבריטי בריאיון ארוך במיוחד, בו דיבר על מגוון נושאים. ראשית, הצטנע מנג'ר צ'לסי ואמר שאינו מחשיב את עצמו לאדם החשוב ביותר במועדון ודירג את עצמו מתחת לאוהדים, הבעלים והשחקנים. מוריניו אמר שעל אף העובדה שהוא תמיד נמצא באור הזרקורים, הוא לא מחזיק בתפקיד החשוב ביותר במועדון.

ז'וזה מוריניו, מאמן צ'לסי, מול מאמן ארסנל, ארסן ונגר. GettyImages
מסכים עם ונגר/GettyImages

"המנג'ר הוא לא האדם הכי חשוב במועדון, כמובן שלא", אמר הפורטוגלי, "אני תמיד אומר: האדם הכי חשוב במועדון הוא קודם כל האוהדים, אחר כך הבעלים ובמקום השלישי השחקנים ורק אז אני מגיע. כולם תמיד מסתכלים על המנג'ר. השחקנים מתבוננים בך ומנתחים כל מהלך שלך, הם רוצים לראות את התגובות שלך, לראות את היציבות שלך. האנשים שעובדים במועדון גם צופים בך ובוחנים אותך כל הזמן. אפילו האוהדים מבחינים בכל פעולה הכי קטנה שלך.

"הם רוצים להרגיש שאחרי הפסד גדול אתה מוכן ליום הבא, שאחרי ניצחון גדול אתה לא בעננים אלא נשאר עם הרגליים על הקרקע. אני חושב שאני טוב בלשלוט במצבים האלה, וטוב בלנסות לשמור אנשים מאוזנים במצבים טובים ומצבים שליליים. בבית אני לא טוב, כי הם מכירים אותי טוב מדי. אני לא יכול להתחבא, הם מכירים אותי".

כמו כן, מוריניו התייחס לתפקיד שלו כמי שנתפס כדמות של אבא עבור שחקנים צעירים שמנסים להסתגל לחיים החדשים עם התהילה והכסף הגדול בגיל צעיר. "כשאני קיבלתי כסף גדול בידיים שלי, כסף גדול ממש, זה היה בחוזה השני שלי בפורטו ב-2003. הייתי בן 30 ומשהו, הייתי נשוי, הייתי מוכן לזה. הבחורים האלה, הם רק בני 16, 17, 19, 20 ולא יודעים איך להגיב, מה לעשות. הם התוצר הסופי של משהו. פעם היה לי שחקן שלא אנקוב בשמו, נתתי לו הזדמנות לשחק בקבוצה הראשונה. כמה שבועות אחרי שהוא שיחק, אבא שלו עזב את העבודה שלו, אמא שלו עזבה את העבודה שלה. הם עברו לגור איתו, לחיות את החיים שלו, לקבל את ההחלטות בשבילו. זה קשה מאוד".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד עם כדור הזהב 2014. GettyImages
לא צריך את כדור הזהב? רונאלדו עם הפרס/GettyImages

מוריניו המשיך ואמר: "זו רק דוגמה אחת מבין אלף בערך. השחקנים צריכים להיות ברי מזל עם ההורים, צריכים להיות ברי מזל עם הסוכנים. הם צריכים להיות מחונכים. פעם היה לי שחקן צעיר שבא אלי עם רכב חדש, אז שאלתי אותו: 'עוד אחד? למה? יש לך כבר בית?' והוא אמר לי שלא, שאלתי אם יש לו הרבה כסף בבנק וגם על זה הוא ענה לא. הוא אמר לי שהוא לא קנה את הרכב הזה, אלא אבא שלו קיבל את זה בחינם מליסינג והשחקן עצמו חתם על המסמך. שאלתי אותו אם הוא יודע מה זה ליסינג והוא אמר שזה אומר שהאוטו בחינם. אמרתי לו שלא וביקשתי ממנו שיישב ואסביר לו מה זה ליסינג, הוא לא ידע כי אף אחד לא אמר לו".

מוריניו נשאל לגבי הדברים שאמר יריבו הגדול ארסן ונגר לגבי כדור הזהב. הצרפתי טען כבר בשנה שעברה שצריך לבטל את הפרס הזה, שכן הוא הופך את המשחק לאינדיבידואלי ולא לקבוצתי כמו שהוא אמור להיות. "אני חושב שוונגר אמר משהו מעניין, הוא נגד כדור הזהב ואני חושב שהוא צודק, כי כרגע הכדורגל מאבד מעט מהקונספט שלו ובמקום להתרכז בקבוצה, מתעסקים רק באינדיבידואל. אנחנו תמיד מסתכלים רק על רק ההופעות האינדיבידואליות. בוחנים את הסטטיסטיקות ומי רץ יותר או כבש יותר. בגלל שאתה רץ 11 קילומטר במשחק ואני תשעה אז אתה עשית עבודה טובה יותר ממני? אולי לא! אולי תשעת הקילומטרים שלי היו חשובים יותר מה-11 שלך?".

בלם ריאל מדריד סרחיו ראמוס. AP
על הספסל של מוריניו. סרחיו ראמוס/AP

ה-11 של מוריניו

בנוסף, מוריניו בחר את ה-11 שלו מבין השחקנים אותם אימן:

פטר צ'ך (צ'לסי), חאבייר סאנטי (אינטר), ג'ון טרי (צ'לסי), ריקרדו קרבאליו (פורטו, צ'לסי וריאל מדריד), וויליאם גאלאס (צ'לסי), קלוד מאקללה (צ'לסי), פרנק למפארד (צ'לסי), מסוט אוזיל (ריאל מדריד), אדן הזאר (צ'לסי), כריסטיאנו רונאלדו (ריאל מדריד), דידייה דרוגבה (צ'לסי).

ספסל: אשלי קול (צ'לסי), סרחיו ראמוס (ריאל מדריד), דקו (פורטו וצ'לסי), ז'וליו סזאר (אינטר), אריאן רובן (צ'לסי), ווסלי סניידר (אינטר), סמואל אטו (אינטר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully