וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל חולון: שון אוונס הושעה מהמשחק מול הפועל ירושלים

הסנטר עבר עבירת משמעת וישוב לפעילות ביום שלישי. דיון תומפסון יערוך בכורה ברייסי רייט פצוע בעינו (20:35, ספורט 5). מכבי אשדוד תארח את ראשון לציון. אילת - הרצליה, נהריה - נס ציונה

המחזור ה-26 בליגת העל יימשך היום (שני) עם ארבעה משחקים נוספים. במוקד המשחקים תעמוד ההתמודדות המעניינת בין הפועל ירושלים, השנייה בטבלה, להפועל חולון השלישית (1:1 בין הקבוצות עד כה העונה). מכבי ראשון לציון, שמנסה לשפר עמדות לקראת הפלייאוף, תתארח באשדוד אצל האחרונה בטבלה שנמצאת במומנטום שלילי (0:2 לראשון לציון עד כה העונה). הפועל אילת תארח את בני הרצליה לקרב ישיר על מקום ברבע גמר הפלייאוף (0:2 להרצליה עד כה העונה) ואילו עירוני נס ציונה תצא למשחק חוץ נגד עירוני נהריה שרוצה כבר להבטיח עונה נוספת בליגת העל (1:1 בין הקבוצות עד כה העונה).

שחקן הפועל ירושלים דיון תומפסון. יוסי ציפקיס
בירושלים מחכים לבכורה שלו. דיון תומפסון/יוסי ציפקיס

הפועל ירושלים - הפועל חולון (20:35, ספורט 5)

הפועל ירושלים כבר ראתה איך הניצחון הגדול שלה על מכבי תל אביב הולך לטמיון בשבוע שעבר כששמטה יתרון משמעותי נגד הפועל אילת, אך טוני גפני בשלשה גדולה שלח אותה להארכה משם הצליחו השחקנים של דני פרנקו לצאת עם ניצחון תשיעי ב-11 המשחקים האחרונים. האדומים נמצאים בכושר משחק טוב מאוד, והפגנת האופי נגד אילת צפויה לתת להם דחיפה נוספת לקראת המשך הדרך. למשחק נגד חולון תופיע ירושלים ללא ברייסי רייט שסובל מפציעה בעין והוחלט שלא לסכנו, וג'וזף ג'ונס, כשהשניים שירשמו במקומם הם דרווין קיצ'ן ודיון תומפסון, שיערוך את הבכורה שלו במדים האדומים.

הפועל חולון קיבלה בשבוע שעבר הזדמנות נהדרת לנצח את מכבי תל אביב שהופיעה עם שני ישראלים בכירים להתמודדות באולם הפחים, אך הסגולים לא הצליחו לנצח משחק ששלטו בו לאורך שלושה רבעים. חולון נמצאת בעיצומו של רצף משחקים קשה מאוד, כשהיא עשויה למצוא את עצמה כבר בתום המחזור הקרוב מחוץ לרביעייה הראשונה וללא יתרון ביתיות ברבע גמר הפלייאוף, כך שהמשחק בארנה מקבל משנה חשיבות. טוני קרוקר הפציץ בשבוע שעבר 36 נקודות, ויקווה להיות קרוב יותר לתצוגה הזאת שלו מאשר לתצוגה שלו לפני חודש בירושלים, אז קלע רק 5 נקודות. שון אוונס עבר עבירת משמעת והושעה מהמשחק.

מאמן מכבי אשדוד, צביקה שרף. ברני ארדוב
חייב ניצחון בתחתית. צביקה שרף/ברני ארדוב

מכבי אשדוד - מכבי ראשון לציון (21:00, פריצות בספורט 5)

עם ארבעה הפסדים בחמשת המחזורים האחרונים חזרה בשבוע שעבר מכבי אשדוד אל המקום האחרון בטבלה. הקבוצה של צביקה שרף נראתה רע מאוד מבחינה הגנתית במשחק החוץ בדרייב אין ועל אף יכולת התקפית טובה לא יכלה להתקרב להפועל תל אביב. באשדוד עבדו במהלך סוף השבוע על שיפור ההגנה לקראת המשחק נגד ראשון לציון, אותו הגדירו בסביבת הקבוצה כמשחק שחובה לנצח כדי ליצור מרווח ביטחון לקראת משחק העונה נגד גלבוע/גליל בעוד שבועיים. בקבוצה מרוצים מההשתלבות עד כה של צ'ארלס תומאס ומקווים שיוכל לעזור במאבק הפנים נגד ראשון לציון.

מכבי ראשון לציון קטעה בשבוע שעבר רצף של שלושה הפסדים כשגברה על עירוני נהריה בבית והתרחקה באופן זמני מהמאבקים על הכניסה לפלייאוף. הקבוצה של שרון דרוקר יודעת שאם תוכל לרשום ניצחון במשחק באשדוד תיצור לעצמה מקדמה משמעותית לקראת מאבק אפשרי על יתרון ביתיות ברבע גמר הפלייאוף שיחל בחודש הבא, אך הכתומים ממש לא מקלים ראש ביריבה. בראשון מרוצים מאוד מהיכולת של דומיניק ג'ונסון שבחמישה משחקים בכתום רשם 14.4 נקודות ב-61 אחוזים מחוץ לקשת. "אנחנו יודעים שמצפה לנו משחק קשה באשדוד, מאז הפעם האחרונה שנפגשנו הם עשו שינויים בקבוצה, כולל כמובן הצטרפותו של צביקה ואני בטוח שהם יגיעו נחושים להשיג ניצחון, במיוחד אחרי שני ההפסדים האחרונים", אמר עמית בן דוד לקראת ההתמודדות.

מאמן הפועל אילת אריק שיבק לצד ניב ברקוביץ'. אדריאן הרבשטיין
מבחן לא פשוט מול הרצליה הלוהטת. אריק שיבק/אדריאן הרבשטיין

הפועל אילת - בני הרצליה (19:35, פריצות בספורט 5)

תסכול גדול נרשם בהפועל אילת בסיום משחק ההפסד הדרמטי להפועל ירושלים בשבוע שעבר. בקבוצה יודעים שניצחון בבירה יכל לתת להם יתרון במאבק עם בני הרצליה ומכבי חיפה על המקומות 7-9, והשלשה הדרמטית שספגו בתום הזמן החוקי מנעה מהם את המקום השביעי באופן זמני. אילת הפסידה את שני משחקיה העונה עד כה להרצליה, ויודעים כי הפסד שלישי לקבוצה מהשרון יקשה עליהם מאוד לסגור את הפער עד לסיום הסיבוב השלישי. אדריאן יוטר יקווה לנצח במאבק הפנימי נגד ג'וליאן רייט, ששיתף עמו פעולה בראשון לציון לפני שנתיים, אחרי שבסיבוב השני קלע עליו 23 נקודות.

הרצף הנהדר של בני הרצליה נקטע בשבוע שעבר בגן נר על שישה ניצחונות בשבעה משחקים. הקבוצה של מיקי גורקה, שזכה בתואר מאמן חודש מרץ, נראתה לא טוב לאורך רוב שלבי משחק החוץ נגד גלבוע/גליל, ובשרון יודעים שאם היכולת לא תעלה באופן משמעותי לקראת המשחק נגד אילת, הסיכוי לנצח הוא נמוך מאוד. אחת הנקודות שעליה ישימו בהרצליה דגש מיוחד לקראת המשחק באילת הוא היכולת ההגנתית, כשהקבוצה ספגה 93 נקודות בשבועיים האחרונים, לאחר שהיה נדמה כי חל שיפור בנושא זה תחת גורקה. דרון וושינגטון רושם חוסר יציבות מדהים בשבועות האחרונים כשבשבעת המחזורים האחרונים לא הצליח לקלוע בשני משחקים ברציפות בספרות כפולות.

אייל שולמן, עירוני נהריה. ברני ארדוב
המומנטום נעצר. אייל שולמן/ברני ארדוב

עירוני נהריה - עירוני נס ציונה (19:50, פריצות בספורט 5)

רק לפני שבועיים בעירוני נהריה עוד חלמו על המשך הריצה הנהדרת שלהם מהסיבוב השני וכניסה אל רבע גמר הפלייאוף, אלא שאז הגיעו ההפסדים להפועל תל אביב ומכבי ראשון לציון ולפתע הקבוצה הצפונית ביותר בליגת העל נמצאת רק שלושה משחקים מירידת ליגה, שמונה מחזורים לסיום העונה. בנהריה סימנו לעצמם את המשחק נגד נס ציונה כמשחק מפתח לפני המפגשים שצפויים להם בשבועות הקרובים נגד גלבוע/גליל ומכבי אשדוד. בקבוצה יודעים שאחת הבעיות המשמעותיות שנחשפו לאחרונה הייתה היכולת ברבע האחרון בו הפסידו הסגולים בשבועיים האחרונים ב-15.5 נקודות בממוצע.

אחרי קריסה שנמשכה מאמצע הסיבוב השני, נראה כי עירוני נס ציונה חזרה לעצמה בשבוע שעבר עם הניצחון המשמעותי על מכבי חיפה. הקבוצה של נדב זילברשטיין הציגה משחק מאוזן כולל יכולת טובה מאוד של אנתוני גודס במשחק החזרה שלו למדים הכתומים, ותרומה יפה מאוד של אור סולומון וגיל אמיתי, שני שחקנים שלא הרבו להצטיין העונה. בנס ציונה מאמינים שהמשחק בנהריה הוא הזדמנות לפתוח פער על פני הקבוצות שנמצאות על מפתן הפלייאוף ולהתבסס במקום השישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully