וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייק ששבסקי: "הראינו נחישות אדירה", קוק: "חלומות מתגשמים"

דיוק חגגה את הזכייה באליפות המכללות אחרי שהשלימה מהפך מול וויסקונסין. קואץ' K שעלה למקום השני במספר הזכיות הילל את שחקניו, בו ריאן התלונן על השיפוט

טיוס ג'ונס שחקן מכללת דיוק. AP
הוכתר לשחקן המצטיין של הפיינל פור. טיוס ג'ונס/AP

למרות שמדובר באליפות החמישית של המכללה המעוטרת, החגיגה של שחקני מכללת דיוק הבוקר (שלישי) אחרי הניצחון בגמר טורניר המכללות על וויסקונסין (63:68) כללה התפרצות של רגשות. שחקני הבלו דבילס הצעירים, שאף אחד מהם לא נולד כשמייק ששבסקי לקח את התואר הראשון שלו ב-1991, קבעו שיא למשחק גמר עם 60 נקודות תוצרות פרשמנים, שהיו 88% מתוך סך הנקודות של הקבוצה.

קואץ' K, בשנתו ה-35 כמאמן השדים הכחולים, עלה למקום השני בטבלת כל הזמנים עם אליפות חמישית כמאמן (1991, 1992, 2001, 2010, 2015), כשהוא מותיר מאחור את אדולף ראפ שזכה ארבע פעמים עם קנטאקי, וניצב רק מאחורי ג'ון וודן שקטף 10 אליפויות עם UCLA. בנוסף עלתה דיוק למקום השלישי ברשימת האליפויות עם חמש לצד צפון קרוליינה ואינדיאנה.

פרנק קמינסקי שחקן מכללת וויסקונסין. AP
נפרד בעצב. פרנק קמינסקי/AP

בטקס ההכתרה בסיום אמר ששבסקי: "ניצחנו קבוצה גדולה, מכללה גדולה, ואת אחד מהבחורים הכי טובים בתחום האימון, בו ריאן. אני רוצה להודות לקבוצה שלי, שהראתה נחישות אדירה. הספסל שלו היה יוצא מן הכלל, וכפי שאמרנו לפני חודשיים - שמונה שחקנים זה מספיק".

כשנשאל על היכולת המצוינת של טיוס ג'ונס, שכיכב עם 23 נקודות, בחר ששבסקי להחמיא קודם כל למחליף גרייסון אלן ואמר: "כשהיינו בפיגור של תשע נקודות גרייסון לקח אותנו על הגב שלו. ברגע שהוא החזיר אותנו למשחק, פשוט נתתי את הכדור לטיוס".

ג'ונס, שהוכתר לשחקן המצטיין של הפיינל פור, אמר: "חבריי לקבוצה וצוות המאמנים נתנו לי ביטחון, הם האמינו בי וסמכו עליי כל השנה. לא היה אפילו רגע אחד בו הם פקפקו בי". ג'אהיל אוקפור, שהסתבך בבעיית עבירות אך תרם שני סלים חשובים בקלאץ', הוסיף: "החברים שלי שמרו עליי לאורך כל העונה, וזה לא היה שונה היום. צוות המאמנים דיבר איתי על הספסל ואמר לי להישאר מוכן, וחבריי לקבוצה עשו את העבודה".

עוד באותו נושא

דיוק ניצחה את וויסקונסין 63:68 וזכתה באליפות

לכתבה המלאה
ג'אהיל אוקפור שחקן מכללת דיוק. AP
בדרך לבחירה הראשונה בדראפט? ג'אהיל אוקפור/AP

מי שהיה נרגש מכולם היה הסיניור קווין קוק, שאמר: "אני אוהב את החבר'ה האלה, ואוהב להיות חלק מהקבוצה הזו. אלו היו ארבע השנים הכי יפות בחיי, הן היו ברכה אמיתית, והוכיחו שחלומות מתגשמים. האמנו בעצמנו, וזו דוגמה לכך שעבודה קשה משתלמת".

בו ריאן, המאמן המפסיד שראה את שחקניו קולעים רק ב-41% מהשדה (לעומת 48% לאורך העונה) ואת סם דקר שהפציץ 15 מ-30 לשלוש בטורניר מסיים עם 0 מ-6 מחוץ לקשת, התייחס לעובדה שהשופטים שרקו ל-13 עבירות של שחקניו במחצית השנייה לעומת 6 בלבד של דיוק: "זה היה המשחק עם הכי הרבה מגע כל העונה, והיה צריך להתמודד עם זה. חבל לי בשביל השחקנים שלי שלפתע המשחק הפך לכזה, ואני חושב שקשה להם עם זה".

בו ריאן מאמן מכללת וויסקונסין. AP
לא אהב הרבה מהשריקות. בו ריאן/AP
גרייסון אלן שחקן מכללת דיוק. AP
קיבל קרדיט ממאמנו על המהפך. גרייסון אלן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully