וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "זה אולי נראה קל יותר ממה שזה היה, אבל מה שעשינו לא היה קטן"

מאמן קליבלנד מאושר אחרי ההצגה מול ממפיס, הדגיש את חשיבות ההגנה על חשבון הכתבת קצב המשחק, וציין: "מאזן של 1:14 מול יריבות מהמערב זה אומר משהו". הפרשנים מנתחים: "בלאט קבע את הטון כשהציב את מוזגוב על רנדולף, רק שלוש קבוצות מניעות את הכדור טוב כמו הקאבס"

לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס מול ג'ף גרין שחקן ממפיס גריזליס. AP
רק 31 דקות על הפרקט. לברון ג'יימס/AP

שלושה חודשים אחרי שקלעו שיא עונתי של 60.5% מהשדה בניצחון הנאה 91:105 על ממפיס בבית, הקאבלירס שוב להטו מול הגריזליס החזקים עם 89:111 אדיר בחוץ. הקבוצה של דיוויד בלאט דהרה לניצחון רביעי ברציפות, עצרה את רצף שלושת הניצחונות של המקומיים וסיפקה עוד הצהרת כוונות מול יריבה עוצמתית, במשחקם ה-30 והאחרון העונה מול יריבה מהמערב.

היתרון של הקאבס הגיע בשלב מסוים ל-29 נקודות, ולברון ג'יימס אף זכה ללא מעט מנוחה חיונית כששיחק רק 31 דקות וסיים עם 20 נקודות, 8 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. קיירי אירווינג נשא בנטל הקליעה עם 24 נקודות אך גם איבד 5 כדורים, וקווין לאב המשיך להיות לא יציב, הפעם לחיוב, עם 22 נקודות (10 מ-13) ו-10 ריבאונדים.

טימופיי מוזגוב שחקן קליבלנד קאבלירס. AP
שיפור משמעותי מול המערב מאז הגעתו. טימופיי מוזגוב/AP

מספרי המשחק

* קליבלנד שיפרה את מאזנה ל-1:7 במשחקים בהם לברון, אירווינג ולאב קולעים כל אחד לפחות 20 נקודות.

* אחרי שפתחו את העונה עם מאזן של 11:4 מול יריבות מהמערב, הקאבס עומדים על 1:14 ב-15 משחקיהם האחרונים.

* לקאבס יש כבר 17 ניצחונות העונה בפער של לפחות 15 נקודות - הנתון הכי גבוה במזרח.

* ממפיס ספגה את הפסד הבית הגבוה ביותר שלה העונה, והגבוה ביותר מאז דצמבר 2013, אז הובסה ב-26 הפרש מול גולדן סטייט.

* הגריזליס לא איפשרו ליריבה לחצות את רף 100 הנקודות באולמם הביתי מאז ה-19 בינואר - רצף של 13 משחקים שהיה הארוך ביותר בליגה העונה.

עוד באותו נושא

קליבלנד הנחילה לממפיס את הפסדה הביתי הכי קשה העונה

לכתבה המלאה
דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. AP
"הדבר החשוב הוא שמיצבנו את עצמנו הגנתית בשלב מוקדם". דיוויד בלאט/AP

התגובות

דיוויד בלאט אמר אחרי המשחק: "ניצחנו קבוצה טובה מאוד הערב, מה שעשינו לא היה דבר קטן. זה אולי נראה קצת קל יותר ממה שזה היה, אבל ניצחנו קבוצה טובה מאוד. פשוט הגענו לשחק. היינו מפוקסים בלהציג נוכחות הגנתית ברבע הראשון ואני חושב שעשינו את זה מהפתיחה. מאוד אהבתי את האופן שבו הגענו למשחק, ואת האופן שבו שיחקנו". על הקצב המהיר שכפו אמר: "אתה לא יכול לכפות אוטומטית על קבוצה טובה כמו ממפיס לשחק את הסגנון שלך. לפעמים אפשר להגביר את הקצב ככל שהמשחק התקדם, כמו שעשינו היום, אבל הדבר החשוב הוא שמיצבנו את עצמנו הגנתית בשלב מוקדם מול קבוצה מאוד מאורגנת ומשומנת".

על הרבע השלישי המצוין של שחקניו בו קלעו 36 נקודות, ובו כל 14 סלי השדה שקלעו הגיעו אחרי אסיסטים, אמר בלאט: "הנעת הכדור שלנו הייתה יוצאת מהכלל, בין הטובות ביותר שראינו השנה. היו הרבה משחקים כאלה, אבל זה בהחלט אחד הטובים". כשנשאל על ההתלהבות שלו מאימון הקבוצה אתמול אמר המאמן: "שוב נראה שאחרי שאנחנו מקבלים יום מנוחה ואז עורכים אימון אנחנו מגיעים למשחק הבא חדים ורעננים. אני חושב שאם תבחנו את זה סטטיסטית ניצחנו את כל המשחקים בסיטואציה הזו. החבר'ה היו רעננים ורעבים, והם היו מוכנים".

על ההצלחה של הקאבס מול יריבות מהמערב החל ממחצית העונה אמר בלאט: "אני חושב שאנחנו עומדים על מאזן של 1:14 במשחקים האחרונים שלנו מולן, וזה אומר משהו. כי כולנו יודעים את הכוח של הקונפרנס הזה, והחבר'ה שלנו היטב במפגשים מול קבוצות ברמה גבוהה. זה סימן טוב להמשך, וגם סימן טוב את השלישייה הגדולה שלנו מתפקדת כל כך טוב ביחד, ומערבת אחד את השני כל כך טוב".

אימן שאמפרט שחקן קליבלנד קאבלירס מעל וינס קרטר שחקן ממפיס גריזליס. AP
מרחפים מעל המערב. שאמפרט מול קרטר/AP

מה אמרו בתקשורת

סם אמיקו מ-"פוקס ספורטס אוהיו" כתב: "לאב קיבל כמה מסירות נהדרות מלברון, והראו שהם אולי לא החברים הכי טובים, אבל בהחלט חברים טובים לקבוצה. לאב קטף יותר ריבאונדים מגאסול ורנדולף במשותף, ואם מישהו היה צריך משחק כזה נגד הקו הקדמי הכי טוב ב-NBA זה לאב, והוא סיפק את הסחורה. מעבר לכך, מעולם לא ראיתי את קיירי אירווינג שמח ושליו יותר, ומעולם לא ראיתי את טריסטן תומפסון יעיל יותר, ושניהם נהנים מאוד מהמצב אחרי שהעבירו כאן שלוש עונות מסויטות. לדעתי יש רק שלוש קבוצות שמניעות את הכדור טוב כמו הקאבס מאז אמצע ינואר - אטלנטה, גולדן סטייט וסן אנטוניו - ואולי חוץ מהווריורס, לקליבלנד יש יותר כישרון אינדיבידואלי מכולן, וזה מה שיכול לעשות את ההבדל כשהעבודה הקבוצתית נכשלת".

כריס פידור מ-"נורת'איסט אוהיו מדיה גרופ" כתב: "טריו הקו הקדמי של לברון, לאב ומוזגוב ניצח את זה של גאסול, אלן ורנדולף עם 56 נקודות לעומת 30, ועצר את הטריו שמנגד על 35% מהשדה. בלאט קבע את הטון בשלב מוקדם כשהציב את מוזגוב על רנדולף, ומנע מהפורוורד המאסיבי להרגיש נוח. הגודל של מוזגוב הפריע לג'אמפים של זי-בו ולא איפשר לו להגיע לנקודות שלו בצבע. בסופו של דבר הוא סיים עם 5 נקודות, הנתון הכי נמוך שלו ב-60 המשחקים האחרונים".

כריס היינס מ-"קליבלנד פליין דילר" כתב: "עוד מעצמה מערבית נפלה ברשתם של הקאבס, שהציגו נחישות הגנתית לאורך כל המשחק, וזה לא הזיק שהגריזליס החטיאו כמה זריקות נוחות מקרוב, וסיימו עם 43% מהשדה רק בזכות כמה סלים ששיפרו את מאזנם בגארבג' טיים. בלאט אמר שהגריזליס דומים מאוד לפייסרס מבחינת הקצב האיטי והחיבור לאורך שנים, משחקים מהסוג הזה יכינו את הקאבס לקשיחות של הפלייאוף והשחקנים מבינים את זה".

אימן שאמפרט שחקן קליבלנד קאבלירס. AP
ושאמפרט שוב מרחף/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully