וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשה היסטוריה: קלייברט העלה את קוראסאו שלב במוקדמות המונדיאל

חלוץ העבר האגדי, שהפך למאמן הנבחרת הזעירה השוכנת ליד ונצואלה לפני פחות מחודש, הוביל אותה לסיבוב ה-2 במוקדמות ה-CONCACAF אחרי שער שוויון דרמטי בדקה ה-87 מול מונסראט

פטריק קלייברט. GettyImages
הישג נאה. קלייברט/GettyImages

קוראסאו היא מדינת איים קטנטנה השוכנת בדרום הים הקאריבי, ליד ונצואלה. עד 2010 היא הייתה חלק מהאנטילים ההולנדים ואז קיבלה אוטונומיה מהולנד וגם החלה לשחק כדורגל כנבחרת רשמית. בקוראסאו יש רק 152 אלף תושבים (מקום 193 בעולם בכמות אוכלוסיה), אבל השפה והאתגר הובילו את אחד החלוצים הגדולים בתולדות הכדורגל ההולנדי ובכלל, פטריק קלייברט, לקחת את ההזדמנות ולהפוך בחמישי במרץ, לפני קצת פחות מחודש, למאמן הנבחרת. הלילה (בין שני לשלישי), הגיעה ההצלחה הגדולה הראשונה שלו, והיא הגיעה בסטייל.

קוראסאו השתתפה עד היום רק פעם אחת במוקדמות המונדיאל. היא נכנסה היישר לשלב השני של טורניר המוקדמות של 2014 וסיימה במקום השלישי עם שבע נקודות בבית שכלל את אנטיגואה וברבודה, האיטי ונבחרת איי הבתולה הנוראית. טורניר המוקדמות לקראת המונדיאל הבא, זה של 2018, יצא לדרך באזור ה-CONCACAF (צפון ומרכז אמריקה והקאריביים) בשבוע שעבר והלילה, קוראסאו עברה, לראשונה בתולדותיה, שלב במוקדמות המונדיאל.

אחרי שניצחה 1:2 את מונסראט במשחק ביתי שנערך בשבוע החולף, הגיעו הלילה קוראסאו וקלייברט אל הגומלין בסנט ג'ונס. הם עלו ליתרון 0:1 לקראת סיום המחצית הראשונה, ספגו פעמיים במחצית השנייה ורגע לפני שריקת הסיום ולפני שהמפגש הכפול הולך להארכה, נהנו משער ניצחון של צ'רלטון ויסנטו, חברו של בן שהר לקבוצת ווילם 2 ההולנדית, ששיחק בנבחרות הצעירות של הולנד. בסיבוב הבא, שייערך ב-8 וב-16 ביוני, יתייצבו הבחורים של קלייברט מול קובה, למבחן הרבה יותר מסובך. את שמם בספרי ההיסטוריה של המדינה, הם כבר רשמו בכל מקרה.

צפו בתקציר המשחק:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully