וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספ בלאטר מתנגד להשעיית ישראל: "מזיק לארגון כולו"

נשיא פיפ"א מתנגד לדרישת ההתאחדות הפלסטינית, ואמר שידבר על כך עם נשיאה ג'יבריל רג'וב: "סיטואציה שאסור שתקרה בפיפ"א". אם הפלסטינים ישיגו שני שליש מהקולות בקונגרס, ישראל תושעה

ספ בלאטר נשיא פיפ"א. נועם מושקוביץ
רוצה את ישראל בפיפ"א. ספ בלאטר/נועם מושקוביץ

התאחדות הכדורגל הפלסטינית הגישה בסוף חודש מרץ בקשה רשמית לקונגרס פיפ"א להשעות את ישראל מכל פעילות, וקונגרס פיפ"א יתכנס בחודש מאי הקרוב (28 ו-29 בחודש) כדי לדון בה. בינתיים נשיא פיפ"א ספ בלאטר, שנמצא בקהיר לצורך דיונים על בחירת המארחת של אליפות אפריקה 2017, אמר שהוא מאוד לא אוהב את הבקשה הפלסטינית. "זאת סיטואציה שאסור שתקרה בפיפ"א כי השעיה היא תמיד משהו שמזיק לארגון כולו", אמר בלאטר על הבקשה להשעות את ישראל. "אני אדבר על זה עם מר ג'יבריל רג'וב, נשיא ההתאחדות הפלסטינית, ולא אוכל למסור יותר מזה".

בקשת ההשעה של ההתאחדות הפלסטינית היא מכה לבלאטר, שבשנים האחרונות מנסה לתווך בין הצדדים, ללא הועיל. על מנת שההחלטה תעבור וישראל תושעה, הפלסטינאים יצטרכו להשיג רוב של שני שליש מהקולות בקונגרס, כלומר 156 קולות מתוך 209. בבקשת ההשעיה טענה ההתאחדות הפלסטינית ש"לישראל יש חמישה מועדוני כדורגל מההתנחלויות בשטחים הכבושים מאז 1967. אלה מועדונים שמתחרים על אליפות ישראל ומפרים את החוק הבינלאומי".

רג'וב, קורא כבר תקופה ארוכה להחרים את ישראל בשל היחס הבעייתי שלה לשחקנים פלסטינים לטענתו, והעלה הילוך במאבקו לאחר פשיטה שערך צה"ל על משרדי ההתאחדות הפלסטינית, הממוקמים בגדה המערבית. רג'וב דורש להשעות את ישראל עד שכל השחקנים ואנשי הצוות יהיו רשאים לתנועה חופשית, בפלסטין ומחוצה לה, עד שציוד כדורגל יוכל להיות מוכנס לפלסטין מבלי לעבור בדיקות, עד שמתקני כדורגל יוכלו להיות מפותחים בפלסטין ללא הפרעה ישראלית ועד שמועדונים הממוקמים בהתנחלויות יושעו מכל פעילות על ידי ההתאחדות הישראלית. בנוסף, רג'וב דורש מהתאחדות הכדורגל הישראלית לנקוט בצעדים לטיפול בגזענות ובאפליה בליגות הישראלית.

ג'יבריל רג'וב בראיון לאבי יששכרוף וינון מגל ברמאללה, 5 פברואר 2013. דרור עינב
המאבק עלה מדרגה. רג'וב/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully