וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוד הדברים הפשוטים: מה שינה גיא לוי בבית"ר ירושלים?

5.4.2015 / 14:00

לא פילוסופיה ייחודית או טקטיקה יוצאת דופן, אלא שחרור הרסן ואנרגיות חיוביות. הבלוג של אופיר סער על סוד ההצלחה של בית"ר ירושלים מאז חילופי המאמנים, הרכש ששדרג, בלם העתיד וגם: הדאגה האמיתית של טביב

one

באחת האסיפות הראשונות של גיא לוי בבית"ר ירושלים, הוא ביקש מהשחקנים לשנות פאזה והבהיר: "אני דורש רצינות. אתם באים לשעתיים ובזמן הזה אני רוצה רצינות ומבקש להימנע מצחוקים מיותרים או כל דבר שמשדר חוסר רצינות. ככה אני מתייחס למקצוע". לוי ניסה ללמוד את הקבוצה באותה תקופה. קבוצה שאמנם היו בה הרבה חיוכים ואווירה טובה באימונים, אך עבדה קשה ורמת ההשקעה והרצינות בה היו מעל ומעבר. לאחר זמן ההיכרות, שחרר לוי את החבל ואינו מתעסק יותר בדברים האלה. כשנשאל על כך לאחר אחד המשחקים, הסביר: "גם אני לומד כל הזמן בבית"ר. אם כולם עובדים, רציניים ומחויבים, אז לא מעניין אותי מה כל אחד עושה. אם הם שומעים מוסיקה, צוחקים קצת או בוחרים בדרך אחרת, העיקר שעל המגרש אני מקבל את התוצרת".

וזה אולי כל מה שגיא לוי הביא לבית"ר ירושלים עד עכשיו. מספר שינויים בדברים הקטנים והפשוטים, או כמו שאמר: "אנחנו משתדלים שלכל אימון תהיה תכלית ומנסים לייצר שמחת חיים והנאה מהאימון והמשחק עבור כל אחד ואחד". 19 נקודות מ-24 אפשריות, עם רצף של ארבעה ניצחונות (לא קרה מאז שמונת הניצחונות הרצופים במרץ-מאי 2012) – זה המאזן של גיא לוי. מדובר בנתון מדהים, אך אין יותר מדי פילוסופיה או טקטיקה יוצאת דופן מאחוריו. המאמן מייחס זאת בעיקר לדברים הקטנים שהפכו את בית"ר לקבוצה שקוראת תיגר על הגדולות.

מכבי חיפה - בית"ר ירושלים (20:15, ספ'1): מי יפתח במרכז ההגנה?

גיא לוי חוגג עם תומר ירוחם בית"ר. קובי אליהו
האווירה השתנתה. גיא לוי עם שחקניו/קובי אליהו

כשמנסים לבחון את הדברים מנקודת מבטם של השחקנים, מקבלים תשובות מעורבות. רבים מהם היו ביחסים טובים עם הצוות המקצועי הקודם, אך משוכנעים כי לאחר ההדחה מגביע המדינה וההתבטאות של מנחם קורצקי אחרי המשחק מול הפועל אשקלון ("ללא צירוף של 3-4 שחקנים הקבוצה מועמדת לירידה") האווירה במועדון - בעיקר בין הבעלים למאמן - הפכה לשלילית. כולם מזכירים את הסיטואציה בין המאמן לבעלים, אבל משהו השתנה גם בתחושה שהאמון בשחקנים כבר אינו כתמול שלשום. השבועות שאחרי לוו באנרגיות שליליות, כאשר גם הקהל איבד אמון בשחקנים ובצוות המקצועי.

יחד עם זאת, ישנם שחקנים שמייחסים את השינוי לצד המקצועי. בשיחות סגורות, היו שחקנים שדיברו ביניהם על כך ש"קודם התעסקנו בעיקר בטקטיקה. גיא הביא שינוי בדברים הקטנים, שחרר, התחלנו לשחק עשרה על עשרה באימון, הכנפיים קיבלו פחות הוראות טקטיות. הוא רומז לאנטל ואצילי שלא יתאבדו על המגן עד להגנה, ושהם צריכים לדאוג לכך שהמגן יחשוש מהם ולא להיפך".

אורי אוזן, מי ששימש כעוזרו של קורצקי, התייחס לסוגיה ואמר: "אני לא מתעסק באם שחקנים אמרו או לא. הקבוצה מצליחה ואני יכול רק לפרגן למאמן ולשחקנים. הצלחה של בית"ר זו הצלחה שלנו, ואנחנו תמיד נרגיש חלק ממנה. אנחנו כיוונו למקומות 4-5 והיא חזק בכיוון הזה, למרות שהפציעה של ססאר פוגעת בקבוצה. הוא וקלאודמיר הם עמודי התווך. כל עוד הכול הולך, היא תתמודד עם זה. כשלא יילך, כבר יהיה לה יותר קשה".

אוזן מסכים שנקודת השבר הייתה במשחק הגביע: "היה ברור אז שזה לא יחזיק. אמנם עברנו עוד שני משחקים, אבל זה היה באוויר. הייתה כבר אווירה לא נעימה. יכול להיות שזה שחרר משהו מכל האווירה הזאת. ברגע שצירפו את אנטל, שהוא שחקן ברמה גבוהה, הוא שדרג את הקבוצה והוסיף לה המון בתקופה הזאת, בעיקר ביכולת להכריע משחקים".

כפי שאוזן אמר, אחד השינויים הגדולים שנעשו בבית"ר הוא צירופו של ליביו אנטל. עדיין לא ברור אם בית"ר תצליח להשאיר אותו אצלה בעונה הבאה, אך אם זה לא יקרה זאת תהיה אבידה גדולה. טל כחילה העיד השבוע: "מאז שעליתי לבוגרים לא יצא לי לשחק נגד שחקן כל כך מסוכן. הוא מהיר, ערמומי, בא מאחורה ומהצדדים. חוץ מאלירן עטר, לא נתקלתי בשחקן כל כך מסוכן שבא מאחורה". הערב (ראשון, 20:15, ספורט1) כחילה יוכל לערוך השוואה עדכנית במפגש מול אותו עטר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ליביו אנטל שחקן בית"ר ירושלים. סוכנות ג'יני
אם בית"ר לא תשמור עליו, זו תהיה אבידה גדולה. ליביו אנטל/סוכנות ג'יני

למשחק הערב בחיפה מגיעה בית"ר עם בעיה קשה בהגנה. זאב חיימוביץ' אמור לקבל זריקה ולעבור מבחן כשירות לפני המשחק, אבל בכל מקרה הבלם סובל מכאבים ולא שיחק בחודש האחרון, כך שקשה יהיה לקבל אותו במיטבו. ססאר ארסו גמר למעשה את העונה וטל כחילה, שהתחיל את העונה כבלם חמישי, הפך פתאום לבלם המוביל והדומיננטי של הקבוצה. אפילו בלם הנוער והנבחרת הצעירה דוד קלטנס שבר את עצם הבריח ולא יוכל לעמוד לרשותו של גיא לוי.

חיימוביץ' עובר שנה מטורפת. הוא חזר לתודעה עם יכולת טובה במדי בית"ר, אך לאורך כל העונה מושך מתיחות במפשעות ונמצא על סף קרע ממשחק למשחק. לאחרונה הוא סובל מכאבים עקב דורבן ברגלו והוא מאוד רוצה לשחק, אבל קשה לראות איך יסיים את העונה נוכחית עם הכאבים הללו. אם חיימוביץ' ייגרע ממצבת הבלמים, בית"ר תתקשה למצוא פתרונות. מעבר לקטע המקצועי, חיימוביץ' הוא אחד האנשים המוערכים בחדר ההלבשה. מדובר במבוגר האחראי, איתו כולם מתייעצים ואליו מתייחסים כאדם השקול ביותר בחדר ההלבשה.

מי שנכנס למשבצת שלו הוא כחילה הצעיר, שכבר שנתיים נע בין הספסל להרכב, ובדרך כלל משלם את המחיר של חילופי מאמנים התכופים. כחילה אמור להיות שחקן הרכב עד לתום העונה, וזאת ההזדמנות שלו לקנות את מקומו לשנים הבאות כשחקן הרכב. אלי כהן הסביר בעבר את הבעיה וטען כי "לכחילה יש חוסר ביטחון עם מאמן חדש. בהתחלה הוא נלחץ ואז מאמנים מוותרים עליו. הוא בלם העתיד של בית"ר וכך צריכים להתייחס אליו. לתת לו לשחק באופן קבוע ולהאמין בו, כי הביטחון מגיע עם המשחקים. אם מוציאים אותו מהרוטציה, הוא נראה אבוד ומחוץ לקבוצה".

כחילה עצמו אמר השבוע: "תמיד יש את האופציות ללכת להשאלה ולחפש קבוצה אחרת כשלא משחקים, אבל אני תמיד שואף להישאר אך ורק בבית"ר. זה הבית שלי, אני מאמין בעצמי ויודע שזה המקום הכי טוב בשבילי. היו מאמנים שלא האמינו בי ובצעירים בכלל, אבל אני לא מתעסק בזה. אני רק רוצה להמשיך להוכיח את עצמי ולשמור על המקום שלי".

טל כחילה שחקן בית"ר ירושלים עם אופיר קריאף. ברני ארדוב
"תמיד שואף להישאר, זה הבית שלי". טל כחילה לצד אופיר קריאף/ברני ארדוב

בשבוע שעבר הודיעה בית"ר באופן רשמי לקשר הברזילאי קלאודמיר כי היא מממשת את האופציה עליו לעוד עונה. קלאודמיר הרוויח העונה כ-150 אלף יורו והאופציה עליו היא בסכום זהה. הבעיה של בית"ר הייתה תשובתו של סוכנו הפורטוגלי של הקשר למימוש האופציה. הסוכן העביר לבית"ר את כללי פיפ"א שקובעים כי לא ניתן להחתים שחקן על אופציה ללא שדרוג. לכן, אם שכרו של השחקן לא ישודרג או לחילופין יוחתם לשנתיים, מבחינתו קלאודמיר הוא שחקן חופשי.

יש לציין כי השחקן מאוד רוצה להמשיך בבית"ר וביקש מסוכנו לכוון לכך, אך יחד עם זאת העונה הטובה של הקשר הביאה לכך שהוא זוכה למספר הצעות מהיבשת וגם מהארץ שעלולות לסבך את המו"מ עמו. בבית"ר אמרו השבוע שהם משוכנעים כי מימוש האופציה על השחקן חוקית, אך בכל מקרה אלי טביב יישב עם קלאודמיר כשיחזור לישראל במטרה לסגור את כל הפרטים.

ב-31 לחודש תמה האופציה של בית"ר להחתים את חנן ממן לעונה נוספת. בבית"ר העריכו כי טביב ירצה לשלם עבור ממן שכר נמוך יותר מהאופציה בחוזהו, ונראה כי אם הדברים לא ייסגרו במהלך השבועות הקרובים בית"ר עשויה לאבד את השחקן. לאחרונה קיבלו נציגיו של ממן פניות מכיוון המשקיעים החדשים של הפועל תל אביב וכן מכיוון הפועל באר שבע, שביקשו להבין מה התכניות של ממן לעונה הבאה. הקשר נקלט היטב בירושלים ומרגיש בבית. הוא מדגיש תמיד כי הוא רוצה להישאר בשנים הבאות, אך שוב, אם הנושא לא ייפתר בשבועות הקרובים גם הוא עשוי לעזוב.

קלאודמיר שחקן בית"ר ירושלים חוגג עם חנן ממן, דושאן מאטוביץ'. ברני ארדוב
יישארו בגדר אופציה? קלאודמיר עם חנן ממן/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully