וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירווינג: "פשוט היה כיף". בלאט: "מהמשחקים הטובים שלקחתי בהם חלק"

הרכז שששבר את שיא המועדון של הקאבלירס עם 57 נקודות בניצחון על סן אנטוניו לא נרגע, בלאט שיבח: "עוד תצוגה פנומנלית שלו", פופוביץ' הודה: "הוא עלה לרמה חדשה". וגם: מי שרטט את המהלך ששלח את המשחק להארכה, וכל מספרי המשחק

קיירי אירווינג שחקן קליבלנד קאבלירס עם לברון ג'יימס. AP
88/AP

וואו, איזה משחק זה היה. אוהדי ה-NBA עדיין מנסים לעכל את המותחן המטורף שקיבלנו הבוקר (שישי) בסן אנטוניו, בסיומו הכניעה קליבלנד את האלופה 125:128 בהארכה הודות לתצוגת שיא של קיירי אירווינג. הרכז שיחגוג בעוד 10 ימים את יום הולדתו ה-23 שיפר את שיא הקריירה שקבע לפני חודש וחצי אז צלף 55 נקודות מול פורטלנד, עם לא פחות מ-57 נקודות גדולות, שנתנו לו גם את שיא המועדון לנקודות במשחק בודד, לפני ה-56 של לברון ג'יימס מול טורונטו ב-2005.

הספרס הגיעו למפגש המסקרן עם שישה ניצחונות רצופים, ובדקות הסיום היה נדמה שהם עומדים להשלים סוויפ עונתי על הקבוצה של דיוויד בלאט שספגה מולם הפסד דרמטי בתחילת העונה, אבל אירווינג החזיר את הקאבס מפיגור דו ספרתי ברבע האחרון, נעזר בדקות גדולות של לברון ושלח מסר לגרג פופוביץ' ולכל חובבי הליגה הטובה בעולם, שכבר מרשים לעצמם לפנטז על סדרת גמר בין השתיים הללו.

טים דאנקן שחקן סן אנטוניו ספרס מול ג'יי אר סמית' שחקן קליבלנד קאבלירס. AP
הלך הרצף מול הקאבס. טים דאנקן/AP

מספרי המשחק

* חודש וחצי אחרי שהחמיץ בנקודה את שבירת שיא המועדון לנקודות במשחק בודד עם 55, שבר אירווינג את שיאו של לברון ג'יימס שקלע 56 נקודות מול טורונטו במרץ 2005.

* אירווינג רשם את מספר הנקודות הרב ביותר במשחק בודד ב-NBA העונה, והפך לשחקן הראשון מאז קובי בריאנט ב-2007 שקולע לפחות 55 נקודות בשני משחקים שונים בעונה אחת.

* שיא הנקודות במשחק בודד מול אלופה מכהנת שייך לאלג'ין ביילור שקלע 64 נקודות מול הסלטיקס ב-1960. היחידים פרט אליו שמקדימים את אירווינג בקטגוריה הזו הם ווילט צ'מברליין עם 62 ב-1961 וג'ורג' מייקאן ב-61 ב-1952.

* עוד שיאים שקבע אירווינג: מספר הנקודות הרב ביותר לשחקן שמשחק לצד לברון, מספר הנקודות הרב ביותר נגד קבוצה שמאומנת על ידי גרג פופוביץ', מספר הנקודות הרב ביותר במשחק חוץ נגד הספרס.

* שני השחקנים היחידים עד הלילה שרשמו יותר ממשחק אחד עם מעל 50 נקודות לפני שחגגו את יום הולדתם ה-23 היו לברון וריק בארי.

* הקאבס עלו למאזן של 1:13 ב-14 משחקיהם האחרונים מול יריבות מהמערב, והם כבר ניצחו 7 מ-8 הקבוצות שנמצאות בדרך לפלייאוף במערב. היחידה עליה לא גברו היא יוסטון.

* הקאבס קטעו רצף של 10 הפסדים מול סן אנטוניו, 5 מהם היו ב-AT&T סנטר.

* עד השבוע קליבלנד לא ניצחה בטקסס מאז פברואר 2009. אחרי 14 הפסדים במדינת הכוכב הבודד, הם רשמו בשני משחקיהם האחרונים ניצחונות אדירים על שתי הקבוצות מולן הפסיד לברון בסדרות גמר במדי מיאמי.

עוד באותו נושא

קיירי אירווינג הדהים עם 57 נקודות, קאמבק עצום לקאבס בסן אנטוניו

לכתבה המלאה
דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. AP
"בואו נדבר קודם כל על הקבוצה". דיוויד בלאט/AP

התגובות

פופוביץ': "כולנו יודעים עד כמה הוא מוכשר, אבל הערב הוא באמת עלה לרמה חדשה"

קיירי אירווינג הנרגש אמר בסיום המשחק: "זה היה פשוט אדיר, המשחק היה כל כך כיפי. כשלברון התחיל לקלוע את השלשות שלו בהארכה התחלנו להסתכל אחד על השני ואמרנו 'זה כל כך כיף...'. כל הקרדיט מגיע לחבריי לקבוצה שעשו עבודה נהדרת בלסדר לי חסימות ולדאוג שאשיג זריקות פנויות. היינו עייפים בהארכה אבל ידענו שזה לא תירוץ, כי כולם מתכוננים כאן לפלייאוף. פגשנו קבוצה נהדרת, זה היה מבחן חשוב בשבילנו ואני שמח שעמדנו בו. ניסיתי לזרוק בכל פעם אותו דבר, וכל עוד המרפקים שלי הצביעו לעבר הטבעת, הרגשתי שיש סיכוי טוב שהכדורים ייכנסו. למדתי את זה מקובי בריאנט".

"בהארכה לברון העלה הילוך", המשיך אירווינג. "אני הייתי פנוי כמה פעמים, ובחלק מהזריקות פשוט זרקתי בכיוון של הסל ועם הרבה מזל הן נכנסו. למשחק יש דרך להתאזן לפעמים, ודברים מוזרים יכולים לקרות". על השלשה שקלע עם הבאזר וכפתה הארכה אמר: "במצבים כאלה לפעמים המהלך מתבצע בדיוק על פי התכנון ולפעמים צריך לשבור אותו. היה לנו מהלך נהדר ולברון אמר שאם הוא יראה שאני פנוי הוא ימצא אותי במקום הנכון, וכשזה קרה היה לו ביטחון בי כדי למסור לי". כשנשאל האם זה היה המהלך ששורטט בפסק הזמן האחרון השיב: "זה בדיוק איך שהוא שרטט את זה".

דיוויד בלאט נשאל אחרי המשחק על ההצגה של אירווינג, וענה: "זה לא הוגן להתחיל בקיירי. אני מבין למה אתם שואלים קודם כל עליו, אבל בואו נדבר קודם כל על הקבוצה. הראינו אופי ונחישות באחד ממשחקי העונה הרגילה הטובים ביותר שלקחתי בהם חלק, בצד הזה של האוקיאנוס וגם בצד השני. הרמה הייתה ממש גבוהה ושתי הקבוצות תקפו זו את זו כמו במשחק פלייאוף עם קשיחות, אגרסיביות וכדורסל נהדר. זה היה פשוט כיף".

לאחר מכן התפנה להתייחס לאירווינג ואמר: "זה שוב היה אחד המשחקים הכי טובים של קיירי. זו הייתה תצוגה פנומנלית". על פסק הזמן האחרון עם 3 שניות על השעון בפיגור 110:107 סיפר בלאט: "שרטטנו מהלך שכל חמשת השחקנים על הפרקט ביצעו היטב וקיירי קיבל את ההזדמנות לזריקה מהירה. הוא קיבל את הכדור וסידר לעצמו במהירות קצת מרווח מהשומר שלו, אבל הדבר החשוב היה התפיסה הנקייה מעבר לקו שלוש הנקודות".

גם לברון ג'יימס התמוגג מחברו הצעיר: "קודם כל, הוא מיוחד. כולנו יודעים את זה, כולנו רואים את זה. היה פשוט מדהים לראות את התצוגה שהוא נתן היום. מבחינתי כל עוד שקיירי עשה את העבודה בהתקפה, רציתי לעשות את הכל בהגנה. לסחוט עבירות תוקף, לחסום זריקות, לקחת ריבאונדים, להשתטח על הפרקט, הכל כדי להשיג את הניצחון". בצד השני היה גרג פופוביץ' שהודה: "אירווינג היה בלתי עציר. אני לא יודע איך לשמור נגד זה. הוא עשה עבודה יוצאת מן הכלל, כולנו יודעים עד כמה הוא מוכשר, אבל הערב הוא באמת עלה לרמה חדשה".

קיירי אירווינג שחקן קליבלנד קאבלירס מול שחקני סן אנטוניו ספרס. רויטרס
בלתי עציר. קיירי אירווינג/רויטרס

מה אמרו בתקשורת

סם אמיקו מ-"פוקס ספורטס אוהיו" כתב: "57 נקודות זה נתון מדהים, גם בגלל זהות היריבה, שזכתה בחמש אליפויות והייתה פעמים רבות במצבים כאלה.הוא לא רק קלע סלים, אלא קלע סלים גדולים, עם 27 נקודות ברבע האחרון ובהארכה, וקבר קבוצה שבדרך כלל משתלטת על משחקים בקלאץ'. אבל אירווינג והקאבס נתנו כאן הצהרה שהבהירה שאם לא לקחתם אותם ברצינות עד עכשיו, הגיע הזמן שתצטרפו למציאות. עדיין אין לי מושג למה בלאט מסרב לשלב את טימופיי מוזגוב ברבעים האחרונים. ברור שזה מהלך מכוון, ואני לא משוכנע לגמרי שזה חכם, אבל אם הייתי אוהד של הקאבס לא הייתי מודאג מזה, כי הקבוצה משייטת".

כריס פידור מ-"נורת'איסט אוהיו מדיה גרופ" כתב: "בלאט דיבר על מאמץ קבוצתי, גם הבעלים דן גילברט צייץ מסר דומה. על מי הם עובדים? הסיפור של המשחק הזה לא היה קבוצתיות, ריבאונדים, חטיפות או אסיסטים. הוא לא היה הטריידים המוצלחים של הקבוצה. הוא לא היה המאמן. הסיפור של הניצחון הזה היה שני כישרונות אלוהיים מתעלים במשחק חשוב וגונבים את הניצחון. זה היה שילוב בין תצוגה גדולה של אירווינג, שככל הנראה לא תשוחזר יותר העונה, לקצת עזרה מהאלופה. קווין לאב נראה חסר יכולת להתמודד עם הפיזיות של הספרס, וההחלטה לספסל אותו ברבע האחרונה התבררה כנכונה. זה לא מה שהקאבס ציפו לקבל כשוויתרו על אנדרו וויגינס תמורתו, היו לו משחקים נהדרים העונה, אבל הוא צורף בדיוק בשביל משחקים גדולים כמו זה. הפעם קיירי ולברון הסתדרו בלעדיו, אבל בפלייאוף הוא יצטרך לתת יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully