וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלאטן איברהימוביץ' מציג: המדריך השלם (והמלוכלך) לחלוץ מטרה

השבדי חושף סודות מכר הדשא: איך לשחק עם הגב לשער, באיזו צורה הכי נוח לשמור על הכדור, ממי כדאי ללמוד ולמה כדאי להתעלם מהקללות של הבלמים? חולמים להיות חלוצים? זה בשבילכם

זלאטן איברהימוביץ' שחקן פריס סן ז'רמן (משמאל) מול אדריאן תומאסון שחקן אוויאן. רויטרס
זלאטן איברהימוביץ'. חושף סודות מכר הדשא/רויטרס

זלאטן איברהימוביץ' נחשב על ידי רבים לאחד החלוצים הכי גדולים שראה ענף הכדורגל בשנים האחרונות. תארים רבים, שערים נדירים, רגעים בלתי נשכחים וציטוטים ייחודיים, כל אלו מאפיינים את החלוץ השבדי הגדול בכל הזמנים. ומה הפעם? אתם בטח תוהים. הפעם החליט איברהימוביץ' לחלוק עימנו, חובבי הענף, קצת מהידע שלו, ופרסם סוג של מדריך לחלוצי מטרה.

שמירה על הכדור

"המפתח הוא לא לאבד את הכדור כשהוא אצלך. אם אני לבדי, אני מנסה להרחיק את הבלמים מהכדור בעזרת הגב, הזרועות, הכוח ושווי המשקל. זה חשוב מאוד, מכיוון שאם אני מצליח להחזיק בכדור, אני מאפשר לחבריי להצטרף אליי להתקפה. ברגע שיש שחקן שנמצא בעמדה טובה יותר, אמסור לו את הכדור, או שאנסה להגיע לשער בעצמי. לפעמים זה מה שהאינסטינקט שלי אומר לי. אני שחקן חכם, ולכן אני בטוח שאעשה את ההחלטה הנכונה באותו רגע נתון".

מיקום

"אני מנסה להציב את עצמי במקום שיהיה לי נוח לקבל את הכדור. לפעמים אני חוזר אחורה בשביל זה. בפעמים אחרות אני מנסה למצוא שטח ריק כדי למשוך שחקן הגנה, מה שנותן לקשרים אופציה נוספת: אני. אני לא מהשחקנים שייתנו ספרינטים בצדדים, אבל לפעמים אתה צריך להקריב מעצמך בשביל הקבוצה, למרות שאתה יודע שלא תקבל את הכדור באותה התקפה. אם יש שיתוף פעולה טוב בין שחקני ההתקפה, גם החלוצים האחרים יעשו דבר דומה".

דויד טרזגה נבחרת צרפת חוגג זכייה ביורו 2000. AP
דויד טזרגה. זוכה למחמאות מזלאטן/AP

תזמון בהגבהות

"המפתח הוא לעשות תנועה לפני שהבלם עושה. בדרך הזו, אתה יוצר לעצמך שטח פנוי. זאת לא המומחיות שלי. דויד טרזגה למשל, היה מושלם בזה. מעולם לא ראיתי חלוץ יותר חכם ממנו ברחבה, כשיש קרן או מצב נייח. זה מרגיש כאילו הוא יודע לאן בדיוק יגיע הכדור - בין אם הוא באוויר או בקרקע. אני? אין לי את האינסטינקט הזה. לפעמים אני מגיע לפינה הקרובה בקרנות ולפעמים לרחוקה. אני עושה את זה כי אני חייב".

לחזות את המהלך לפני שהוא קורה

"אני מנסה לחזות מה יקרה עוד לפני שהוא קורה; איפה יהיו השחקנים היריבים בעוד מספר שניות. הבעיה, בלתי אפשרי לנחש ב-100 אחוז מהמקרים. אלו שמנחשים יותר פעמים, טובים יותר מאחרים. זה ההבדל בין חלוץ ברמה עולמית לבין חלוץ פשוט - השחקנים הטובים ביותר חושבים בצורה דומה".

להילחם בבלמים

"בלמים רבים יתעסקו איתך וידחפו אותך. אתה צריך להיות מוכן להכול ולא לזלזל בהם. למה הם עושים את זה? זה פשוט: הם חלשים ואתה חזק. בלם ברמה גבוהה לא יתעסק בשטויות, אלא ישחק בצורה הוגנת. פאולו מאלדיני ואלסנדרו נסטה, למשל, היו יריבים קשוחים ששיחקו חזק, אבל אני מכבד אותם מאוד. ישנם בלמים שמפריעים לך לשחק - פיזית ומילולית. חלק אמרו דברים על המשפחה שלי - קראו לי צועני. אמא שלי מקרואטיה ואבי מבוסניה. נולדתי בשבדיה ואני מרגיש 100 אחוז שבדי, אבל להם זה לא שינה. בכל מקרה, אני כבר לא נפגע כמו שנפגעתי בעבר. המפתח הוא להתרכז במשימה ובמטרה ולא במה שנאמר. חשוב לזכור שיש מחויבות עבור הקבוצה ושאסור לך להגיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully