וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוריניו השתולל משמחה: "במשחקים על הגביע חשוב רק לנצח". וגם: הפאדיחה של לוריס

מאמן צ'לסי חגג מעבר למצופה אחרי הזכיה בגביע הליגה והתואר השביעי שלו באנגליה. פברגאס: "רוצים לזכות גם באליפות". וגם: ההישג של מוריניו, הפאדיחה של לוריס וכל המספרים מהגמר

ב-24 בפברואר 2008 הפסיד אברהם גרנט עם צ'לסי 2:1 במשחק גמר גביע הליגה מול טוטנהאם. הערב (ראשון) ז'וזה מוריניו סידר לבלוז תיקון עם 0:2 חלק בגמר בוומבלי מול התרנגולים ורשם זכייה שלישית בתואר עם צ'לסי בשתי קדנציות שונות ובתואר שישי בסך הכל. מוליכת הפרמיירליג הגיעה למשחק הזה כשההפסד 5:3 בוויט הארט ליין יושב לה חזק בראש, אך הפעם הצליחה לשמור על שער נקי ושני שערים של ג'ון טרי (45) ודייגו קוסטה (56) הספיקו לה כדי לזכות בתואר השלישית בחשיבותו באנגליה. בניגוד לפאסון והבעת הפנים הרצינית שלו בדרך כלל, מוריניו נראה משועשע מאוד במהלך ואחרי המשחק, התיז מים על השחקנים וחגג בצורה מוחצנת במיוחד.

ג'ון טרי שחקן צ'לסי מניף את גביע הליגה. GettyImages
יש להם תואר. שחקני צ'לסי חוגגים/GettyImages

המספרים

* ז'וזה מוריניו מעולם לא הפסיד גמר באנגליה, והנתון המדהים הזה כמובן נמשך גם הערב. מוריניו גם קטע רצף של שנתיים ועשרה חודשים ללא תואר, הכי הרבה זמן שהפורטוגלי לא זוכה בתואר.

* עבור מוריניו, זהו תואר ראשון אחרי שנתיים ושביעי בסך הכול בצ'לסי אחרי שהוא זכה בשתי אליפויות, גביע אחד, זהו גביע הליגה השלישי שלו וגביע הקהילה.

* זוהי הזכייה החמישית של צ'לסי בגביע הליגה. גם בפעמיים הקודמות צ'לסי חגגה עם מוריניו ב-2005 וב-2007.

* צ'לסי זכתה בגביע הליגה בפעם החמישית בתולדותיה. רק ליברפול מקדימה אותה עם שמונה זכיות במפעל הזה.

* בכל ששת גמרי הגביע האחרונים שלה, צ'לסי לא הצליחה לשמור על שער נקי. המשחק הערב שינה את הנתון הזה.

* שער היתרון של ג'ון טרי בדקה ה-45 היה גם האיום הראשון במשחק על המסגרת.

* עוד קצת מטרי: הבלם עלה הערב ל-625 משחקים במדי הבלוז, הוא הבקיע את שערו ה-60 במדי הקבוצה, ואם אתם מתעקשים אז גם יש לו 28 בישולים.

* ואם כבר מפרגנים לטרי, אז צריך להזכיר שזהו גמר גביע הליגה הרביעי בקריירה שלו. בכך הוא השתווה למובילים במאה הזו: סטיבן ג'רארד וג'יימי קראגר.

* לטוטנהאם אין הרבה מזל בגמרי גביע הליגה מכיוון שלצד ארבע זכיות, הם מעלים את מניין הסגנויות שלהם כעת לארבעה. הפספוסים הקודמים: בעונות 1982, 2002 ו-2009.

שחקני צ'לסי בתמונה הקבוצתית, המאמן ז'וזה מוריניו נשכב על הדשא. Clive Rose, GettyImages
מתי ראיתם את מוריניו בפוזה הזו?/GettyImages, Clive Rose

ז'וזה מוריניו, שנראה שמח במיוחד אחרי עוד תואר שלו באנגליה, אמר בסיום: "אני באמת שמח. ניצחנו קבוצה מצוינת. השחקנים שלי היו פנטסטיים. במשחק גמר לא מדובר באיך שיחקת, אלא בלנצח. לא היו לנו בעיות. היו להם כמה מצבים אבל לא יותר מזה. ידענו שאנחנו מסוכנים בהתקפות מתפרצות ושיחקנו כמו שאנחנו צריכים לשחק במשחק גמר. שחקן מצטיין? אנחנו קבוצה. אני גאה בבחורים שלי".

מוריניו התייחס לחגיגה שלו בסיום ואמר: "אתה אף פעם לא מבוגר מדי כדי לחגוג, אין לך מספיק תארים כדי לחגוג. בשבילי זה תואר 24 אבל אני כמו ילד עם התואר הראשון. יש לי שלושה תארי גביע הליגה וזה נחמד מאוד".

ססק פברגאס: "זה התואר הראשון שלי בצ'לסי ואני מאוד שמח. יש לנו קבוצה צעירה, אבל גם שילוב של שחקנים ותיקים. אנחנו רוצים לזכות גם בפרמיירליג, ואז אולי נוכל לארגן חגיגה גדולה בסוף העונה".


גארי קייהיל, בלמה של צ'לסי אמר לאחר המשחק: "זו הרגשה פנטסטית. זה מתחיל בשבילנו סיום טוב לעונה הזו נגד היריבה העירונית. שמרנו על שער נקי, זכינו בגביע, זו הרגשה מדהימה. טוטנהאם עשתה את זה קשה, היו להם כמה מצבים במחצית הראשונה, אבל ההגנה שלנו עמדה היטב".

"זה מה שאתה מקבל כשאתה עובד קשה וזה מיוחד בשבילי משום שמעולם לא זכיתי בתואר הזה לפני כן", הוסיף קייהיל, "היינו מודעים לתוצאות בפרמיירליג לפני המשחק אבל זה לא השפיע עלינו".

מה קורה פה? הוגו לוריס עולה לקבל מדליה עם צעיף של צ'לסי

ז'וזה מוריניו מניף/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully