וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בספרד משבחים את פאקו: "בחוד החנית של הכדורגל העולמי"

בישראל מבקרים? ב"אס" מנתחים את הפריחה של המאמנים הספרדים בעולם, ומתייחסים להישגים של פאקו במכבי תל אביב: "שיטה חדשה להבין את הדרך הנכונה להתכונן למשחק"

one

בישראל מאמן מכבי תל אביב פאקו אייסטרן זוכה לאחרונה ללא מעט ביקורות. בספרד, לעומת זאת, הוא מאוד מוערך. העיתונאי הספרדי הבכיר, גיאם בלאגה, כתב טור לעיתון "אס" תחת הכותרת "המאמנים הספרדים נמצאים בחוד החנית של הכדורגל העולמי". את רוב הטור הוא ביסס סביב ההישגים והשיטות של פאקו.

פאקו אייסטרן מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
"כבר לא עובדים על הקבוצה ממשחק למשחק, אלא עובד עכשיו סביב המאפיינים של כל אחד מהשחקנים". פאקו/קובי אליהו

"המאמנים הספרדים לא מודעים ל-DNA שלהם עד שהם לא יוצאים לאמן מחוץ לספרד. וכשהם יוצאים, הם מבינים שכל מה שקרה בספורט הספרדי מאז אולימפיאדת 1992 הציב אותם בחוד החנית של הכדורגל העולמי. יש להם ידע עצום, הם מבינים את המשחק בדרך שנותנת להם יתרון על המאמנים המקומיים, הם מציעים שיטות אימונים, טקטיקות, שיטות עבודה שמשפרות את המועדונים שבוחרים למנות אותם. הם מציעים גישה שונה - מוצאים מאמני כושר, עוזרי מאמנים. המאמנים שלנו נמצאים בכל מקום, מאנגליה עד דובאי, ממקסיקו עד הודו.

"ה'חוקרים' הראשונים (רפא בניטס, פאקו אייסטרן, פאקו הררה, חואנמה לילו, פפ סגורה, חואנדה ראמוס...) גילו במהרה ששיטות העבודה שלהם יעילות גם מחוץ לספרד ומעבר לכך, שהם יכולים לקדם את הקבוצות שלהם. איך זה קרה? בזכות התמקצעות בכל תחומי הספורט (וגם בכדורגל עצמו), בשל ההשקעה הציבורית והאישית שהייתה סביב אולימפיאדת ברצלונה. האימונים החלו להיות מבוססים על מדע ועל ידע. והיה גם הרבה כישרון זר שלימד את המאמנים שלנו, שהיו בעלי ראש פתוח, רעב לצבור עוד חוכמה ועם המון מחויבות למקצוע שלהם. כך, הם הגיעו לעמדת יתרון.

"פאקו אייסטרן הוא אחד מהם. הוא בדרך לזכייה באליפות בישראל עם מכבי תל אביב (הם גם בחצי גמר הגביע וזכו כבר בגביע הטוטו), אחרי שעבר באנגליה (שם זכה בין היתר בליגת האלופות עם ליברפול), פורטוגל (היה עוזרו של קיקה סאנצ'ס פלורס בבנפיקה) ובמקסיקו (שם זכה באליפות הליגה השנייה עם טקוס).

"השיטות: פאקו, כמו אחרים, מצא את עצמו עובד במדינות שונות עם קונספט אימונים שהיה מפרק הכול לתאים בודדים. היו עושים הפרדה בין האסטרטגיה לטקטיקה. הספרדים (וגם הפורטוגלים), איחדו את הכול בשיטה חדשה, על מנת להבין בצורה חדשה את הדרך הנכונה להתכונן למשחק. כבר לא עובדים על הקבוצה ממשחק למשחק, אלא עובד עכשיו סביב המאפיינים של כל אחד מהשחקנים. מעבר לכך, האימונים הם כבר לא אוסף של המון תרגילים, אלא עבודה מסודרת בניסיון לשפר סגנון מוגדר מראש".

לסיום צוין כי אחת הבעיחות של ספרדים היא מכשול השפה: "הספרדים עדיין צריכים ללמוד יותר שפות ולהיות קצת יותר אמיצים. הם יכולים לכבוש את העולם, כי ברגע שהם יוצאים מספרד, הם מסתגלים בקלות רבה למצב. אבל קודם כל, צריך לשנס מותניים וללמוד אנגלית. קדימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully