וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורניר המכללות: דיוק עלתה לפיינל פור ותפגוש את מישיגן סטייט

מייק ששבסקי השווה את שיאו של ג'ון וודן כשהעפיל לפיינל פור ה-12 שלו עם 52:66 על גונזאגה. טום איזו מחכה לו שם אחרי שהספרטנס גברו 70:76 בהארכה על לואיוויל

- מייק ששבסקי מאמן מכללת דיוק. AP
עוד פיסת היסטוריה. מייק ששבסקי/AP

אחרי שקנטאקי ו-וויסקונסין עשו את שלהן ועלו אתמול לפיינל פור, הצטרפו אליהן הלילה (בין ראשון לשני) גם מישיגן סטייט ודיוק. באיזור המזרח גברה מישיגן סטייט (7) על לואיוויל (4) עם 70:76 אחרי הארכה, ובהמשך באיזור הדרום הסתדרה דיוק (1) עם גונזאגה (2) וניצחה 52:66. שתי המנצחות ייפגשו במשחק הראשון של חצי הגמר שייערך באינדיאנפוליס בלילה שבין שבת לראשון, ואחריהן יתעמתו קנטאקי ו-וויסקונסין בשחזור חצי הגמר מאשתקד.

- מאט ג'ונס שחקן מכללת דיוק עם מייק ששבסקי. AP
דיוק בפיינל פור לראשונה מאז 2010. מאט ג'ונס/AP

דיוק (1) - גונזאגה (2) 52:66

הקרב המבטיח בין שתי הקבוצות המוכשרות הללו התברר כהכי פחות צמוד מבין משחקי העלית אייט, אבל הוא סיפק נתון היסטורי משמעותי, כששלח את מייק ששבסקי לפיינל פור ה-12 במספר שלו, ובכך השווה קואץ' K את שיאו של ג'ון וודן, 40 שנה אחרי שהאשף מווסטווד הגיע בפעם האחרונה לפיינל פור.

הבלו דבילס, שלא ביקרו בפיינל פור מאז עונת האליפות שלהם ב-2010, נקלעו בפתיחת המחצית השנייה לפיגור 38:34, שהיה הגדול ביותר שלהם בטורניר עד כה, אבל הגיבו היטב והפכו את הקערה בעזרת עוד משחק מצוין של ג'סטיס ווינסלו שקלע 16 נקודות, מאט ג'ונס הוסיף 16 משלו וטיוס ג'ונס רשם 15 נקודות ו-6 אסיסטים, בעוד שג'אהיל אוקאפור שוב לא הצליח לשחזר את הרמה שהפכה אותו למועמד לבחירה הראשונה בדראפט הקרוב והסתפק ב-9 נקודות ו-8 ריבאונדים. את הבולדוגס הוליך קייל וילטייר עם 16 נקודות.

שחקן מישיגן סטייט בריין פורבס. רויטרס
נתראה באינדיאנפוליס. בריין פורבס/רויטרס

מישיגן סטייט (7) - לואיוויל (4) 70:76 (בהארכה)

לואיוויל של ריק פיטינו, שניצלה את הדחת וילאנובה, וירג'יניה ואוקלהומה כדי להפוך למדורגת הבכירה במזרח, פתחה טוב יותר וירדה לחדרי ההלבשה ביתרון 32:40. אלא שמישיגן סטייט, שהדיחה את המדורגת שנייה וירג'יניה בסיבוב הקודם, חזרה למשחק וברחה ל-53:59, שש דקות לסיום. וויין בלקשייר המצוין עוד העלה את הפייבוריטית ל-63:64, דקה ו-13 שניות לסיום, מרווין קלארק ענה בג'אמפ גדול בצד השני אך הוסיף אליהן שתי החטאות מהקו, ובפיגור 65:64 קיבלה לואיוויל הזדמנות אחרונה לנצח את המשחק. פיטינו הלך לטרי רוז'ר, שהטיא, אך מנגוק מתיאנג לקח את ריבאונד ההתקפה, קלע את הראשונה מהקו, החטיא את השנייה, מישיגן סטייט פספסה את הניסיון הנואש לנצח בזמן החוקי, והקבוצות הלכו להארכה.

שם, העלה בריין פורבס את הספרטנס ל-66:70, בלקשייר צימק ל-72:70, אך ברנדון דוסון ענה בסל גדול בצד השני, ומפיגור 74:70 לואיוויל כבר לא חזרה. טראביס טרייס הצטיין אצל המנצחת עם 17 נקודות (5 מ-15 מהשדה), דנזל ולנטין הוסיף 15, 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, ופורבס תרם 14. מנגד, ערב אדיר של בלקשייר (28 נקודות, 4 מ-5 ל-3, 12 מ-12 מהעונשין) לא הספיק לפיטינו, שסבל מערב נורא של כוכבו, רוז'ר (6 מ-22 מהשדה, 13 נקודות). מישיגן סטייט מעפילה לפיינל פור בפעם התשיעית בתולדותיה, כשהאחרונה שבהן היתה ב-2010. עבור איזו יהיה זה פיינל פור שביעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully