וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב מגיעה לאולם הפחים, יוגב אוחיון צפוי להיעדר

30.3.2015 / 11:25

הגארד סובל ממתיחה ובן אלטיט מעירוני רמת גן הוקפץ לסגל. גודס גם ללא סופו שקיבל מנוחה (21:00, ערוץ 1). נס ציונה - מכבי חיפה, גלבוע/גליל - בני הרצליה, מכבי ראשון לציון - נהריה. דקת דומיה לזכרו של אורי שלף לפני המשחקים

מצבה לזכר אורי שלף. מגד גוזני
עולם הכדורסל מתייחד עם זכרו של אורי שלף ז"ל/מגד גוזני

בצל האסון על פטירתו של מנהלה המקצועי של הפועל תל אביב אורי שלף ז"ל יתקיימו מחר (שני) ארבעה משחקים מהמחזור ה-25 בליגת העל, כשמשחקם של האדומים נגד מכבי אשדוד נדחה ליום חמישי הקרוב. כל המשחקים יפתחו בדקת דומיה לזכרו של שלף. מכבי תל אביב, אחרי ההפסדים להפועל ירושלים וריאל מדריד, תנסה לחזור לדרך הניצחונות כשתתארח באולם הפחים אצל הפועל חולון (0:2 למכבי תל אביב בשני הסיבובים הראשונים). עירוני נס ציונה, עם הרכש החדש ישן אנתוני גודס, תארח בביתה את מכבי חיפה המשתפרת (1:1 בין הקבוצות העונה). גלבוע/גליל תנסה לעלות באופן זמני מעל הקו האדום כשתארח בביתה את בני הרצליה הלוהטת (1:1 בין הקבוצות העונה). מכבי ראשון לציון תנסה להתאושש מרצף ההפסדים שלה כשתארח את עירוני נהריה (1:1 בין הקבוצות העונה).

הפועל חולון - מכבי תל אביב (21:00, ערוץ 1)

הסיבוב השלישי מתקדם והפועל חולון ממשיכה למצב את עצמה כאחת מארבע הקבוצות הטובות העונה בליגה. הקבוצה של אלעד חסין רשמה בשבוע שעבר ניצחון משמעותי על מכבי אשדוד שפתח עבורה יתרון של שני משחקים על פני המקום החמישי בטבלה, ותעשה ככל שביכולתה כדי להשיג יתרון ביתיות ברבע גמר הפלייאוף. בחולון מאמינים שבעזרת התמיכה של הקהל יוכלו לתת מלחמה ראויה למכבי תל אביב, לאחר שבשני הסיבובים הראשונים לא היו קרובים לצהובים. דומיני מגוויר, מהמצטיינים של חולון העונה, מגיע עם הרבה מוטיבציה להתמודדות לאחר שלטענתו היה חלש במפגש היחיד שלו העונה נגד האלופה.

כשהראש שלה רחוק מלהיות במשחקי הליגה, תנסה מכבי תל אביב לעבור את המשחק באולם הפחים במינימום מאמץ לקראת המשחק החשוב נגד גלאטסראיי ביורוליג. הצהובים רשמו ביום שישי במדריד את הפסד היורוליג הרביעי שלהם בששת המחזורים האחרונים, כשהאחרון מגיע אחרי ההפסד להפועל ירושלים בליגה. במכבי יודעים שהפער בינם לבין ירושלים הוא עדיין משמעותי, ורק קריסה לא ברורה בסיבוב השלישי תעלה להם במקום הראשון. סופוקליס שחורצאיניטיס, שלא שיחק במחזור הליגה נגד ירושלים וסיים את המשחק במדריד מתוסכל מאוד על הספסל, לא יתלבש למשחק. גם יוגב אוחיון לא צפוי לשחק מאחר שהוא סובל ממתיחה, דבר שיקשה על גודס עקב החוק הרוסי. בן אלטיט, שמשחק ברמת גן, הוקפץ לסגל של האלופה משום שיש לו כרטיס שחקן במועדון, כך שהוא יכול לשחק במדי מכבי תל אביב, ולחבור לישראלים הנוספים בסגל: אלכס טיוס וארד הררי.

בריאן רנדל שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הראש לא בליגה. בריאן רנדל/ברני ארדוב

עירוני נס ציונה - מכבי חיפה (19:30, משולב בספורט 5)

אם הרצף הנורא של שמונה הפסדים בתשעה מחזורים לא הספיק לצרות של עירוני נס ציונה, אז הגיעה הפציעה של הכוכב הגדול של הקבוצה קרייג סמית', וסיבך את העניינים עוד יותר עבור הכתומים. סמית', שנפצע בעצם הבריח בהפסד לבני הרצליה, ייעדר בשלושת השבועות הקרובים, ובקבוצה החליטו שלא לחכות יותר מדי וצירפו לקדנציה שנייה את אנתוני גודס מגלבוע/גליל. בהיעדרו של סמית' מי שימלאו את תפקידי הפנים הם מיטשל וואט ולאמיין ווילסון, כשטל דן ישחק יותר בעמדה מספר 4. מאיר טפירו, שחגג אמש 40, אמר לקראת המשחק: "משחק קשה מול קבוצה שהניצחון עבורה הוא מאוד משמעותי. חוזרים למשחק בית ומקווים להציג יכולת טובה ולנצח כדי להיכנס לפלייאוף".

לקראת סיום הסיבוב השני בליגה החלה מכבי חיפה בשקיעה לכיוון התחתית, וחלום הפלייאוף לקבוצה של רמי הדר הייתה נראית כפנטזיה שלא תתממש. אלא שבשלושת המחזורים האחרונים מגלים הירוקים אופי בלתי רגיל, רשמו שלושה ניצחונות רצופים ונצמדו למקום השישי בטבלה. בחיפה יודעים שהמשחק בנס ציונה משמעותי מאוד להמשך הדרך, כשניצחון יכול להרחיק אותם מהמקום התשיעי, שמשמעותו בסיום העונה, אי כניסה לפלייאוף. מורן רוט נמצא בכושר מצוין בניצחונות של הירוקים והוא אחד הגורמים הבולטים לשינוי בקבוצה. "המשחק מול נס ציונה הוא אתגר גדול עבורנו", אמר רמי הדר לקראת ההתמודדות, "אני מקווה שנמשיך את המומנטום שלנו ונתקדם עוד צעד לכיוון הפלייאוף".

גארד עירוני נס ציונה מאיר טפירו. ניב אהרונסון
"רוצים לנצח כדי להיכנס לפלייאוף". מאיר טפירו/ניב אהרונסון

הפועל גלבוע/גליל - בני הרצליה (19:40, משולב בספורט 5)

שינוי המאמן בגלבוע/גליל הוביל את הקבוצה לניצחון יפה בנס ציונה, אך בשבוע שעבר טעם אריאל בית הלחמי מהיכולת שמציגה קבוצתו לאורך רוב העונה כשהאדומים התפרקו באילת. בגלבוע מסמנים את משחק הבית נגד הרצליה כאחד המשחקים המשמעותיים ביותר בסיבוב השלישי, ומקווים לזכות לתמיכה משמעותית מהקהל שלא גדש את האולם הביתי העונה בגן נר. בצוות המקצועי ובהנהלת הקבוצה הסכימו לבקשת עירוני נס ציונה ושחררו אליהם את אנתוני גודס שלא נרשם בשבועות האחרונים בסגל הקבוצה.

בני הרצליה היא הקבוצה החמה בליגת העל כרגע עם שישה ניצחונות בשבעה משחקים מאז מינויו של מיקי גורקה לתפקיד המאמן במקומו של מולי קצורין. רצף הניצחונות הנהדר של הקבוצה החל במשחק החוץ נגד גלבוע/גליל בסיבוב השני. הקבוצה מהשרון אמנם הציגה יכולת פחות טובה במשחק הליגה נגד נס ציונה בשבוע שעבר, אך אבירם זליקוביץ', שמצוי בכושר יוצא מן הכלל, התעלה בדקות הסיום ונתן לקבוצתו את הניצחון. בהרצליה יודעים שהם חייבים לעבור את המשחק בגן נר כדי להשאיר את חלום המקום החמישי כחלום ריאלי.

שחקן בני הרצליה אבירם זליקוביץ'. יוסי ציפקיס
מתעלה. אבירם זליקוביץ'/יוסי ציפקיס

מכבי ראשון לציון - עירוני נהריה (19:35, משולב בספורט 5)

שלושה הפסדי ליגה רצופים ושישה הפסדים בשמונת המחזורים האחרונים הפכו את מכבי ראשון לציון בשבועות האחרונים מקבוצה שצמודה לצמרת הגבוהה לקבוצה שנמצאת במלחמה על הכניסה לפלייאוף. הכתומים הציגו משחק טוב נגד מכבי חיפה בשבוע שעבר, אך פספסו הזדמנות לניצחון במספר זריקות עונשין לא מוצלחות בשניות הסיום. ג'קי קרמייקל נמצא בספק להתמודדות לאחר שנקע את הקרסול באימון ביום חמישי, ודומיניק ג'ונסון צפוי לשחק למרות שסבל ממחלה בימים האחרונים. "אנחנו ממשיכים את המאבק שלנו להבטיח מקום בפלייאוף העליון, אומנם אנחנו סוחבים שלושה הפסדים ברציפות, אבל באים כדי לתת את המקסימום ולנסות לנצח", אמר ג'רמיס סמית' לקראת המשחק.

עירוני נהריה הייתה חזק במשחק נגד הפועל תל אביב בשבוע שעבר עד הרבע האחרון, כשהשחקנים של רועי חגאי פשוט נפלו מהרגליים. בנהריה יודעים שאם הם רוצים עדיין לעשות את הבלתי ייאמן ולהכנס לרבע גמר הפלייאוף, עליהם לנצח לפחות עוד ארבעה משחקים בסיבוב השלישי, ומשחק החוץ בעיר היין מול קבוצה פצועה הוא משחק שאפשר לרשום בו הפתעה. בנהריה כבר מתחילים להשלים שיהיה להם קשה לשמור על מארק ליונס ורוברט רות'בארט בקבוצה לעונה נוספת, כשהאחרון עומד על רצף של שישה משחקים עם דאבל דאבל בנקודות ובריבאונדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully