וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקולה וויצ'יץ': "לא היינו צריכים להביא גארד נוסף ולשנות את הכימיה"

"דווין סמית' אגדה במכבי, באירופה כולם מסתכלים עליו", "יהיה קשה להגיע לפיינל פור אבל אנחנו מכבי", "לסופו יש את יחסי הציבור הכי גרועים בעולם", "גודס הוא פוטנציאל גדול". לכבוד המשחק החשוב מול גלאטאסאריי, משחק מקדים בתכנית מיוחדת: ראיון מקיף עם ניקולה וויציץ'

מערכת וואלה

מכבי תל אביב מתכוננת למשחק החשוב נגד גלאטסראיי (21:05, שידור ישיר באתר וואלה) ולאולפן "משחק מקדים" הגיע מנהל הקבוצה ניקולה וויצ'יץ' לראיון נרחב בו הוא דיבר על מטרות הקבוצה, הסביר מה עובר על סופוקליס שחורציניטיס, סיפר למה הקבוצה החליטה לא לשנות את הסגל והצדיע לדווין סמית'. ומה לגביו? מסתבר שוויצ'יץ' אוהב את זה שלא כולם יודעים מה הוא עושה בדיוק במכבי תל אביב ואיך הוא תורם למועדון.

"המטרה שלנו היא להגיע לפיינל פור. כשכולם בריאים, אנחנו יכולים להיאבק מול כול קבוצה בהצלבה", אומר וויצ'יץ'. "מול צסק"א יש לנו פחות סיכויים, מול פנרבחצ'ה – יותר סיכויים. ברור שזה הולך להיות יותר קשה משנה שעברה, אבל אתה יודע, אנחנו מכבי. הכל אפשרי. ראינו פה במהלך השנים כבר כמה ניסים. אתה אף פעם לא יודע מתי יבוא הנס".

וויצ'יץ' דיבר גם על האליפות בישראל: "ברור שאנחנו מודאגים מהאפשרות שנאבד אותה. השחקנים צריכים להיות מודעים לזה", וגם על מרקיז היינס ונייט לינהארט: "מכמה דברים אנחנו מרוצים, מכמה דברים אנחנו לא מרוצים, אבל אנחנו לא אוהבים להחליף שחקנים. בקיץ לא קיבלנו החלטות סתם ככה, חשבנו על הדברים. כמובן לפעמים עושים טעויות, אבל החלטנו לא לעשות שינויים".

פארגו: "זה לא הזמן להרגיש עייפים. אם יהיה מישהו כזה 'אטפל' בו"

מכבי תל אביב - גלאטסראיי: 21:05, שידור ישיר בוואלה ספורט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
כהרגלו, לא מתבייש לדבר. וויצ'יץ' ב"משחק מקדים"/מערכת וואלה, צילום מסך

קודם כל, מילה שלך על אורי שלף.

מה לומר, התנחומים למשפחה, זה אובדן גדול. קודם כל למשפחה ולכולנו. הוא היה בחור מדהים, מלא עוצמה, וזה שוק גדול לכולנו.

כולם ידעו פחות או יותר מה היה התפקיד של מוני פנאן או גור שלף במכב תל אביב. אנחנו לא בטוחים שכולם יודעים מה התפקיד של ניקולה וויצ'יץ במכבי.

מצוין. אני לא רוצה שתדעו (צוחק).

אתה חלק מצוות האימון? אתה בוחר את השחקנים? עושה עבודה אדמינסטרטיבית?

אני מעורב בכל ההחלטות שקשורות לכדורסל ביחד עם המאמנים וההנהלה. מקבל החלטות שקשורות בכדורסל.

מי מקבל את ההחלטה האחרונה? אתה הג'נרל מנג'ר?

זה לא ככה עובד במכבי. מכבי, באופן ספציפי, הדרך שבה הם עובדים, ההחלטות מתקבלות בישיבות הנהלה, ככה מתקבלות ההחלטות.

כשמכבי החליטה לא להביא שחקנים חדשים בחודשים האחרונים, כמו גארד חדש, מלבד אלכסנדר -מי קיבל את ההחלטה והאם אתה מרוצה ממנה?

אנחנו מקבלים את ההחלטות ביחד. זה עניין של עובדות ודיון, אם אנחנו צריכים מישהו או לא צריכים מישהו.

אז מה הייתה הדעה שלך?

זו הייתה הדעה שלי.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
seperator

אתה חושב שלא הייתם צריכים להביא גארד נוסף?

לא, אני לא חושב שהיינו צריכים להביא, אלה שיש לנו מספיקים, לא רצינו לשנות את הכימיה של הקבוצה. בינתיים מה שקרה זו הפציעה של סילבן לנדסברג ששינתה את התכניות של הקבוצה. כמובן, שלא חשבנו על זה. שזה יכול לקרות. אבל כשסילבן יחזור, אני חושב שזו הקבוצה שאנחנו רוצים לראות השנה.

אתה חושב שהיינס ולינהארט מתאימים לרמה הזו?

הם מתאימים לקבוצה הזו. כשבחרנו שחקנים בתחילת העונה - מכמה דברים אנחנו מרוצים, מכמה דברים אנחנו לא מרוצים, אבל אנחנו לא אוהבים להחליף שחקנים. ולא עשינו החלטות בקיץ סתם ככה, בחרנו שם, אנחנו יודעים הרבה על כל שחקן וכמובן לפעמים עושים טעויות, כששחקן לא מתאים בקבוצה, במערכת, אבל החלטנו לא לעשות שינויים.

אבל כן רציתם שגל מקל יבוא.

אני לא יכול להגיד כרגע אם רצינו או לא, זה עניין של דיבורים, משא ומתן, כמובן שדיברנו עם גל כשהוא היה פנוי בשוק, אבל גל קיבל החלטה ללכת לחו"ל, לבלות כמ החודשים ביורוליג, וזהו.

גל מקל שחקן ניז'ני נובגורוד מול סטפון לאזמה שחקן אנדולו אפס. GettyImages
"כמובן שדיברנו עם גל כשהוא היה פנוי בשוק, אבל גל קיבל החלטה ללכת לחו"ל"/GettyImages

משחק קודם בחולון שחקנים כמו אלטיט והררי שיחקו הרבה דקות, ונייט לינהארט עדיין לא חלק מהקבוצה שלכם בליגה. למה?

הסיבה היא שאם נרשום אותו בליגה זו האפשרות האחרונה שלנו לרשום שחקן, אנחנו לא יכולים להביא אף אחד אחר. אתם יודעים, יש לנו שבועיים-שלושה שבועות לפנינו, וטפו טפו, אם משהו קורה לאחד השחקנים אז עדיין יש לנו אפשרויות. לא רצינו לסגור את האופציה הזו. כמובן שנייט היא האופציה הראשונה שתהיה אבל שיהיה, ליתר ביטחון.

כלומר, יש סיכוי שתביאו שחקן זר נוסף?

לא, אין סיכוי שנביא, אבל אם מישהו – בעמדה שאנחנו צריכים, כמו הפוינט גארד, אם משהו קורה – אז אנחנו צריכים לפעול.

אתה מאמן את הגבוהים של מכבי, סופו וטיוס, מה אתה חושב על העונה שלהם עד עכשיו?

זו הייתה עונה מוזרה בשביל שניהם, במיוחד בשביל סופו שהיה לו בעיות בהתחלה. אני חושב שהוא חזר מצוין לטופ 16, הוא היה משמעותי שם ועזר לנו הרבה, אבל אז הוא נקע את הקרסול ונעדר שלושה שבועות ובשביל סופו לחזור בכושר זה תמיד לוקח זמן.

אבל זה לא רק באופן מקצועי, זו גם ההתנהגות שלו.

תראו, תראו, תראו, זה קורה בקבוצות שהן יותר נראות. אני אמרתי לסופו שיש לו את יחסי הציבור הכי גרועים בעולם. כי הדברים שקורים לו זה לא בגלל כוונה רעה שלו, הוא לא חושב מראש על מה הולך לקרות. הוא באמת נקע את הקרסול מול ירושלים, אנשים אמרו שהוא לא יכול לשחק – הוא לא יכול היה ללכת. אנחנו יודעים שהוא לא יכול היה ללכת. אבל זה קרה שהוא לא בא למשחק....הוא אמר לנו שהוא לא יבוא...הרגל שלא הייתה ממש גדולה. ואחר כך הסיפור התפתח לרמות גבוהות.

שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס. קובי אליהו
"הדברים שקורים לו זה לא בגלל כוונה רעה שלו, הוא לא חושב מראש על מה הולך לקרות"/קובי אליהו

לגבי טיוס, כל השנה אנחנו שומעים שהוא לא מרוצה מהחוזה שלו, שהוא לא ישחק במכבי שנה הבאה, מה אתה יכול לומר על המצב שלו?

תראה, כמובן אחרי הזכייה של שנה שעברה כל השחקנים שלנו - המחיר שלהם עלה באופן משמעותי. טייריס רייס הלך בכסף עצום, גם ריקי היקמן, ג'ו אינגלס הלך לנ.ב.א, אז כמובן אלכס היה אחד השחקנים המרכזיים שלנו, ואנחנו רוצים לשמור את אלכס אצלנו גם בסוף החוזה שלו, אבל אנחנו לא יכולים לשלם את הכסף שמשולם ברוסיה ובקבוצות אחרות. כזה הבדל עצום של כסף. אבל כמובן היה לנו חוזה אתו, ואם אלכס ירצה להישאר בשנה הבאה אז נשמח.

סופו יהיה בשנה הבאה במכבי?

את זה אנחנו לא יודעים, אנחנו לא מקבלים החלטות על זה עכשיו, בגלל שעכשיו מחכה לנו ההצלבה, זו המטרה הגדולה של העונה, להגיע לטופ 8.

הרגע אמרת שתהיה שמח שטיוס יהיה אתכם, אתה לא אומר את אותם הדברים לגבי סופו.

אני גם לא אוהב לשנות את הקבוצה. סופו אתנו כמה שנים. היו לו עליות וירידות אבל הוא היה אחד השחקנים הטובים בשנה שעברה ועזר להביא לנו את התואר. הוא מנוסה וכוח גדול באירופה.

שחקן מכבי תל אביב אלכס טיוס. קובי אליהו
גם המחיר שלו עלה. טיוס/קובי אליהו

כמו שאתה רואה את זה, מה ההבדל בין גודס לבלאט?

ההבדל העיקרי כמובן הוא הניסיון בכזה מועדון גדול. כי דיוויד אימן את נבחרת רוסיה עם לחץ עצום, הרבה קבוצות באירופה, מכבי...אבל אתם יודעים, הרבה דברים גודס עושה כמו בלאט, הם בנו ביחד את המערכת בחמש-שש שנים אחרונות במכבי.

יש דברים שהוא עושה יותר טוב מדיוויד?

אה, תראו, אני לא רוצה להיכנס לתוך הדיון הזה. אני חושב שגודס הוא פוטנציאל גדול, מעולה לעתיד של מכבי ושל הכדורסל הישראלי. וכמובן תמיד צריך זמן, ואני חושב שעשינו כקבוצה עבודה טובה. יש דברים שלא יכולנו לדעת קודם כמו הפציעה של פניני, הפציעה של סילבן והפציעה של סופו. אולי התקשינו קצת במהלך העונה, אבל אנחנו עדיין עומדים על סף כניסה לטופ 8 ועם עם הזדמנות להיאבק על הפיינל פור.

לגודס היה את האומץ לומר שהקבוצה השנה אפילו יותר מוכשרת מהקבוצה של שנה שעברה, והקבוצה ההיא זכתה ביורוליג. עד לאן הקבוצה הזו יכולה להגיע?

אני נוהג לשפוט קבוצות ומועדונים על פי התארים, לא על פי חלקי העונה או על פי הכישרונות. כי שןב, מה שחשוב זה לזכות תארים. הקבוצה הזו, שזכתה בתואר, הייתה לנו דרך טובה להגיע לפיינל פור, ובפיינל פור הכול יכול לקרות. בשנה שעברה, צסק"א, ברצלונה וריאל היו הרבה יותר כישרוניות, אבל כשאתה מגיע לפיינל פור זה משחק שונה. אז המטרה שלנו זה להגיע לפיינל פור.

אתה חושב שמכבי יכולה לעלות בלי יתרון הביתיות, ומול קבוצות כמו פנר-אולקר או צסק"א?

תראו, זה הולך להיות הרבה יותר קשה, זה בטוח. אבל אתה יודע, אנחנו מכבי. הכל אפשרי. ראינו פה, בחמישים-שישים שנה האחרונות כמה ניסים...

ניסים יכולים להיגמר בשלב מסוים, אתה יודע.

כן, אבל הם יכולים לחזור. אתה אף פעם לא יודע מתי יבוא הנס....אבל זה לא רק לסמוך על ניסים, אתם יודעים. ניצחנו בבית את ריאל, ניצחנו את ברצלונה. אם כולם בריאים וסילבן יחזור, אני חושב שאנחנו יכולים להיאבק מול כולם. כמובן שאם נהיה מול צסק"א אז יש לנו פחות סיכויים, מול פנרבחצ'ה – יש יותר סיכויים. כי העובי של הסגל והדרך שבה כל קבוצה משחקת יכולה להתאים לנו.

ניקוס זיזיס שחקן פנרבחצ'ה/אולקר. GettyImages
יותר סיכוי מול פנרבחצ'ה/GettyImages

אתה רואה את עצמך בעתיד הקרוב מאמן ראשי או עוזר מאמן במכבי?

לא, אני אוהב איפה את הפוזיציה שלי ואת התפקיד שלי.

נראה שהאליפות בישראל ממש לא בטוחה.

לא...כמובן שבשיטה הזו שום דבר לא בטוח. בשנה שעברה הפסדנו את המשחק השני וזכינו באליפות. זה לא קל, זה לא נוח, זה במיוחד לא נוח לפייבוריטים.

אתם מודאגים בגלל זה?

כמובן, אנחנו צריכים להיות מודעים לזה, השחקנים. תראו, בשבוע שעבר הפסדנו ביותר מעשרים נקודות לירושלים בבית. יכולים לקרות כאלה דברים, ואין דרך חזרה.

אתה יכול לאשר שדווין סמית' וסילבן לנדסברג ישחקו בשנה הבאה במכבי?

שום דבר לא מאושר. אני לא יכול לאשר את זה לפני שיש הודעה של המועדון. אם זו השאיפה שלנו? כמובן. דווין הוא אגדה במועדון הזה. הוא זכה בתארים, הוא כוח גדול באירופה, ואני יודע שבאירופה כולם מסתכלים עליו.

שחקן מכבי תל אביב דווין סמית' מול שחקן הפועל חולון אלון ספיר. ברני ארדוב
עדיין לא סגור לעונה הבאה. סמית'/ברני ארדוב

מה אתה חושב על החזרה לשיטת הפיינל פור בליגה הישראלית?

אם אתה חושב שיש לי דעה חיובית, אז ברור שאין לי. אבל אתה יודע, הם ניסו את כל הדברים כדי למנוע ממכבי את המשך השושלת של חמישים תארים ברציפות. הנה, שנה שעברה לא היינו פייבוריטים בפיינל פור (האירופי) וניצחנו את הקבוצות – אז הכל אפשרי כשזה מגיע למשחק אחד או שניים, וכמו שאמרתי - כשזה מגיע לזה שמישהו פצוע, מישהו בחוץ, כשזה מגיע ליום אחד, הכול יכול לקרות.

יש גם משחק הערב. גלאטסראי, בסגל הנוכחי שלה, היא קבוצה חלשה מאוד. אתה מסכים עם זה, או שיש לך חששות לפני המשחק?

ברור שיש לנו חששות. תראו, הקבוצה הזו, בשבוע שעבר פנאתינייקוס ניצחה אותם בשנייה האחרונה. הם קיצצו את הסגל בכמה שחקנים, אבל עדיין יש להם שישה שחקנים טובים שרוצים חוזה לעונה הבאה, בכל משחק הם באים לתת את כל מה שיש להם, והשישה האלה נותנים מספרים נהדרים. הרצג, מיצוב ויאנג, כולם כוח רציני ויכולים לקלוע 20 נקודות בכל משחק.

מפתחות מקצועיים למשחק?

אם אנחנו משחקים בבית, אנחנו חייבים לפתח את סגנון המשחק שלנו מול הקהל שלנו. לתת אנרגיות כמו שהם יודעים לעשות, ואתה יודע, לעצור אותם על מספר נמוך של נקודות כי אם הם מגיעים ל-80 נקודות זה יהיה מאוד קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully