וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת אבלה על קמיל מופה: "הלב נשבר, ספורטאית שהעניקה השראה"

מדליסטית הזהב האולימפית נהרגה עם תשעה צרפתים נוספים בהתרסקות מסוקים בארגנטינה. הנשיא הולנד: "נותרנו עם צער חסר גבולות". חייו של אלאן ברנאר ניצלו בנס בזכות עודף משקל

צילום: צילומי חובבים, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

צרפת התעוררה לבוקר קשה אחרי התאונה האווירית אמש (שני) בארגנטינה, בה קיפחו את חייהם 10 אנשים אחרי התנגשות בין שני מסוקים. ההרוגים השתתפו בצילומים לתכנית ריאליטי וביניהם היו גם שלושה ספורטאים: השחיינית קמיל מופה, המתאגרף אלכסיס וסטן (זוכה מדליית ארד אולימפית ב-2008), והשייטת פלורנס ארטו. נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, מיהר לשחרר הודעה פומבית בה נאמר: "מותם הפתאומי של בני ארצנו הותיר אותנו עם צער חסר גבול".

מופה, בת 25 במותה, היא כמובן הספורטאית הבכירה בין ההרוגים. באולימפיאדת 2012 היא זכתה בשלוש מדליות וההמנון הצרפתי - המארסייז - התנגן בבריכה בלונדון אחרי שהיא ניצחה בגמר ל-400 מטרים חופשי תוך שהיא קובעת שיא אולימפי. כשנה לאחר מכן השחיינית הצעירה קיבלה תואר אבירות של לגיון הכבוד - עיטור מסדר הכבוד החשוב ביותר בצרפת.

עם מדליית הזהב באולימפיאדת 2012/GettyImages

הסוכנת של מופה, שחיינית העבר סופי קמון, אמרה: "אני לא מסוגלת למצוא את המילים. קמיל הייתה התגלמות הצדק. ילדה נחושה שתמיד קיבלה החלטות בצורה מאוזנת. היא רק רצתה להיות מאושרת. היא הייתה איש יוצאת דופן, חברה, אשת סוד, סוג של אחות קטנה. עברו חמש שנים מאז שפרשתי עליה את חסותי והתפתחנו ביחד. התקרבנו מאז שהיא החליטה לפרוש. היו לנו שיחות ארוכות וכל שהזמן עבר, גיליתי איזו צעירה יוצאת דופן היא".

מופה נולדה בניס שבדרום צרפת וראש העיר המקומי, כריסטיאן אסטרוסי אמר: "אני שבור, היא הייתה כמו הבת שלי. אני פשוט הרוס מהתאונה הזו, שגבתה את חייה של בחורה צעירה ויוצאת דופן. אלופה נהדרת. הלב נשבר. אני חושב על ההורים שלה, על המשפחה שלה, על החברים שלה. הלב נשבר. העיר ניס והספורט הצרפתי אבלים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
רבקה אדלינגטון מחבקת את קמיל מופה. GettyImages
עם רבקה אדלינגטון על הפודיום ב-2012/GettyImages

ההתרסקות התרחשה ב-17:15 שעון מקומי, כלומר 21:15 שעון צרפת. זמן ארוך לאחר מכן דובר מטעם המשטרה המקומית סיפר ש"חלפו קצת יותר מארבע שעות ומהריסות המסוקים עדיין עולה עשן". ספורטאים בכירים אחרים, ביניהם כדורגלן העבר סילבן וילטורד, שחיין העבר אלאן ברנאר ורוכבת האופניים ז'יני לונגו, משתתפים בעצמם בתכנית הריאליטי, אבל הם נותרו על הקרקע וחייהם ניצלו.

אגב ברנאר, אלוף העולם לשעבר שזכה במדליות זהב באולימפיאדות 2008 ו-2012 היה אמור לעלות על אחד משני המסוקים הראשונים, אבל בגלל משקל יתר על המסוק הוחלט שהוא לא ימריא ויעלה את מסוק שלישי. כך חייו ניצלו בנס.

תוכנית הריאליטי ""DROPPED", שהייתה אמורה להיות משודרת בערוץ הצרפתי TF1, דומה לתוכנית הריאליטי הישרדות, ובמסגרתה היו צריכים הספורטאים לעבור משימות קשות תוך היסתגלות לסביבה מאתגרת. לדברי גורמים מקומיים, צוות ההפקה כלל 80 איש, בעיקר אזרחים צרפתיים, שהגיעו לאזור בימיים האחרונים.

הצילומים החלו בסוף פברואר בעיר אושואיה הנמצאת בקצה הדרומי של ארגנטינה, ולאחר מכן הגיע הצוות לאזור פרובינציית לה ריוחה, אזור הררי הפופלרי בקרב תיירים. ההתרסקות אירעה ליד העיירה וילה קסטלי, כאלף קילומטרים מצפון לבירה בואנוס איירס.

התרסקות שני מסוקים במערב ארגנטינה, שבה נהרגו ספורטאים צרפתיים, מרץ 2015. AP
זירת התאונה בארגנטינה/AP

התגובות של ספורטאים ברחבי העולם לא איחרו להגיע. נהג המירוצים הצרפתי רומן גרוז'אן צייץ בטוויטר: "הזדעזעתי לשמוע על מותם של פלורנס ארטו, קמיל מופה, אלכסיס וסטן ושאר האנשים שהיו על המסוקים".

הטניסאי הצרפתי פול-הנרי מתיו כתב: "זה נורא... אני רוצה לחזק את משפחותיהם וחבריהם של ההרוגים".

השחיינית הבריטית פרנצ'סקה האלסל: "המומה ועצובה לשמוע על מותה של קמיל מופה, שמתה בגיל צעיר מדי. היא הייתה אדם נפלא וספורטאית שהעניקה השראה".

השחיינית הבריטית רבקה אדלינגטון: "אני פשוט המומה אחרי שהתעוררתי ושמעתי את החדשות הטראגיות על קמיל מופה. היא הייתה ספורטאית מדהימה, מתחרה ואדם נפלא".

  • עוד באותו נושא:
  • קמיל מופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully