וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההשלכות הקשות על מכבי חיפה במקרה של אי העפלה לאירופה

10.3.2015 / 13:53

הקבוצה תאבד העונה את הנקודות שצברה לפני חמש שנים עם ההגעה לליגת האלופות, מה שעשוי להוביל אותה לדירוג הנמוך מאז 1999 אם לא תגיע לשם העונה. המשמעות: לא תהיה מדורגת במוקדמות

one

מכבי חיפה אמנם טיפסה במחזור האחרון למקום השישי בטבלת ליגת העל, אבל רק בסוף השבוע יתברר אם היא תשחק בפלייאוף העליון. ניצחון על הפועל חיפה בכל מקרה יבטיח לירוקים מקום בפלייאוף העליון, אלא שמעבר למשמעות המקצועית בטווח הקצר, מתברר שלמועדון עשוי להיגרם נזק גדול מאוד במקרה שי אי העפלה לאירופה דרך המקום הרביעי. המשמעות בטווח הקצר – היא נזק כלכלי, אך בטווח הארוך מדובר בנזק מקצועי שיוביל בעתיד גם להפסדים כלכליים עצומים.

בדירוג הקבוצות של אופ"א לשנת 2014, מכבי חיפה ניצבת במקום ה-102. במאזן שלה 18.375 נקודות דירוג, יותר ממכבי תל אביב, אבל פחות מהפועל תל אביב. המאזן הזה, שהיה מקנה לה יתרון משמעותי במשחקי המוקדמות באירופה, עומד להתבטל. בעונה הבאה, בדירוג אופ"א שיתפרסם, מכבי חיפה תהיה מדורגת במקום ה-138, עם 13.200 נקודות דירוג בלבד. מדוע? משום שמועדון יכול לצבור נקודות במשך חמש שנים, ובהתאם לכך העלייה של הקבוצה לליגת האלופות בעונת 2009-10 עם אלישע לוי (אפס נקודות ואפס שערים בשלב הבתים, אך לא מעט נקודות דירוג) נמחקת מהמאזן שלה. המשמעות של אי העפלה היא שחיפה תהיה בשפל הגדול ביותר מאז 1999. במילים פשוטות, במקום שחיפה תהיה עשויה להיות מדורגת עד וכולל שלב הפלייאוף, הניקוד שלה ימשיך לצנוח אם לא תגיע לאירופה וייתכן שבעתיד לא תהיה מדורגת גם בסיבוב השלישי.

"למועדון ברור מה תהיה ההשלכה המקצועית והכלכלית של אי העפלה: ביום מן הימים, יהיה לחיפה מאוד קשה לחזור לשלב הבתים", הסביר מקורב למועדון. "חיפה צברה מסורת של שנים, ופתאום היא תאבד כוח. בלבול חייב להביא את הקבוצה למקום הרביעי, אחרת המועדון יסתבך". אגב, המקום הרביעי יבטיח השתתפות במוקדמות הליגה האירופית רק אם הפועל באר שבע או מכבי תל אביב יזכו בגביע המדינה.

בעבר, חיפה יצרה מסורת של הגעה לשלב הבתים דרך העובדה שהפכה לקבוצה מדורגת (וכך קיבלה הגרלות נוחות) באמצעות ניצחונות גדולים על קבוצות כמו פארמה או טורפדו מוסקבה. המשמעות היא פשוטה – אם הקבוצה לא תצליח להעפיל העונה, היא תצטרך לבנות מסורת חדשה רק דרך ניצחונות על קבוצות מדורגות וחזקות. גורם מקצועי במועדון הסביר ש"הגעה לאירופה תחסוך מהמועדון כאב ראש לחמש השנים הבאות, אם נצליח להגיע לשלבים מאוחרים יחסית, כמובן, וזה אומר – שלב הבתים של הליגה האירופית, או פלייאוף לפחות".

שחקני מכבי חיפה חוגגים עם יוסי בניון (במרכז). סוכנות ג'יני
למקום הרביעי חשיבות עצומה. מכבי חיפה/סוכנות ג'יני

חיפה תשאיר את אבוחצירא בקרית שמונה?

חיפה תגביר את ההכנות לעונה הבאה רק לאחר שיתברר לאן פניה העונה – הפלייאוף העליון, בו היא צפויה לשחק, או לאירופה. במסגרת ההכנות, כפי שפורסם אתמול בוואלה ספורט, במועדון מתכוונים לפנות בקרוב לאיזי שרצקי במטרה לרכוש את רועי קהת. העובדה שהקשר מחזיק בחלק מכרטיסו, אותו רכש בעבר ממכבי תל אביב, עשויה להקל על מעברו במידה והצדדים יגיעו להסכם על דמי המעבר. חיפה רוצה מאוד את שיר צדק, וכפי שפרסמנו בעבר תנסה להחתימו עוד העונה מבלי לפנות לוועדה המקצועית למעמד השחקן, אלא באמצעות שיחות עם איזי שרצקי. ייתכן ובמסגרת אחת העסקאות כרטיסו של שמעון אבוחצירא יעבור לקרית שמונה.

במועדון ממשיכים להתכונן לדרבי, וההערכה היא שגוסטבו בוקולי ורובן ראיוס יהיו כשירים למשחק. הראשון עשוי שלא להיכלל שוב בסגל בשל סיבות מקצועיות.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully