וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום אחרי הבחירות: מי צריך להיות שר הספורט הבא?

מי המועמד האידיאלי (הפתעה, לא רק עופר שלח), ומה הופך אותו למתאים? מה הדבר הראשון שהוא צריך לעשות כדי לשקם את המצב (ולא, לא רק תקציבים)? מיטב ספורטאי ישראל בוחרים את שר הספורט הבא, עם דרישה אחת ברורה: די להזניח אותנו

עופר שלח. מערכת וואלה!
מה שבטוח - צריך מישהו שיודע על מה הוא מדבר. שלח הוא התחלה טובה/מערכת וואלה!

אורי אוזן, כדורגלן עבר ועוזר מאמן הפועל פתח תקוה, רוצה את עופר שלח כשר הספורט

מה הופך אותו למתאים ביותר בעיניך? "עופר שלח הוא בן אדם שבא מהספורט, אוהב את הספורט וחי את הספורט. הוא מרתוניסט, ואני רואה בו כאחד שיידע מה לעשות. אני מאוד מקווה שהמפלגה שממנה מגיע עופר שלח תהיה בממשלה, אבל לא תחת אותו ראש ממשלה. בסופו של דבר מה שיקבע זה התקציבים שהוא יקבל".

מה הדבר הראשון ששר הספורט הבא צריך לעשות? "מתקנים, ולאו דווקא לקבוצות הבוגרים אלא למחלקות הנוער. הגיע הזמן לטפל פה בכל נושא המתקנים, כי אם לא יהיו פה מתקנים למחלקות נוער יהיה קשה מאוד לייצר פה את דור ההמשך. אי אפשר להמשיך בקו הקיים, אי אפשר שארבע קבוצות נוער יתאמנו על חצי מגרש סינתטי שפעם אחרונה שהשקיעו בו היה ב-1950. מהשלב הזה נוכל להתקדם קדימה. אם לא נתחיל בבסיס יהיה קשה מאוד להתקדם האלה".

אורי אוזן. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
"אם לא יהיו פה מתקנים למחלקות נוער יהיה קשה מאוד לייצר פה את דור ההמשך". אוזן/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

עידן מימון, כדורידן הפועל ראשון לציון וקפטן נבחרת ישראל לשעבר, רוצה את יואל רזבוזוב כשר הספורט

מה הופך אותו למתאים ביותר בעיניך? "גם רזבוזוב וגם עופר שלח הם מועמדים ראויים, כמו גם זוהיר בהלול. אבל מה שהכי חשוב זה ששר הספורט יהיה אחד שיודע מהן הבעיות של הספורט בישראל, איך אפשר לתרום. לא מחשיבים את זה כתיק פופולרי, וכל אחד שקיבל אותו לא התייחס לזה כמו תיק האוצר, הבריאות או הביטחון. אבל בתור ספורטאים חשוב שיהיה שר שבא מהספורט, אחד שיידע איך להביא את הספורטאים להישגים טובים יותר. כשיבוא מישהו שמעורה בספורט, הדברים יבואו הרבה יותר בקלות. רזבוזוב הוא ראוי בהחלט, מישהו שזכה בהישגים בענף שלו ויכול לתת דחיפה לספורט".

מה הדבר הראשון ששר הספורט הבא צריך לעשות? "הכי חשוב זה למנוע את האלימות. במגרשים, בכל הענפים, מקטן עד גדול, מילדים עד בוגרים. למנוע את האלימות ולחוקק ענישה חמורה מאוד למפירי סדר. ספורט שהוא לא נקי, ולא בא ממקום של ספורט נטו, ואנשים חושבים פעמיים אם לבוא למגרשים, זה לא ספורט. דבר שני זה להשקיע בילדים ובנוער, לפני הבוגרים. בספורט קבוצתי כמו שלנו צריך להתחיל את העבודה מלמטה. רק בהשקעה מלמטה, ממאמנים, תקציבים, מתקנים וכל מה שנדרש כדי לאפשר לילדים להתפתח. להביא מומחים, כל אחד בענף שלו, שיאתרו ספורטאים בכל הארץ, אי אפשר לדלג על השלב הזה. אם אין את הבסיס לא משנה כמה כסף יביאו לכדורגל, לכדורסל ולכדוריד".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
עידן מימון שחקן הפועל ראשון לציון בכדוריד. ניב אהרונסון
"למנוע את האלימות. במגרשים, בכל הענפים, מקטן עד גדול, מילדים עד בוגרים". מימון/ניב אהרונסון

גל נבו, שחיין אולימפי ושיאן ישראל, רוצה את עופר שלח כשר הספורט

מה הופך אותו למתאים ביותר בעיניך? "מבין המועמדים שמוזכרים כאפשרויות, יש לו הכי הרבה ידע וכוונות טובות".

מה הדבר הראשון ששר הספורט הבא צריך לעשות? "צריך לדעת לשלב את הספורט המקצועני כבר בחינוך, בבסיס. זה מה שבעיקר חסר פה בהרבה ענפים ותחומים. כבר בגילאי בתי הספר, לשלב את הספורט במערכת החינוך, לשנות את התרבות של החינוך הגופני בספורט. שם זה מתחיל. ביחס לספורט האולימפי, ההישגי, אנחנו בעיקר מפגרים במתקנים ובנגישות למתקנים איכותיים, פחות מה כל אחד מקבל באופן אישי. אם החינוך והתרבות לספורט תשתנה פה, ויבינו את החשיבות שיש לנגישות למתקנים ברמה גבוהה, אז התוצאות שכולם מייחלים להן יגיעו".

גל נבו. מגד גוזני
"צריך לדעת לשלב את הספורט המקצועני כבר בחינוך, בבסיס". נבו/מגד גוזני

עידו קוז'יקרו, מנהל מכבי חיפה וכדורסלן עבר בנבחרת ישראל, רוצה את יאיר לפיד או עופר שלח כשר הספורט

מה הופך אותו למתאים ביותר בעיניך? "יאיר לפיד מאוד מתאים לעניין הזה, הוא ספורטאי. גם עופר שלח מתאים מאוד בעיניי. שני אנשים שבאים מהספורט, אוהבים את הספורט, מבינים את הספורט לא פחות מאנשים אחרים, ויכולים לעשות את העבודה. כדי לשפר את מצב הספורט בארץ, שהוא לא כזה נורא כמו שעושים אותו, צריך להביא איש ניהול ברמה גבוהה ולאו דווקא איזה ספורטאי עבר".

מה הדבר הראשון ששר הספורט הבא צריך לעשות? "במדינה שלנו היום לדעתי כמעט כל מי שרוצה לעשות ספורט יכול לעשות את זה, בעיקר בענפי הספורט המובילים. לא צריך הרבה בשביל לשחק כדורגל או כדורסל. זה לא קשור לאף שר אלא קשור לחינוך, ולדעתי חינוך וספורט אלה שני דברים שהולכים ביחד. מצב החינוך לספורט הוא לא מצב טוב, וזה דבר מורכב ולא דבר שאפשר לתור על רגל אחת. זה לאו דווקא משהו שירים את הספורט בארץ. החינוך לספורט זה נושא חשוב מאוד אבל נושא נפרד. זה יותר קשור לבריאות של הציבור. אם כולם יעשו ספורט כולנו נהיה הרבה יותר בריאים".

אנדי רם עם יוני ארליך נבחרת הדייויס. איגוד הטניס,
החינוך הגופני בבתי הספר היסודיים. חייבים לשפר את הנושא הזה בצורה דחופה". רם/איגוד הטניס

אנדי רם, מגיבורי נבחרת הדיוויס של ישראל ואלוף אוסטרליה לשעבר, רוצה את עופר שלח כשר הספורט

מה הופך אותו למתאים ביותר בעיניך? "עופר שלח אוהב ספורט מאוד, נראה כמו בן אדם שיכול לקדם את הספורט, ולא משנה שהתקציבים ילכו אולי לענפים מסוימים, אבל נראה לי שזה האדם שהייתי רוצה שייצג אותי בתוך הפוליטיקה".

מה הדבר הראשון ששר הספורט הבא צריך לעשות? "החינוך הגופני בבתי הספר היסודיים. חייבים לשפר את הנושא הזה בצורה דחופה. המצב כרגע ממש לא טוב, חייבים לשים על זה יותר דגש. יש לי תחושה שהספורט בסופו של יום מגיע משם, מהחינוך של הילדים, מאיך שהם רואים את הספורט, מהחינוך של ההורים. צריך להשריש את הערכים הנכונים ואת הדרך הנכונה כבר מהגילאים הצעירים ומבתי הספר. חייבים לשפר את נושא החינוך לספורט".

מתן נאור שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"עופר שלח פרשן ספורט מצוין אבל אני לא יודע כמה ניסיון יש לו בספורט מקצועני". נאור/ברני ארדוב

מתן נאור, קפטן הפועל תל אביב בכדורסל, מנסה להגדיר מי מועמד ראוי בעיניו לתפקיד שר הספורט

מה הופך מועמד למתאים ביותר בעיניך? "קשה לי לומר איזה מועמד מתאים יותר או פחות. עופר שלח פרשן ספורט מצוין אבל אני לא יודע כמה ניסיון יש לו בספורט מקצועני, קשה לדעת מה כולל התפקיד של שר הספורט. הדבר הכי חשוב שמי שזה לא יהיה, שהוא יהיה נטול אינטרסים. אם מדובר במישהו שמושפע, זה לא יעשה טוב לספורט. לא חייב שזה יהיה מישהו מתוך הספורט, אבל חייב להיות לו יועץ בכיר מתוך הספורט, זה לא הכל כי אנחנו בתור ספורטאים לא מבינים את הכל".

מה הדבר הראשון ששר הספורט הבא צריך לעשות? "יש מחלה אחת עיקרית וזה לא רק בספורט, וזה חוסר תכנון לטווח ארוך. אני מאוד מאמין בזה, בטח בספורט. אם אני אשליך את זה על רמה של החלטות, אז נסתכל רגע על כמות הזרים בכדורסל הישראלי. הוויכוח תמיד מתנהל האם יש או אין מספיק ישראלים, ותמיד כששואלים אותי אני אומר שזה לא מעניין אותי, אלא השאלה מה רוצים שיהיה. לא חושבים קצת קדימה, גם במחיר של ירידה תקופתית או חוסר תוצאות תקופתיות. לא מסתכלים אצלנו לטווח ארוך. כדי לעשות תוכנית אמיתית שתשנה משהו, מי שיהיה שר לשנתיים או ארבע שנים לא ייקח על זה קרדיט. מחפשים משהו שאפשר לקחת עליו קרדיט בטווח הקצר, זה לא עובד בכלל, ובטח לא בספורט".

מעין שחף קופצת לגובה. ברני ארדוב
"אחרי האולימפיאדה שוכחים מכולם". שחף/ברני ארדוב

מעיין שחף, אלופת ישראל ושותפה לשיא ישראל בקפיצה לגובה, מנסה להגדיר מי מועמד ראוי בעיניה לתפקיד שר הספורט

מה הופך מועמד לראוי ביותר בעיניך? "צריך מישהו שהוא ניטרלי, נמצא בספורט אבל אין לו אינטרס לענף מסוים, שענף אחד לא יבוא על חשבון ענף אחר. לא יודעת אם מישהו מהמועמדים האפשריים באמת מועדף".

מה הדבר הראשון ששר הספורט הבא צריך לעשות פה? "התקצובים, המתקנים, כל הדברים שאף פעם לא קבועים ומהווים בעיה די גדולה בשבילנו בענפים האולימפיים. תמיד יש דיבורים, אבל מעכבים את ההעברה כי הממשלה כל הזמן מתחלפת, ואומרים לנו שיהיה בסדר אחרי הבחירות, ואחרי הבחירות אומרים שיהיה בסדר אחרי שיעבירו את התקציב, ואחרי התקציב כל הזמן דוחים אותנו. צריך תקציב קבוע לטווח ארוך. אנחנו נמצאים עכשיו ב-2015, שנה לפני האולימפיאדה, נכנסים לשנה אולימפית, כל התקציבים מגיעים, ואז שנה אחרי האולימפיאדה שוכחים מכולם, בדיוק כמו שקרה אחרי לונדון. לפני לונדון קיבלנו את כל התנאים, ואז הורידו את הכל. צריך תבנית לשמונה שנים או יותר ולא לשנתיים, וזה לדעתי הדברים הכי חשובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully