וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתאחדות: "חרמות וסנקציות הן ההיפך הגמור לחזון פיפ"א"

1.4.2015 / 9:18

בהתאחדות מתייחסים ברצינות לפניית ההתאחדות הפלסטינית לקונגרס פיפ"א כדי להשעות את ישראל. לוזון עשוי להירתם כדי לסייע. ההתאחדות: "פועלים למציאת פיתרון בדרך של דיאלוג לטובת העניין"

יו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני. מגד גוזני
לוקחים את האיום ברצינות. עופר עיני/מגד גוזני

פנייתה של ההתאחדות לכדורגל הפלסטינית לקונגרס פיפ"א במטרה להשעות את ישראל מחברות בארגון אמורה להיות חלק מסדר היום של ישיבת הנהלת ההתאחדות לכדורגל שתיערך היום (רביעי) בצהריים. יושב ראש ההתאחדות עופר עיני אמור לתת סקירה על ההתפתחויות האחרונות אותן לוקחים ברצינות גדולה מאוד בהתאחדות.

מההתאחדות לכדורגל מסרו היום: "ההתאחדות מאמינה כי פיפ"א והעומד בראשה, מר ספ בלאטר, כמו גם ראשי הפדרציות השונות והעומדים בראש ההתאחדויות לא יאפשרו מהלך שמבקש לערב בין ספורט לפוליטיקה באופן שעומד בסתירה מוחלטת לעקרונות הארגון ולמטרות המשחק. יושב ראש ההתאחדות עופר עיני פועל בכל המישורים האפשריים כדי לוודא שמעמדה של ישראל ומעמד הכדורגל הישראלי לא ייפגע, והנושא זוכה לחשיבות עליונה. חרמות וסנקציות הן ההיפך הגמור לחזון פיפ"א, ואנו פועלים למציאת פיתרון בדרך של דיאלוג לטובת העניין. הכדורגל אמור לגשר ולחבר בין אומות ולא להפריד ולקטב".

על פי הידוע, בהתאחדות לכדורגל מתכוונים להקים צוות ייעודי כדי לטפל בפנייה של ההתאחדות הפלסטינית וייתכן כי אבי לוזון, המכהן כחבר הוועד הפועל של אופ"א, ייקח חלק במאמצים הגדולים שאמורה ההתאחדות להשקיע מול התאחדויות אחרות בעולם כדי שהפלסטינים לא יגיעו לשני שלישים מהמצביעים, אותו רוב הדרוש להם כדי להביא להשעיית ההתאחדות של ישראל מחברות בפיפ"א.

ההתאחדות הפלסטינית הגישה דרישה רשמית להשעיית ישראל מפיפ"א

ג'יבריל רג'וב: "אם בית"ר קבוצה מובילה, איך יהיה לכם ספורט?"

אבי לוזון. מגד גוזני
יש לו את הקשרים. אבי לוזון/מגד גוזני

עוד נודע אתמול כי בהתאחדות לא מתכוונים לטפל בנושא רק דרך ההתאחדויות לכדורגל בעולם. בשלב הזה קיימת עדיין המתנה להקמת הממשלה בראשותו של בנימין נתניהו ואז תערב ההתאחדות את כל הגורמים המדיניים בסיפור ובתוכם את ראש הממשלה עצמו וכן שר החוץ והשר לענייני ספורט. "לא מדובר כאן בנושא פשוט", הודה גורם בהתאחדות לכדורגל. "לפני הקונגרס האחרון בברזיל, התכוננו ממושכות ונעזרנו בכל האמצעים כדי שנהיה מוכנים לעמוד מול כל הטענות של הפלסטינאים".

כדי שהפנייה של הפלסטינים תתקבל דרוש רוב של שני שלישים מתוך 208 החברות בפיפ"א, מה שאומר שהם צריכים ש-139 חברות בארגון יצביעו בעד השעיית ישראל מכל פעילות בארגון. יש להדגיש כי השעיית ישראל מפיפ"א תשליך כמובן על חברותנו באופ"א וגם שם לא נוכל ליטול חלק.

בהתאחדות לכדורגל העריכו אתמול כי מרבית חברות אופ"א לא יצביעו נגד ישראל ומאחר שמדובר בכ-50 מדינות אירופאיות, יש כבר כרבע שלא יצביעו נגדנו. כמו כן מעריכים בהתאחדות שיש עוד מדינות רבות באמריקה, אסיה ואוקיאניה שלא ירימו את היד להשעיית ישראל מחברות בפיפ"א. למרות זאת, נערכים כאמור בהתאחדות לכל התרחישים וכל עוד נשיא ההתאחדות הפלסטינית ג'יבריל רג'וב לא ימשוך את הפנייה, ייערכו לקראת הקונגרס בסוף חודש מאי בציריך כאילו היה מדובר במשימה הכי חשובה עבור הכדורגל הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully