וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלורנטינו פרס הפך את גמר הגביע הספרדי לסערה פוליטית

נשיא ריאל מדריד הכריז שהברנבאו לא יארח את המשחק בין ברצלונה לאתלטיק בילבאו. פוליטיקאים באסקים הגיבו: "הוא לא רוצה לראות את הדגלים שלנו. מצידנו שהמשחק יתקיים באנגליה"

נשיא ריאל מדריד פלורנטינו פרס במלון בו הקבוצה משתכנת בפורטוגל. AP
עורר סערה. פרס/AP

במפלגת PNV הבאסקית זועמים על נשיא ריאל מדריד, פלורנטינו פרס, שפסל את האפשרות שגמר הגביע הספרדי יתקיים בסנטיאגו ברנבאו. למשחק על התואר העפילו ברצלונה קטלאנית ואתלטיק בילבאו הבאסקית וב-25 במרץ תתקיים פגישה בהתאחדות הספרדית, שבה ייקבע היכן יתקיים הגמר. למרות שעדיין לא התקבלה החלטה פרס כבר הודיע שהאצטדיון הביתי של ריאל מדריד לא יארח את המשחק.

"נראה שכל ספרד שייכת לפלורנטינו פרס", אמר נשיא מפלגת PNV, אנדוני ארוטוסאר, "זו בושה שהוא מחליט איפה יתקיים גמר הגביע, אבל ההפסד כולו שלהם. יותר מדאיג אותם לראות דגלים באסקים וקטלאנים מאשר לארח את המשחק על התואר".

פוליטיקאי באסקי נוסף, אונאי רמנטריה, אמר בעצמו: "אם זה היה תלוי בנו, היינו מעבירים את המשחק לאנגליה. ואם מלכת אנגליה ומלך ספרד רוצים לבוא לצפות במשחק, למה לא?".

גמר הגביע הספרדי יתקיים ב-30 במאי וכאמור רק בעוד כשבועיים תתקבל החלטה איפה הוא ישוחק. בשנה שעברה ריאל מדריד וברצלונה נפגשו בגמר שנערך במסטאייה בוולנסיה. אתלטיק וברצלונה תפגשנה בגמר בפעם השלישית בשבע השנים האחרונות. בארסה ניצחה ב-2009 1:4 (מסטאייה) וב-2012 0:3 (ויסנטה קלדרון).

באותם משחקי גמר אוהדים של שתי הקבוצות שרקו בוז במהלך נגינת ההמנון הספרדי ולמרות שבמדינה מבינים שיהיה בלתי אפשרי למנוע את הישנות המקרה, ישנה תקווה להוריד את כמות השריקות והבוז למינימום. יו"ר בית הדין לספורט בספרד, מיגל קארדנל, אמר: "הייתי רוצה ששני המועדונים יזכירו לאוהדים שמדובר בספורט. אני משוכנע שרוב האוהדים יכבדו את ההמנון ולא משנה מה האידיאולוגיה שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully