וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נופלים מהרגליים: הסיבות לקריסה של ריאל מדריד

8.3.2015 / 1:47

אנצ'לוטי, שלא מבצע רוטציה בהרכב בסתיו, ופלורנטינו פרס, שהסכים למשחק ידידות הזוי בדובאי בפגרת חג המולד, הם האחראים המרכזיים למשבר בריאל מדריד. שבועיים לפני הקלאסיקו, האיטלקי חייב לתת לקרוס ובנזמה לנוח

כריסטיאנו רונאלדו ריאל מדריד מאוכזב. רויטרס
מי היה מאמין לפני חודשיים שכריסטיאנו רונאלדו וריאל יהיו בסכנת הדחה מהפסגה בתחילת מרץ?/רויטרס

אם צריך לשים את האצבע על העיתוי המדויק בו הפכה המכונה הדורסנית המושלמת של ריאל מדריד מודל סוף 2014 לקבוצה שהפסידה כבר חמישה משחקים ב-2015, כולל הפיאסקו בבילבאו אתמול, אז 30 בדצמבר הוא התאריך.

הקבוצה של קרלו אנצ'לוטי בדיוק חגגה אז את הזכייה בגביע העולם לקבוצות. 0:2 על סן לורנסו בגמר היה הניצחון מספר 22 ברציפות. עצם ההשתתפות בטורניר הפכה את העונה שלה לארוכה קצת יותר, אבל במקום לנצל את השבועיים של פגרת חג המולד והשנה החדשה לטובת מנוחה, כמו כל יתר קבוצות הליגה, נאלצו השחקנים להרחיק עד דובאי כדי ליטול חלק במשחק ידידות חסר ערך ספורטיבי מול מילאן. התחייבות עסקית שכזו – כי הרי חברת התעופה של האמירויות היא הספונסר הראשי של שני המועדונים. כל כוכבי ריאל שיחקו במשך 45 דקות, חלקם לפני וחלקם אחרי ההפסקה.

זה משבר אמתי: ריאל הפסידה 1:0 בבילבאו
אנצ'לוטי: "חסר לנו מחץ בהתקפה"

שחקן מילאן סטפן אל שעראווי מול שחקן ריאל מדריד אלברו ארבלואה. רויטרס
התחייבות עסקית שעלתה ביוקר. ארבלואה מול אל שעראווי בדצמבר/רויטרס

אנצ'לוטי לא משתמש במחליפים

הטיסה האומללה הזו הוסיפה עומס מיותר על סגל שהיה מותש מאוד בלאו הכי. כבר באמצע דצמבר פרסם העיתון מארקה נתונים סטטיסטיים נוקבים, לפיהם המאמן האיטלקי ממעט מאוד להעניק דקות לשחקני ספסל. ריאל דורגה במקום האחרון בליגה הספרדית בפרמטר זה, ואנצ'לוטי העדיף לא רק לשמור על ההרכב בין המשחקים, אלא גם בתוך המשחקים. הכוכבים הבכירים היו על המגרש כמעט כל הזמן, ולא צריך להיות גאון כדי להבין שהעייפות תכריע לפחות חלק מהם בשלב מסוים.

בעוד תוכנית מסודרת לעונה שלמה אמורה להביא את השחקנים לכושר שיא בשלבים המכריעים, אנצ'לוטי ראה את שחקניו נותנים הצגות ושורפים את הדשא כבר בחודשי הסתיו. במקום להאט את הקצב, ולבצע רוטציה מתבקשת במשחקי בית מול קבוצות תחתית, המאמן רק הגביר אותו. במצב זה, נסיעת העסקים לדובאי עלולה להירשם כקש ששבר את גב הגמל. מיד אחריה הגיעו ההפסדים לוולנסיה בליגה ולאתלטיקו מדריד בגביע.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מאמן ריאל מדריד, קרלו אנצ'לוטי. GettyImages
במקום להאט את הקצב, רק הגביר אותו. אנצ'לוטי/GettyImages

מה עושה צ'יצ'אריטו?

תפוקת הטריו ההתקפי המהולל של לוס בלאנקוס ירדה באופן חד ב-2015, וזה כלל לא מפתיע. כריסטיאנו רונאלדו זכה אמנם למנוחה "בזכות" הכרטיס האדום שספג בקורדובה, אך מעבר לכך פתח ב-23 מ-26 משחקי הליגה, ובכל שבעה המשחקים בליגת האלופות, תוך שהוא משלים 90 דקות כמעט בכולם. גארת בייל פתח אף הוא ב-23 משחקי ליגה. חמור לא פחות מצבו של קארים בנזמה, שפתח ב-24 משחקי ליגה והותש לחלוטין, במיוחד לאור העובדה שהצרפתי משקיע המון גם במשחק הלחץ ורץ ללא הפסקה כדי לפנות שטחים לשני חבריו לחוד.

לשם מה לעזאזל החתימה ריאל את צ'יצ'אריטו? המקסיקני היה אמור לשמש אופציה נהדרת לרוטציה, אבל אנצ'לוטי לא נותן לו לשחק כלל – הוא פתח במשחק ליגה אחד בלבד אי שם באוקטובר, ושולב כמחליף בשלהי סיום ב-10 משחקים נוספים, כאשר ממוצע הדקות שלו בהם עומד על 11! לכך יש שתי השלכות הרסניות. מצד אחד, לחלוץ אין זמן למצוא שפה משותפת עם חבריו החדשים, ולכן תרומתו מינימלית בכל מקרה, בעוד בטחונו העצמי יורד. מצד שני, בנזמה עובד שעות נוספות, וזאת אחרי ששותף ב-52 משחקים בעונה שעברה וכיכב במונדיאל בקיץ. מה הפלא שנגמר לו הסוס? יהיה זה לא הוגן לחלוטין להאשים אותו במשחק חלש אתמול.

קארים בנזמה שחקן ריאל מדריד חוגג. GettyImages
עובד שעות נוספות. בנזמה/GettyImages

קרוס קרס

כל זה מתגמד מול העומס שהוטל על טוני קרוס. הקשר הגרמני, שהפך באופן מידי לשחקן מפתח של אנצ'לוטי, פתח בכל 26 משחקי הליגה, ובשישה מתוך שבועה המשחקים בצ'מפיונס ליג, שלא לדבר על הגביע הספרדי, גביע העולם לקבוצות והסופר-קופה. הוא לא רק בונה את המשחק, עם מספר רב של נגיעות בכדור, אלא גם משמש ברוב המקרים כקשר ההגנתי ביות בהרכב, כאשר השניים שמשלימים אתו את השלישיה הם איסקו וחאמס רודריגס. לפציעה של לוקה מודריץ' יש משמעות כבירה בהקשר זה, אך חשובה לא פחות ההחלטה של אנצ'לוטי למעט להשתמש באסייר יראמנדי, ובמיוחד בסמי חדירה, וגם למכירה של צ'אבי אלונסו לבאיירן מינכן יש משקל. למעשה, מעדיף האיטלקי מערך ללא קשר דפנסיבי כלל. זו הסיבה להחתמתו בינואר של לוקאס סילבה.

אז קרוס קרס בסופו של דבר, וזה היה צפוי ביותר. נגד בילבאו, הקשר לא נגע בכדור כלל בתשע הדקות הראשונות, וגם טעה בתשע מסירות – שיא שלילי מבחינתו. הבחור השקט והמנומס בדרך כלל נראה עצבני, וביצע עבירה מכוערת על אנדוני איראולה. ללא הניווט של קרוס, המשחק של ריאל לא זורם, והיא התקשתה מאוד לייצר הזדמנויות, הן מול בילבאו, והן במשחק הביתי מול הרכב משני למדי של ויאריאל במחזור הקודם.

עכשיו תוסיפו לכך את הפציעה של חאמס שנעדר כבר חודש – הקולומביאני הוא בדיוק השחקן היצירתי שמסוגל להמציא יש מאין במשחקים כמו אתמול. תוסיפו גם את הפציעה של סרחיו ראמוס, אשר משאירה את פפה כמבוגר האחראי במרכז ההגנה, וזה הרי התפקיד הכי פחות מתאים עבורו. האם שני המקרים האלה נובעים מעומס יתר? כדאי לשאול את הצוות הרפואי של הקבוצה.

טוני קרוס ריאל מדריד מול אריץ אדוריץ אתלטיק בילבאו. רויטרס
הבחור המופנם בדרך כלל נראה עצבני. קרוס אתמול/רויטרס

רונאלדו עדיין חוגג את כדור הזהב

לקינוח, בייל וכריסטיאנו לא רק סחוטים, אלא גם איבדו חלק ניכר מהמוטיבציה. שריקות הבוז לעברו של הוולשי והאשמותיו באנוכיות יתר לא בדיוק היטיבו אתו, בלשון המעטה. באשר לרונאלדו, ניכרת תחושה כי הוא סובל מירידת מתח מאז שחרר את הצרחה כאשר קיבל שוב את כדור הזהב. זו היתה, כך נראה, פסגת שאיפותיו לעונה הנוכחית, וביצועיו ב-2015 לא מזכירים את סוף 2014. הסטטיסטיקה המדהימה מכולן – הפורטוגלי לא בעט למסגרת בארבעה מתוך שמונה משחקי הליגה האחרונים. זה לא מתקבל על הדעת, גם אם הוא לא בכושר הפיזי האופטימלי.

את כל הבעיות האלה חייב אנצ'לוטי לפתור שבועיים לפני הקלאסיקו, והעצה הטובה ביותר תהיה לתת מנוחה לכוכבים. העובדה שבילבאו, שניצחה ביום רביעי בקרב קשה מול אספניול בחצי גמר הגביע, נראתה טרייה ורעננה הרבה יותר מריאל שלא שיחקה באמצע השבוע, אומרת הכול. לכן כדאי להושיב את קרוס, בנזמה, בייל ורונאלדו (או לפחות חלק מהם) על הספסל ביום שלישי, כאשר ריאל מארחת את שאלקה בגומלין בשמינית גמר ליגת האלופות. אחרי ניצחון 0:2 בגלזנקירשן, זהו סוג של משחק לפרוטוקול. זה הזמן של צ'יצ'אריטו, חסה, פאביו קונטראו ולוקאס סילבה. אם המאמן לא יבצע את הרוטציה הנדרשת מול הגרמנים ונגד לבנטה ביום ראשון הקרוב, הוא ישלם את מלוא המחיר בקאמפ נואו.

כריסטיאנו רונאלדו צועק בטקס כדור הזהב. רויטרס
רגע שהיה פסגת השאיפות שלו השנה. רונאלדו/רויטרס

שופטים חייבים להכיר את החוקים

הפנדל שנשרק אתמול לזכות באיירן מינכן וסייע לה לנצח בהאנובר היה אחת מטעויות השיפוט החמורות ביותר של העונה. רוברט לבנדובסקי ניסה לנגוח כדור מגובה דשא ונפגע מרגלו של הבלם מרסלו. החוק במקרה זה ברור לחלוטין. החלוץ הפולני הוא שאשם במהלך כי הוא סיכן את עצמו ביודעין. על כן, יש לשרוק לכדור חופשי לזכות האנובר. אפשר לסלוח לשופטים על הרבה שגיאות – לפעמים הם לא ממוקמים נכון כדי לראות את המתרחש, לעתים הם נופלים בפח אל מול מתחזים, ובמצבים רבים קיים קושי לקבוע את כוונות השחקנים. הכול מתקבל על הדעת, אך השופט קודם כל צריך לדעת את החוקה. טוביאס ולץ פשוט לא מכיר אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully