וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת הדייויס של ישראל בצרות: נקלעה לפיגור 2:0 נגד רומניה

בר בוצר נכנע לאדריאן אונגור 7:5, 6:3, 6:0, דודי סלע הפסיד למריוס קופיל 6:7, 7:6, 6:4, 6:2 וישראל נכנסה לבור. הפסד של יוני ארליך ועידן לשם בזוגות (שבת) יחתום את ההתמודדות

בר בוצר, טניסאי ישראלי. AP
היווה יריב במערכה הראשונה, ונמוג בהמשך. בר בוצר/AP

נבחרת הדייויס של ישראל נקלעה היום (שישי) לפיגור 2:0 במפגש שלה עם רומניה במסגרת הסיבוב הראשון של הבית האירופאי-אפריקאי. ההתמודדות מתקיימת בעיר סיביו שברומניה.

בר בוצר (893 בעולם) שעבורו זוהי ההופעה השנייה שלו בקריירה במדים הלאומיים, נוצח 7:5, 6:3, 6:0 על ידי אדריאן אונגור (159 בעולם). מאוחר יותר דודי סלע (108 בעולם) הפסיד 6:7, 7:6, 6:4, 6:2 למריוס קופיל (158) בעולם. מחר יתקיים משחק הזוגות בין יוני ארליך ועידן לשם להוריה טקאו ופלורין מרגאה. הפסד עישראלי יעניק לרומניה 0:3 ויסגור את הסיפור.

אם ישראל תפסיד היא תישאר בבית האירופי-אפריקאי וההתמודדות הבאה שלה תהיה בפלייאוף על עליה לבית האיזורי. אם סלע וחבריו יצליחו לעשות קאמבק ביומיים הקרובים, הם יעלו לסיבוב השני בבית האזורי. בכל מקרה ישראל תשחק נגד סלובקיה או סלובניה, שנפגשות בהתמודדות מקבילה (ניצחון יגרור משחק נגד המנצחת והפסד נגד המפסידה).

בר בוצר - אדריאן אונגור 7:5, 6:3, 6:0

בנבחרת הדייויס אולי ציפו, אולי קיוו להפתעה, אבל היא לא ממש הגיעה וגם לא הייתה כל כך קרובה. בר בוצר בן ה-21, המדורג במקום ה-803 בעולם, סיפק לאדריאן אונגור (159) פייט במערכה הראשונה, אבל דעך, נחלש ובסופו של דבר גם הפסיד 7:5, 6:3, 6:0. לבוצר זהו הפסד שלישי בשלושה משחקי דייויס בקריירה, לאחר שרשם את הופעת הבכורה שלו מול ארגנטינה בפלייאוף העלייה לבית העליון והפסיד שם לליאו מאייר ולקרלוס ברלוק. בסופו של דבר, אונגור מנוסה בהרבה, ותיק בסבב הצ'לנג'רים וגם איכותי יותר מבוצר וזה מה שעשה את העבודה עבורו. זה 0:1 לרומנים.

המשחק נפתח עם 2:2, כשבוצר מצליח להשיג שלוש נקודות שבירה, אבל הרומני הוותיק לא נלחץ, הציל את כולן ועלה ל-2:3. השניים המשיכו לשמור על ההגשות שלהם עד שכל הלחץ הלך לבוצר, שהגיש כדי להישאר במערכה בפיגור 5:4. הוא הצליח לעמוד בלחץ, אבל אונגור שמר על ההגשות שלו במשחקון הבא ועלה ל-40:15 על הסרב של הישראלי. אונגור עוד ביצע טעות, אבל שגיאה לא מחויבת של בוצר בנקודה הבאה חרצה את גורל המערכה, 5:7 לאונגור אחרי 47 דקות.

המערכה השנייה הייתה המשך ישיר של הראשונה, כשאונגור שומר על חבטות ההגשה שלו די בקלות ונאלץ להציל נקודת שבירה אחת בלבד (גם היא ביתרון 3:5), בעוד בוצר מתקשה יותר במשחקוני ההגשות שלו. הרומני הצליח להשיג שבירה אחת ב-3:4 כדי לסגור עניין עם 3:6 במערכה הזו אחרי 38 דקות. המערכה האחרונה כבר הייתה די מביכה מבחינת בוצר, שקיבל בייגל, 6:0, בתוך 22 דקות והפסיד 7:5, 6:3, 6:0 לאונגור. זה 0:1 לרומניה.

דודי סלע - מריוס קופיל 6:7, 7:6, 6:4, 6:2

סלע שמדורג 108 בעולם זוכר היטב את ההפסד הכואב לארגנטינה ואת העובדה שהוא התקשה לתת פייט מול לאונרדו מאייר בספטמבר האחרון. למרות זאת במאזנו יש 18 ניצחונות במדים הלאומיים וכעת הוא ינסה לנצל את היתרון שלו על יריבו כדי לאסוף נקודה חשובה. ב-2015 סלע השיג שלושה ניצחונות ורשם גם שלושה הפסדים. קופיל שמדורג 168 בעולם הפתיע באוסטרליה כשעבר שלושה משחקי מוקדמות, ניצח את פאבלו אנדוחאר הספרדי ואף נתן פייט נאה לסטניסלס ואוורינקה. השניים נפגשו פעמיים במסגרת טורנירי הצ'לנג'רים, והמאזן ביניהם עומד על 1:1.

המערכה הראשונה הייתה צמודה מאוד, כשסלע מצליח אמנם להשיג רק ארבע נקודות במשחקוני ההגשות של קופיל, אבל שומר גם על ההגשות שלו. בסופו של דבר, וב-5:6 לקופיל, היו לו מספר אפשרויות שבירה, אבל סלע הצליח להציל את כולן ובסופו של דבר גם התעלה בשובר השוויון וסגר שם עניין עם 3:7 וזכה במערכה הראשונה 6:7 (3) אחרי 53 דקות.

סלע פתח את המערכה השנייה לא טוב ונשבר בדרך לפיגור 2:1, אבל החזיר בשבירה מיידית. השניים לא החליפו אף שבירה עד סוף המערכה והיא הלכה שוב לשובר שוויון. שם הרומני כבר היה הרבה יותר מרוכז, ובעזרת הסרב האדיר שלו ועקביות רבה זכה בשובר השוויון ובמערכה כולה עם 6:7 (3).

הרומני הצליח לשמור על המומנטום משובר השוויון גם במערכה השלישית ונראה טוב יותר מסלע, שסבל מכאבים בכף ידו. בסופו של דבר, הרומני הצליח להשיג את השבירה הקריטית בדיוק בזמן ובניסיון החמישי שלו כדי לזכות במערכה השלישית עם 4:6 אחרי 57 דקות.

בסט הרביעי סלע כבר נראה שבור. קופיל שבר, שלט, חבט אייסים וטיפס ל-1:5 מהיר. הרומני הגיש לניצחון, דודי התעורר ושבר ל-5:2, אבל זו הייתה שירת הברבור. קופיל שבר מיד בחזרה וניצת 2:6 ובמשחק כולו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
דודי סלע טניסאי ישראלי. Quinn Rooney, GettyImages
התחיל טוב, סיים רע. דודי סלע/GettyImages, Quinn Rooney

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully