וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: "אין זמן לפציעות וכאבים, צריך להילחם ולהרביץ"

8.4.2015 / 20:53

הצוות המקצועי של אלופת אירופה ניסה לדרבן את השחקנים לקראת משחק העונה מול אלבה (ה', 21:00, שידור חי בוואלה ספורט). כל הצהובים יהיו כשירים. דיווח: טריי תומפקינס מועמד להצטרף

פורוורד מכבי תל אביב דווין סמית'. ברני ארדוב
משחק על עונה שלמה. דווין סמית'/ברני ארדוב

מכבי תל אביב תתארח מחר (ה', 21:00, שידור ישיר בוואלה ספורט) בבירת גרמניה ברלין למשחק מול אלבה המקומית, במסגרת המחזור ה-14 והאחרון בשלב הטופ 16 של היורוליג. אצל הצהובים יש מאמצים להכשיר את יוגב אוחיון, סילבן לנדסברג כשיר, אך לא ברור אם ישחק או לא. מנגד, אלבה נהנית באופן נדיר מסגל מלא לחלוטין ומגיעה מעודדת אחרי הניצחון על פנאתינייקוס במחזור שעבר. מכבי תל אביב ניצחה בשני המפגשים בין השתיים בשלב הבתים המוקדם, 69:84 בברלין ו-89:95 ביד אליהו, אבל בטופ 16 הצליחו הגרמנים לנצח ביד אליהו 59:66.

אלופת המפעל זקוקה לניצחון שיבטיח לה את המקום השלישי בבית, כשגם במקרה של הפסד היא עשויה לעלות לרבע הגמר, אך רק במקרה שפנאתינייקוס תפסיד במשחק המקביל לכוכב האדום בלגרד, וגם אז הצהובים יעלו מן המקום הרביעי. במקרה שמכבי תל אביב תפסיד ופאו תנצח, אלבה ברלין ופאו יעלו כשהגרמנים יהיו במקום השלישי. מנגד, הקבוצה של סשה אוברדוביץ' יודעת שניצחון יבטיח לה בוודאות את הכרטיס לרבע גמר היורוליג, ובכך היא עשויה להפוך לקבוצה הגרמנית הראשונה אי פעם שמעפילה לשמונה האחרונות של המפעל.

אלופת אירופה לא מגיעה במצב אופטימלי למשחק: סילבן לנדסברג, שאמנם שב לאימונים וערך אימון חלקי לא שיחק תקופה ארוכה, ויוגב אוחיון שערך אימון חלקי עדיין סובל מכאבים ברגלו בשל דלקת. אם זה לא מספיק, ג'ו אלכסנדר סובל ממתיחה קלה, כשגם סופוקוליס שחורצאניטיס סובל מכאבים בברכו. עם זאת, כל השחקנים צפויים לעמוד לרשות גיא גודס. במכבי מעריכים כי 500-700 אוהדים ישראלים, מהארץ ומברלין, יגיעו לתמוך במועדון.

"זה משחק של להיות או לחדול. אין זמן לפציעות או לכאבים", אמר הצוות המקצועי לשחקנים לקראת המשחק. "צריך להיות אגריסיביים, להילחם, להרביץ, כל מה שצריך, ולתת הכל על המגרש, ככה תעשה גם ברלין".

בלי קשר לתוצאת המשחק, דומה שבמכבי כבר מתכוננים גם לעונה הבאה. דיווח באתר יורובאסקט גורס כי הצהובים מעוניינים לצרף בקיץ הקרוב את חברו של גל מקל לניז'ני נובגורוד, טריי תומפקינס. על פי הדיווח, הסקאוט הראשי של מכבי עקב אחר הפורוורד המגוון בשני המשחקים האחרונים של ניז'ני. האמריקאי (2.08 מ', 25) חווה עונה גדולה, ומעמיד ממוצעים של 14.4 נקודות ו-8.3 ריבאונדים למשחק ביורוליג, ו-16.9 נקודות ו-7.6 ריבאונדים למשחק בליגת ה-VTB. חוזהו ברוסיה מסתיים בקיץ הקרוב.

צפו בהופעת הבכורה של טריי תומפקינס ביורוליג

סטטיסטיקה עונתית ביורוליג:

אלבה ברלין:
סטטיסטיקה אישית:
קלע מוביל: ג'מאל מקלין - 13.2 נקודות למשחק
מלך האסיסטים: אלכס רנפרו - 5.2 אסיסטים למשחק
מלך הריבאונדים: ג'מאל מקלין - 5.6 ריבאונדים למשחק
סטטיסטיקה קבוצתית:
נקודות: 72.78 בממוצע למשחק
אחוזים לשלוש: 36.1%
אחוזים לשתיים: 51.8%
אחוזים מהעונשין: 70.4%
אסיסטים: 16.73 בממוצע למשחק
ריבאונדים: 33.6 בממוצע למשחק
איבודים: 15.8 בממוצע למשחק
חטיפות: 6.65 בממוצע למשחק

מכבי תל אביב:
סטטיסטיקה אישית:
קלע מוביל: דווין סמית' - 15.4 נקודות למשחק
מלך האסיסטים: ג'רמי פארגו - 5.4 אסיסטים למשחק
מלך הריבאונדים: דווין סמית' - 6.2 ריבאונדים למשחק
סטטיסטיקה קבוצתית:
נקודות: 78 בממוצע למשחק
אחוזים לשלוש: 33.8%
אחוזים לשתיים: 54.0%
אחוזים מהעונשין: 67.4%
אסיסטים: 18.2 בממוצע למשחק
ריבאונדים: 36.4 בממוצע למשחק
איבודים: 13 בממוצע למשחק
חטיפות: 6.2 בממוצע למשחק

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
מאמן אלבה ברלין סשה אוברדוביץ'. AP
אוברדוביץ' מתרגש. אוברדוביץ'/AP

מאמן אלבה ברלין סשה אוברדוביץ' דיבר בפודקאסט של אוהדי הקבוצה לקראת המשחק ואמר: "זה רגע היסטורי עבורנו ומשחק העונה. אם מישהו היה אומר לפני העונה שנגיע למצב הזה ונילחם מול מכבי תל אביב בבית כדי לעלות לרבע הגמר, היו אומרים לו שזה בלתי אפשרי. אבל כרגע אנחנו צריכים לעשות הכול כדי לא לחשוב על כלום ורק להתרכז במשחק עצמו ובתוצאה שלו ולא בהשלכות שיהיו לו ודברים כאלה. זו הדרך היחידה להרגיע את הלחץ לפני המשחק.

"זה משחק גדול ואנחנו רוצים לשמח את האוהדים שלנו. מכבי הרבה יותר מנוסה במצבים האלה, הם היו בהם מיליון פעמים ואנחנו לא. זו הפעם הראשונה בה אנחנו עומדים בפני משחק כזה. קל להגיד מה צריך לעשות, אבל קשה לעשות. זה תלוי הרבה בניסיון. אני גאה במקום בו אנחנו נמצאים כרגע. להיות במצב בו אנחנו יכולים לעלות לטופ 8 זה מדהים בשבילנו. אני מתכונן באופן נורמלי, אעשה את המיטב שלי ואני רגוע מבחינה מנטאלית.

"זה המשחק הגדול ביותר שלי כמאמן, גם בשבילי זה המשחק הגדול ביותר שאי פעם הייתי מעורב בו כמאמן. הדבר הכי חשוב הוא לא לתת למכבי את המגרש הפתוח, בו היא הרבה טובה באירופה. אנחנו צריכים לשלוט בזה ובמשחק שלהם במגרש הפתוח. אנחנו צריכים לעצור את מה שהם עושים הכי טוב. אם נהיה מסוגלים לשלוט בזה ולא נהיה יותר מדי לחוצים, זה יהיה משמעותי מאוד. זה המפתח למשחק מבחינתנו".

אלכס קינג שחקן אלבה ברלין לפני בריאן רנדל שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
קרב גדול. קינג מול רנדל/קובי אליהו

הפורוורד הגרמני אלכס קינג אמר: "אנחנו כמובן יודעים שפארגו הוא שחקן מסוכן מאוד, הוא שחקן ברמה גבוהה מאוד ואתלטי מאוד. כל מכבי אתלטיים מאוד. זו קבוצה שאוהבת לרוץ והיא אתלטית מאוד, הם יבואו מלאי מוטיבציה לנצח כאן בברלין.

"כולנו מוכנים ב-100%, ראינו הרבה קטעי וידאו ואנחנו מכירים את מכבי מצוין. כולנו נבוא בריכוז מוחלט למשחק. אנחנו רק רוצים לשחק מצוין, הכי טוב שאפשר ולנצח. הסיכוי שלנו לעלות הוא גדול, ואנחנו רוצים לייצג את הכדורסל הגרמני בצורה הכי טובה שיש. זו הזדמנות גדולה ואני מקווה שנצליח לעלות לטופ 8". קינג התייחס לסוג המשחק שצפוי: "הולך להיות משחק פיזי מאוד. מכבי קבוצה פיזית מאוד שמשחקת עם הרבה מאץ' אפ זון. אנחנו צריכים להיות אינטנסיביים מאוד, לחפש את המהלכים החכמים כדי לנצח. אנחנו צריכים את הקהל שלנו, שיבואו לארנה, ימלאו אותה ויתמכו בנו".

קינג התייחס לחצי גמר הגביע הגרמני הצפוי לאלבה ביום שבת מול באמברג הלוהטת ואמר: "אנחנו כרגע מתרכזים רק במשחק מול מכבי תל אביב ורק לאחר מכן נתחיל לחשוב על המשחק מול באמברג. ניתן הכול כדי לנצח את מכבי תל אביב ואנחנו יודעים שניצחון במשחק הזה יכול להיות גדול בשבילנו".

הגארד רג'י רדינג אמר לאתר היורוליג: "כולם במועדון מתרגשים מאוד מההזדמנות שנוצרה לנו. זה מרגש מאוד שיש לנו אפשרות להיות הקבוצה הגרמנית הראשונה שמגיעה לרבע גמר היורוליג. אני מקווה שנוכל לנצח את מכבי ביום חמישי, אבל כולם יודעים שהולך להיות לנו מאוד מאוד קשה לעשות את זה. העובדה שניצחנו את מכבי בתל אביב נותנת לנו ביטחון. כשאתה מפסיד לקבוצה שלוש פעמים, זה גורם לך לתהות אם אתה בכלל מספיק טוב כדי לנצח אותם. אם ניצחנו אותם בחוץ, אנחנו בהחלט מסוגלים לעשות את זה שוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully