וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט שנה ללא לופא קדוש: משפחתו ערכה אזכרה

משפחתו של מאמן ושחקן העבר ערכה אזכרה במלאת 11 חודשים למותו בהשתתפות עשרות אוהדים, בני משפחה ושחקני כדורגל. בנו: "מקווה שעולם הספורט יעזור לנו להנציח את זכרו של אבא"

אזכרה לכדורגלן ומאמן העבר לופא קדוש. אורי כהן,
אזכרה לכדורגלן ומאמן העבר לופא קדוש/אורי כהן

11 חודשים לאחר שמאמן ושוער העבר לופא קדוש ז"ל הלך לעולמו אחרי התמודדות ארוכה עם מחלת הסרטן, נערכה אזכרה בהשתתפות עשרות אוהדים, בני משפחה ושחקני כדורגל. בנו של לופא, אורן קדוש, אמר: "אני מודה לכל מי שכיבד אותנו ומוקיר את זכרו של אבא. אני מקווה שעולם הספורט יעזור לנו להנציח את זכרו כפי שמגיע לו".

אזכרה לכדורגלן ומאמן העבר לופא קדוש. אורי כהן,
אזכרה לכדורגלן ומאמן העבר לופא קדוש/אורי כהן

קדוש נולד במצרים ועלה עם משפחתו ארצה בגיל תשע וגדל ביפו. במחלקת הנוער שיחק בגדנ"ע יהודה ובהמשך שיחק במכבי יפו, הכח תל אביב, הכח מכבי רמת גן, הקבוצה איתה הוא מזוהה יותר מכל ואיתה זכה באליפות סנסציונית, מכבי נתניה ומכבי תל אביב. הוא נחשב לאחד השוערים הבכירים של ישראל באותה תקופה ומסימני ההיכר שלו היו הווינריות, המנהיגות, הדומיננטיות וגם בזבוזי הזמן. על פי אתר דריבליסט, קדוש כבש בקריירה שלו 10 שערים מהנקודה הלבנה. בשנת 1976 פרש מכדורגל ומיד עבר לאימון.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אזכרה לכדורגלן ומאמן העבר לופא קדוש. אורי כהן,
אזכרה לכדורגלן ומאמן העבר לופא קדוש/אורי כהן

קריירת האימון שלו, שנמשכה 37 עונות ברציפות, כללה 19 קבוצות ו-28 מעברים: הפועל לוד (שלוש קדנציות), הכח רמת גן (שתי קדנציות), מכבי רמת עמידר, מכבי יבנה (שלוש קדנציות), הפועל אשקלון (שלוש קדנציות), שמשון תל אביב, הפועל רמת גן, מכבי שעריים, הפועל אשדוד (שלוש קדנציות), בית"ר ירושלים, בית"ר תל אביב, בית"ר באר שבע, הפועל באר שבע (שתי קדנציות), הפועל כפר סבא, מכבי הרצליה, בני סכנין, מכבי אחי נצרת, בית"ר שמשון תל אביב והפועל ירושלים (שתי קדנציות). קבוצתו האחרונה הייתה הפועל אשקלון אותה הציל מירידה לליגה א' בסיום העונה שעברה.

כשחקן, הוא זכה בשלוש אליפויות ופעם אחת בגביע המדינה והיה בסגל נבחרת ישראל למונדיאל 1970, אבל מעולם לא הופיע בשורותיה. כמאמן רשם שמונה פעמים עליות ליגה ובנוסף העפיל פעמיים לגמר גביע המדינה: ב-1986 הפסד עם שמשון לתל אביב לבית"ר ירושלים וב-2003 הפסיד עם הפועל באר שבע להפועל רמת גן.

  • עוד באותו נושא:
  • לופא קדוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully