וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהפועל פתח תקוה זועמים על ליאני: "לא הייתה שום עבירה"

8.3.2015 / 8:49

השופט פסל שער בדרבי, המנכ"ל יורם עינב התפרץ לעברו ("בושה של שיפוט") והתקרית נכללה בדו"ח השיפוט. אבו זייד: "הפועל חיפה ומ.ס אשדוד לא ברחו וגם הן בסכנה. מאמין שנישאר בליגה"

one

ה-0:0 אמש (שבת) נגד מכבי פתח תקוה, השאיר את שחקני ואנשי הפועל פתח תקוה עם תחושת פספוס גדולה. הדרבי העצים אצל רבים מהשחקנים את התחושה שאין הבדל גדול בין שתי הקבוצות ושזו תהיה סוג של טרגדיה אם העונה תסתיים עם ירידת ליגה.

קשר הקבוצה חסן אבו זייד שכבש שער אותו פסל לירן ליאני, לא הפיל את תיק ההפסד על השופט. "הייתה לי הרגשה שהגול היה חוקי", אמר אבו זייד, "השופט פסל ואין מה לעשות. אני לא חושב שלירן ליאני היה חד צדדי. אני לא מאשים אותו בכך שלא ניצחנו".

כל משחק שהפועל פתח תקוה מסיימת בתיקו, הוא למעשה איבוד של שתי נקודות. במועדון קיוו שיותר קבוצות יהיו מסובכות בקרבות התחתית לקראת הפלייאוף התחתון, ואבו זייד ממש לא חושב שזה יהיה בלתי אפשרי להישאר בליגה. "למה בלתי אפשרי?", שאל הקשר. "הפועל חיפה ומ.ס אשדוד לא ברחו והן יחד איתנו באותה צרה. יש עוד 24 נקודות בקופה. אני מאמין שנעמוד במטרה ונישאר בליגה. בעיית כיבוש השערים? כולם משתדלים להבקיע. אנחנו סובלים מחוסר מזל".

לא מעט אוהדי מכבי פתח תקוה יצאו אמש מהמושבה ודיברו על כך שהדרבי של אמש הוא האחרון ובשנים הקרובות שתי הקבוצות ישחקו בליגות שונות. אבו זייד לא הסכים מן הסתם עם הקביעה הזו והוא משוכנע ששתי הקבוצות ישחקו גם בעונה הבאה יחד בליגת העל. "יהיו עוד הרבה דרבים בשנים הקרובות", הוא אמר, "נחיה ונראה שזה יקרה".

שחקן הפועל פתח תקוה חסן אבו זייד (ימין) שחקן מכבי פתח תקוה מרואן קבהא (שמאל). קובי אליהו
"יהיו עוד הרבה דרבים בשנים הקרובות". אבו זייד מימין/קובי אליהו

בעניין אחר, מנכ"ל הפועל פתח תקוה יורם עינב צפוי לעמוד לוועדת המשמעת בהתאחדות בעקבות אירוע שקרה בסיום המשחק ואותו מתכוון לירן ליאני לציין הבוקר בדו"ח. מיד לאחר השריקה, נכנס עינב, המתפקד גם כמנהל הקבוצה, לכר הדשא והטיח בשופט: "בושה של שיפוט. פשוט שערורייה שפסלת לנו שער חוקי". כמו כן יציין השופט בדו"ח את זריקת החפצים לעבר מגן מכבי פתח תקוה דור אלו במחצית הראשונה, כאשר זה שכב על הדשא מחוץ לתחומי המגרש מתחת ליציע אוהדי הפועל פתח תקוה. שחקני הפועל פתח תקוה שהבינו כי הם יספגו עונש בגלל התנהגות האוהדים, סימנו להם להפסיק את זריקת החפצים, אך כאמור העניין לא חמק מעיניו של ליאני שיציין זאת בדו"ח.

באשר לשער שכבש אבו זייד, חברים בוועדה המקצועית של איגוד השופטים טענו אמש כי ליאני צדק כשפסל את השער בטענה לעבירה שעבר בלם הפועל פתח תקוה אורי פסו על השוער איתמר ניצן, לפני שהכדור הגיע לאבו זייד. משבץ השופטים מאיר לוי היה המבקר אמש במושבה וגם הוא צידד בהחלטת ליאני לשרוק לעבירה על שוער מכבי פתח תקוה. בהפועל פתח תקוה ממשיכים לטעון גם הבוקר כי לא היה מגע בין פסו לניצן וכי אסור היה לפסול את השער. "קופחנו בצורה משוועת", אמר עינב בסיום המשחק. "מהספסל ראינו שלא הייתה שום עבירה. הגול היה חוקי".

אגב, לפני תחילת המשחק קרא ליאני למאמני הקבוצות מנחם קורצקי ורן בן שמעון וביקש מהם להזהיר את השחקנים מפגיעות פיזיות קיצוניות לאור מה שהיה העונה בשני הדרבים הקודמים. ליאני אמר לשני המאמנים למסור לשחקניהם כי הוא לא יהסס לשלוף כרטיס אדום כבר בדקה הראשונה, אם הוא יזהה ניסיונות של שחקנים לפגיעות מכוונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully