וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגה אירופית: ליאור רפאלוב בישל, קלאב ברוז' ברבע הגמר

הקשר הכין את השני ב-1:3 המרשים על בשיקטאש. פיורנטינה מחצה 0:3 את רומא, 2:5 לדינמו קייב על אברטון, וולפסבורג ניצחה 1:2 את אינטר, נאפולי וסביליה עלו. אייאקס ניצחה בהארכה והודחה

ליאור רפאלוב (במרכז) חוגג עם שחקני קלאב ברוז'. רויטרס
הנציג הישראלי ברבע הגמר. ליאור רפאלוב, במרכז, חוגג עם החברים/רויטרס

העולות לרבע גמר הליגה האירופית נקבעו הערב (חמישי) עם קיומם של שמונת משחקי גומלין שמינית הגמר, כאשר ליאור רפאלוב בישל ב-1:3 המרשים של קלאב ברוז' בטורקיה על בשיקטאש והתקדם עם קבוצתו לשלב הבא. מחזיקת הגביע סביליה ממשיכה במסע ההגנה על התואר אחרי 1:2 על ויאריאל וגם וולפסבורג עלתה עם 1:2 בסן סירו על אינטר.

פיורנטינה העמיקה את המשבר של רומא עם 0:3 אדיר באולימפיקו ועלתה יחד עם נאפולי שסיימה ב-0:0 מול דינמו מוסקבה. איטלקית שניצחה אך הודחה היא טורינו, ש-0:1 על זניט לא הספיק לה. דינמו קייב מחצה 2:5 את אברטון, הנציגה האנגלית האחרונה באירופה, ומחקה את ההפסד 2:1 מהמשחק הראשון. אוקראינית נוספת שעלתה היא דנייפרו, שהפסידה 2:1 לאייאקס בהארכה אף העפילה לראשונה בתולדותיה לרבע הגמר בזכות שער החוץ.

העולות לרבע הגמר (ההגרלה בשישי ב-14:00, ספורט1 ו-HD): סביליה, קלאב ברוז', וולפסבורג, פיורנטינה, נאפולי, זניט סנט פטרסבורג, דינמו קייב, דנייפרו.

חוסה מריה בסאנטה שחקן פיורנטינה לאחר שכבש, לצדו רודי גרסיה מאמן רומא. GettyImages
כל אחד מדמם בדרכו. רודי גרסיה צופה בחוסה מריה בסאנטה חוגג/GettyImages

רומא - פיורנטינה 3:0 (4:1 בסיכום)

המשבר של הג'אלורוסי הגיע לשיאו עם התפרקות מהירה באולימפיקו והדחה כבר בשמינית גמר הליגה האירופית, דווקא בידי האקס וינצ'נזו מונטלה וקבוצתו הנהדרת. פיורנטינה, שהדיחה את רומא גם מהגביע האיטלקי, ביצעה בליץ עם פנדל של גונסאלו רודריגס (9), שער של מרקוס אלונסו אחרי טעות אומללה של לוקאש סקורופסקי (18) ונגיחה של חוסה מריה בסאנטה (22) - כולם שחקני הגנה. אוהדי רומא נותרו בהלם ועל פי הדיווחים כמה מהם אף התעמתו ביציע עם הקשר המוצהב ראג'ה נאינגולן. אדם ליאיץ' הורחק לקראת הסיום ומעמדו של רודי גרסיה מעורער מאי פעם.

דקה 4: סלאח פתח נהדר ובעט כדור אדיר מ-17 מטרים שחלף מעט מעל המשקוף.

דקה 9: גול! הולבאס ביצע עבירה מטופשת ברחבה על פרננדס והבלם גונסאלו רודריגס כבש פעמיים מהנקודה הלבנה. אחרי שהניסיון הראשון נפסל, השני אושר וזה 0:1 לפיורנטינה.

דקה 17: פלורנצי הגביה כדור קרן מצד שמאל, המגן טורוסידיס נגח החוצה. רומא מחפשת את השוויון.

דקה 18: גול! הלם באולימפיקו. השוער סקורופסקי ניסה למנוע קרן עם ידו הארוכה והשאיר את הכדור במגרש, אבל לא השתלט עליו ואפשר למגן האורח אלונסו להתקדם לעבר השער הריק ולגלגל פנימה. שטות של השוער, 0:2 לרומא.

דקה 22: גול! זו כבר השפלה. פרננדס הגביה כדור קרן ובסאנטה נגח בעוצמה פנימה. שני הבלמים הארגנטינאים כבשו, בסאנטה גם נחתך במצחו בזמן שהחברים קפצו עליו. 0:3 ענק לפיורנטינה.

* מעולם לא ספגה רומא שלושה שערים במפעל אירופי כל כך מהר. בשביעייה הזכורה מבאיירן, השער השלישי הגיע בדקה ה-25. היסטוריה.

דקה 48: כמעט הרביעי של פיורנטינה, אך הכדור של סלאח גילח את המשקוף והמשיך החוצה.

דקה 60: ז'רביניו היה חייב לצמק, אבל במקום לבעוט ניסה לעבור את נטו ונעצר על ידי בסאנטה שחילץ יפה מאחור.

דקה 88: כרטיס אדום! ליאיץ' העצבני הכשיל מאחור את אקווילאני וספג צהוב שני.

עוד באותו נושא

אוהדי רומא מחו נגד השחקנים: "תומכים רק בחולצה"

לכתבה המלאה
גונסאלו רודריגס שחקן פיורנטינה כובש בפנדל מול רומא. AP
דייק פעמיים. גונסאלו רודריגס/AP

בשיקטאש - קלאב ברוז' 3:1 (5:2 בסיכום)

ליאור רפאלוב יהיה הנציג הישראלי היחיד ברבעי הגמר האירופים, אחרי שסיפק בישול נהדר בניצחון השני של קלאב ברוז' על בשיקטאש תוך שבוע. אחרי שכבש את שער הניצחון בשבוע שעבר, הפעם קשר הנבחרת הכין למחליף הצעיר בולי . רמון מוטה הפגיז לחיבורים בדקה ה-48 והקפיץ את אוהדי בשיקטאש, אבל טום דה סוטר השווה בחלוף 13 דקות והמחליף בולי בולינגולי אמבומבו נהנה מבישול של רפאלוב בדקה ה-80 והשלים צמד בתוספת הזמן כדי להפוך את ברוז' לבלגית השלישית שמגיעה לרבע גמר אירופי ב-20 השנים האחרונות (אחרי אנדרלכט ב-1997) וסטנדרד ליאז' ב-2010).

דקה 5: דה סוטר חטף כדור מהגנת בשיקטאש, נבלם בניסיון הראשון ונעצר על ידי השוער זנגין בניסיון השני.

דקה 40: דמבה בה הסתובב יפה על סף הרחבה ובעט כדור שחמק החוצה.

דקה 48: גול! איזה ביצוע של רמון מוטה. המגן השמאלי התקדם מהעמדה שלו ומ-25 מטרים שחרר טיל אדיר לחיבורים הרחוקים. 0:1 לבשיקטאש, שכרגע עולה בזכות שער החוץ.

דקה 61: גול! השוויון של הבלגים. סימונס נגח לעבר דה סוטר החופשי, שמול זנגין בעט שטוח ופנימה. 1:1, כרגע קלאב ברוז' עולה.

דקה 80: גול! מסירה גדולה של רפאלוב סגרה את הסיפור. קשר הנבחרת שלח עם החלק החיצון את המחליף בולינגולי אמבומבו, וזה עקף את השוער ובעט פנימה. 1:2 לקלאב ברוז', בדרך לרבע הגמר.

דקה 90! בולינגולי אמבומבו סגר עניין עם ניצול טעות בהגנת בשיקטאש ועוד שער קל. 1:3 לקלאב ברוז'.

דקה 90+2: כרטיס אדום! עבירה גסה של שהאן הותירה את הטורקים ב-10 שחקנים.

ליאור רפאלוב שחקן קלאב ברוז' (מימין) מול גוקאן טורה שחקן בשיקטאש. רויטרס
בישול נהדר. ליאור רפאלוב/רויטרס

אינטר - וולפסבורג 2:1 (5:2 בסיכום)

הנראזורי המאכזבים איבדו סיכוי לזכות בתואר כלשהו העונה ויכולים כבר להתחיל בתכנון העונה הבאה. רוברטו מאנצ'יני קיווה ששחקניו יעשו משהו בסן סירו, אבל דניאל קליג'ורי הוציא את הרוח מהמפרשים של אינטר עם שער בדקה ה-24 אחרי הבישול ה-23 העונה של קווין דה ברוין בכל המסגרות. מהלך קבוצתי נאה הספיק רק לשוויון זמני של המארחים, כשרודריגו פלאסיו מצא את הרשת בדקה ה-71, אבל המילה האחרונה הייתה של ניקלאס בנדטנר המושמץ. הוא יהיה גם ברבע הגמר, יחד עם הזאבים המלהיבים שמגיעים למעמד זה בפעם השנייה בתולדותיהם (הקודמת הייתה בגביע אופ"א 2009/10).

דקה 24: גול! הגרמנים יצאו למתפרצת והענישו עם מסירת רוחב של דה ברוין והמשך פנימה של קליג'ורי. קאריסו, שהציל לפני כן את אינטר מספיגה, ראה את הכדור חוצה את הקו אחרי שפגע בו. 0:1 לוולפסבורג.

דקה 71: גול! מהלך קבוצתי יפה של אינטר הסתיים בהקפצה של הרנאנס לעבר פלאסיו שהמשיך לרשת. 1:1, אינטר צריכה עוד שני שערים כדי לכפות הארכה.

דקה 89: גול! עוד הדיפה רעה של קאריסו והסיפור של אינטר נגמר. שילוב בין המחליפים ארנולד ובנדטנר הסתיים בבעיטה של הדני, אותה השוער הדף פנימה. 1:2 לוולפסבורג.

דניאל קליג'ורי שחקן וולפסבורג (משמאל) - כובש מול חואן פאבלו קאריסו שוער אינטר. GettyImages
השער שסגר את הסיפור. דניאל קליג'ורי מכניע את חואן פאבלו קאריסו/GettyImages

סביליה - ויאריאל 1:2 (2:5 בסיכום)

אלופת הליגה האירופית ממשיכה במסע ההגנה על התואר אחרי שהשלימה ניצחון כפול על אחותה מהליגה הספרדית ונותרה הנציגה היחידה של לה ליגה במפעל. ויסנטה איבורה, שצפוי לקבל זימון לנבחרת ספרד, כבש בקלות בדקה ה-69, ג'יו דוס סנטוס השווה זמנית בכדור חופשי ונתן תקווה, אבל ההרחקה של אריק ביילי סתמה את הגולל על סיכויי ויאריאל, שנכנעה לבסוף לנגיחה של דניס סוארס (83). בכל שלוש הפעמים הקודמות שסביליה הגיעה לרבע הגמר (2005/06, 2006/07, 2013/14) היא גם זכתה בתואר. האם זה יקרה שוב?

דקה 69: גול! ויאריאל איבדה כדור בתוך רחבת סביליה ונענשה מיד. הלבנים יצאו להתקפה מהירה ובסיומה באקה מצא את איבורה שגלגל לשער ריק. 0:1 לסביליה.

דקה 73: גול! המארחת לא אומרת נואש. ג'יו דוס סנטוס סובב כדור חופשי ברגל שמאל מ-16 מטרים, סרחיו ריקו רק נגע בדרך אל הרשת. 1:1, ויאריאל זקוקה לשני שערים נוספים כדי לכפות הארכה.

דקה 77: כרטיס אדום! הבלם ביילי הותיר את ויאריאל ב-10 שחקנים אחרי שספג צהוב שני.

דקה 83: גול! האנדלוסים יכולים להתכונן לרבע הגמר. טרמולינאס פרץ בשמאל והגביה לרחבה, סוארס המחליף נגח מקרוב פנימה. 1:2 לסביליה.

אריק ביילי שחקן ויאריאל לפני ויסנטה איבורה שחקן סביליה. GettyImages
אחד הורחק, השני כבש. אריק ביילי לפני ויסנטה איבורה/GettyImages

דינמו קייב - אברטון 2:5 (4:6 בסיכום)

אנגליה נותרה ללא נציגות ברבעי הגמר האירופים, לראשונה זה 22 שנה, לאחר שהתקווה האחרונה שלה קרסה לחלוטין בקייב. דינמו הלמה בפתיחה עם שער גדול של אנדריי ירמולנקו (21), אבל בחלוף שמונה דקות רומלו לוקאקו הבלגי נתן עוד איתות לישראל עם כדור מסובב לחיבורים. למרות זאת, לוקאש תאודורצ'יק (35) ומיגל ולוסו (37) סידרו למארחים יתרון מהיר בסיכום שני המפגשים, לפני שאולג גוסב ירה לקורה ופנימה (56) והפורטוגלי ויטורינו אנטונש כבש את השער המרהיב של הערב עם טיל בשמאל לחיבורים מ-30 מטרים (76). פיל ג'אגיילקה רק צימק בנגיחה (82). ערב עגום לאברטון.

לוקאש תאודורצ'יק שחקן דינמו קייב. רויטרס
חגיגת שערים בקייב. לוקאש תאודרצ'יק/רויטרס

דינמו מוסקבה - נאפולי 0:0 (3:1 בסיכום)

גונסאלו היגואין כבש שלושער גדול במשחק הראשון בסן פאולו וכל שנותר לנאפולי זה רק להגן על התוצאה במשך 90 הדקות במוסקבה, בדרך לרבע גמר אירופי ראשון מאז 1988/89 - אז זכתה בגביע אופ"א. הרוסים מצאו פעמיים את הרשת ב-20 הדקות הראשונות, אבל השערים של כריסטופר סמבה ואלכסנדר קוקורין נפסלו בגלל עמדות נבדל, כשמנגד דריס מרטנס (11) וחוסה קאייחון (15) נעצרו בקורות. במחצית השנייה לא הצליחה דינמו מוסקבה לפצח את הגנת נאפולי ונפרדה מהמפעל.

מריאנו אנדוחאר שוער נאפולי. רויטרס
ההגנה של נאפולי עשתה את שלה. מריאנו אנדוחאר והחברים/רויטרס

משחקים נוספים

אייאקס - דנייפרו 1:2 (בהארכה, 2:2 בסיכום, דנייפרו עלתה בזכות שער חוץ)
לאייאקס: ריכדלי באזור (60), מייק ואן דר הורן (117). לדנייפרו: יבגני קונופליאנקה (97)

טורינו - זניט סנט פטרסבורג 0:1 (2:1 בסיכום)
לטורינו: קמיל גליק (90)

ליאור רפאלוב חוגג עם שחקני קלאב ברוז'. רויטרס
ומה בשלב הבא? ליאור רפאלוב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully