וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום לפני שנה: ה-2:3 בדרבי התל האביבי שהפך למיתולוגיה

זהבי כבש שלושער כולל שער ניצחון בלתי נשכח, דגני ביצע שגיאה איומה, סוזה יצא לספרינט ספונטני. היום לפני שנה בדיוק מכבי והפועל תל אביב סיפקו את אחד המשחקים הדרמטיים בתולדות הכדורגל הישראלי. חזרנו לרגעי המתח והטרגדיה שבאה לאחר מכן

one

17 במרץ, 2014, היום לפני שנה, נערך אחד ממשחקי הכדורגל הדרמטיים בתולדות הכדורגל הישראלי. דרבי תל אביבי במחזור ה-26 והאחרון לעונה הסדירה, הפועל תל אביב בתפקיד המארחת, מכבי תל אביב בתפקיד הרצה לאליפות. בדקה ה-33 זה התחיל, עם בעיטה לא ממש טובה של ערן זהבי. אבל הכדור עבר בין רגליו של בוריס קליימן וחדר לרשת, 0:1 לצהובים. חמש דקות לאחר מכן, העסק החל לצבור תאוצה כשראדה פריצה איבד עשתונות, חבט בבריאן חרסיסיץ' וספג את הכרטיס האדום.

שתי דקות לפני המחצית, עומר דמארי השווה בנגיחה, 1:1, וירה פיו פיו משלו לעבר שער 11. האקשן הגיע לקראת הסיום. בדקה ה-87 עומר דמארי כבש בפנדל ועשה מהפך - ראשון לערב זה. הכרוז האדום לא הספיק לסיים את שם הכובש, וטל בן חיים הצהוב, שנכנס כמחליף כמה שניות לפני כן, דהר לרחבה והופל על ידי אוראל דגני. זהבי כבש את השני, 2:2.

שחקני מכבי תל אביב מניפים את ערן זהבי. יוסי ציפקיס
גם שנה אחרי, קשה להאמין שזה אכן קרה. זהבי מונף על ידי שחקני מכבי תל אביב/יוסי ציפקיס

הגענו לתוספת הזמן. כעשר שניות לפני הסיום, דגני ניסה להעביר כדור פשוט אך המסירה מצאה את ייני. ייני לבדש. בדש לזהבי. וזהבי, בסיבוב, מקו הרחבה, גלגל את הכדור לרשת ואת פאולו סוזה לתוך ערימת ילדים. 2:3 בלתי נתפש למכבי תל אביב, באחד הדרבים הגדולים בכל הזמנים.

גילי ורמוט, כיום בצהוב-כחול, חווה את אחד הרגעים הקשים בשנותיו בהפועל תל אביב. לאחר המשחק הוא תיאר את אווירת הנכאים בחדר ההלבשה. "חלק בכו, חלק צעקו, חלק נעלו את עצמם בשירותים. כבר דמיינו את החגיגות פה ואז זה קרה. זה ההפסד הכי כואב שהיה לי בחיים. אתה חושב שכבר עברת הכול בכדורגל...אנחנו שוברים שיאים, לוזרים".

עשרות אוהדים המתינו במתחם וולפסון לאוטובוס של שחקני האדומים והחלו לקלל אותם ואת המאמן רן בן שמעון.

אתמול בוואלה ספורט מאמן הפועל דאז, רן בן שמעון, סיפר אודות הדרבי והמסירה האחרונה של דגני:

"בשנים האחרונות אני יודע לקבל את הרע כמו את הטוב. אחרי הפסד, חושב על האתגר הבא והמשחק הבא. ראו את זה בהפועל תל אביב אחרי הדרבי 3:2, אחד האירועים הכי הקשים שהיו לי... עוד בואתו לילה היו לי שיחות עם שחקנים שלקחו את זה קשה מאוד. דגני הוא אחד מהם, אבל היו כמה. הובלנו דקה לפני כן, עם היו בעשרה שחקנים, והמטרה היתה לכבוש, לנצח. מה שמדהים, למרות שזה נכנס לפחי הזבל של ההיסטוריה, הוא שאם המסירה של דגני מגיעה ליעדה אנחנו בסיכוי טוב לתת גול. אין בעיה בשיקול הדעת שלו, רק בביצוע. המסירה היתה נכונה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שחקן הפועל תל אביב עומר דמארי. ברני ארדוב
פיו פיו שלא הספיק. דמארי/ברני ארדוב

הרכבי המשחק

הפועל תל אביב: בוריס קליימן, ליאור לוי, בריאן חרסיסיץ', אוראל דגני, שמעון הרוש, שי אבוטבול, לוקאס סאשה, סלים טועמה (בסארט עבדורחימי, 60), גילי ורמוט, ישראל זגורי (פטר אורלנדיץ', 76), עומר דמארי.

מכבי תל אביב: חואן פאבלו, שרן ייני, איתן טיבי, עומרי בן הרוש, רמי מרבאל (טל בן חיים, 88), גל אלברמן, ניקולה מיטרוביץ' (יואב זיו, 80), דן איינבינדר, ערן זהבי, דור מיכה (ברק בדש, 54), ראדה פריצה (הורחק, 38).

ידיעת המשחק:

http://sports.walla.co.il/item/2730064

שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם ערן זהבי. יוסי ציפקיס
ט-י-ר-ו-ף. זהבי חוגג/יוסי ציפקיס
אוהדי מכבי תל אביב אחרי שער הניצחון בדרבי. יוסי ציפקיס
אוהדי מכבי תל אביב המומים אחרי שער הניצחון של זהבי/יוסי ציפקיס
אוטובוס הפועל תל אביב במתחם וולפסון בתום הדרבי. גיא שליט, מערכת וואלה! NEWS
אוהדי הפועל תל אביב חיכו לשחקנים בוולפסון/מערכת וואלה! NEWS, גיא שליט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully