וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטל הרדיוס של הפועל תל אביב בעקבות הקריאות למזרחי

12.3.2015 / 18:26

העונש שספגה הקבוצה בעקבות הקריאות לעבר יושב ראש מכבי תל אביב הומר על ידי בית הדין העליון של האיגוד בקנס בגובה 30 אלף שקל. בין השאר נקבע כי הקריאות אינן חוסות תחת חופש הביטוי

עו"ד שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הפועל תל אביב חמקה מעונש קשה יותר. שמעון מזרחי/ברני ארדוב

בית הדין העליון של איגוד הכדורסל החליט להקל בעונשה של הפועל תל אביב וביטל את עונש הרדיוס שספגה כאשר הוא הומר בקנס בגובה 30 אלף שקל. כמו כן, הוחלט להאריך את העונש על תנאי לשנה נוספת. בית הדין קבע כי הקריאות שהושמעו כנגד יושב ראש מכבי תל אביב, שמעון מזרחי ("שמעון מזרחי תתאבד כבר") אינן חוסות תחת כנפי ההגנה של חופשי הביטוי וחופש הדיבור, אלא נכנסות למסגרת שיסוי וביזוי שאין להם חלק במסגרת המשחק.

כזכור, לפני שמונה ימים החליט בית הדין המשמעתי לגזור עונש רדיוס עם קהל ולהפחית נקודה על תנאי לשנה אחרי שהאדומים שרו נגד מזרחי בשני מקרים - נגד מכבי תל אביב ומול מכבי חיפה, ועל כן הם ספגו את העונש. נגד האדומים עמדו עונשים על תנאי ובית הדין החליט להפעילם. מבית הדין נמסר אחרי העונש הזה: "אנו מצפים כי הנהלת הקבוצה תבצע שינוי כיוון ותפעל לאכיפת החלטות המוסדות המוסכמים של האיגוד בדבר האסור והמותר לגבי עידוד על ידי אוהדים".

בעקבות אותה החלטה, יצאה הפועל תל אביב בביקורת חריפה כנגד מוסדות איגוד הכדורסל, ובהודעה שנמסרה על ידי המועדון נכתב: "פסק הדין גובל בשערוריה. לא ייתכן שרק קבוצה אחת תועמד לדין ורק איש אחד יהיה מורם מעל החוק, בעוד שאותה תופעה בדיוק מתקבלת בהבנה במגרשים אחרים. העובדה כי למרות שמדובר באותם אוהדים (מכבי תל אביב, הפועל תל אביב, מכבי חיפה) אשר מגיעים למשחקי כדורגל, התוצאות ומספר ההעמדות לדין בכדורסל במפתיע שונות מהכדורגל, שם הפועל תל אביב רחוקה מלהוביל במספר העמדות לדין ושם אין אף העמדה לדין על שיר, למעט על גזענות שאסורה על פי חוקי מדינת ישראל. לא צריך להיות גאון גדול על מנת להבין שמשהו בהליך רקוב מן היסוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully