וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המופע של ז'וזה מוריניו: מדור נבחרי השבוע עם מאמן צ'לסי

2.3.2015 / 14:25

הפתעה בהרכב, מים על המצלמה, זינוק על הדשא וסיום הבצורת הארוכה בחייו. מוריניו גנב את ההצגה בגמר גביע הליגה בוומבלי ומככב במדור לצד כובש הרביעייה שחמק מידיה של ריאל מדריד, מומחה השערים המרהיבים של ליברפול והאיש שאחראי ל"שער המביך ביותר שתראו העונה"

one

בווידאו: תקציר ניצחונה של ליברפול על מנצ'סטר סיטי

שחקן השבוע

אלברטו בואנו - ראיו וייקאנו

ב-11 בנובמבר 2008 סבלה ריאל מדריד מפציעות רבות, ומי שזכה מן ההפקר היה אלברטו בואנו. הסקורר הצעיר, שהפציץ 37 שערים ב-37 משחקים בקבוצת הנוער, כבש לא מעט גם בקבוצת המילואים והוביל את נבחרת הנוער של ספרד לזכייה ביורו 2006, קיבל הזדמנות ראשונה במשחק הגביע נגד ריאל אוניון מהליגה השלישית. רבע שעה בתוך המחצית השנייה, הוא כבש את שער הבכורה במדי הבלאנקוס. שערו היחיד כשחקן ריאל מדריד. היא הודחה לאחר אותו משחק מהגביע, בואנו הודח מהסגל בתום העונה.

בשבת, באותו פרק זמן של רבע שעה, בואנו הבקיע לא שער אחד אלא ארבעה, ב-2:4 של ראיו וייקאנו על לבנטה.

עם כל הכבוד לריאל, ברצלונה ואתלטיקו, סוף השבוע הזה שייך לבואנו בן ה-27. ב-1995 הבקיע בבטו ארבעה שערים תוך שש דקות במדי דפורטיבו לה קורוניה לרשת אלבסטה. מאז, הרביעייה של בואנו היא המהירה מכולן. 15 דקות קסומות (23-38) הספיקו לחלוץ ראיו לכבוש פעמיים ברגל ימין, פעם אחת בראש ופעם אחת ברגל שמאל, להחזיר את קבוצתו מפיגור ולהפוך לראשון בתולדות המועדון שכובש רביעייה בליגה הבכירה. כמו כן, הוא הגיע ל-12 שערי ליגה (שיפר את השיא האישי מהעונה שעברה שעמד על 11) והתייצב בראש טבלת המבקיעים הספרדים בלה ליגה.

15 דקות התהילה של בואנו הציבו אותו לפתע כמועמד לקבל זימון לנבחרת ספרד ולעבור לקבוצה בכירה יותר בקיץ. מאמנו פאקו חמס מקווה קודם כל שיעזור לראיו לשרוד, ובדקה ה-65 הוציא אותו מהמגרש כדי שימנע מפציעות ויזכה לתשואות מהקהל הביתי. "היה לו אחר צהריים ספקטקולרי", החמיא המאמן. "להבקיע ארבעה שערים במשחק אחד בלה ליגה זה לא דבר פשוט, בטח ובטח בקבוצה כמו שלנו". ומה היה לגיבור המחזור להגיד? "מעולם לא כבשתי שלושער בבוגרים, אז תארו לכם מה זו בשבילי רביעייה. זה משחק שאזכור לעד".

אלברטו בואנו חלוץ ראיו וייקאנו. Gonzalo Arroyo Moren, GettyImages
המבקיע הספרדי המוביל בלה ליגה. אלברטו בואנו/GettyImages, Gonzalo Arroyo Moren

מאמן השבוע

ז'וזה מוריניו - צ'לסי

914 ימים, שהם שנתיים ו-10 חודשים, חיכה ז'וזה מוריניו לרגע בו יוסיף תואר נוסף לארון העמוס לעייפה שלו. הוא מעולם לא המתין כל כך הרבה זמן בין הנפות, אבל בגמר גביע הליגה נגד טוטנהאם לא נתן לאף אחד לגזול ממנו את התואר. או את אור הזרקורים. מוריניו חזר לוומבלי אחרי היעדרות של שמונה שנים, וזה היה הערב שלו. מתחילתו ועד סופו. אפקט העונה השנייה החל באופן רשמי.

כבר בפתיחת הגמר כולם דיברו על מוריניו, לאחר שכהרגלו דאג להפתעה. קראו לה קורט זומה. הבלם הצרפתי הצעיר נבחר להיות "הקשר האחורי המדומה" של המאמן הפורטוגלי, שעשה זאת בעבר עם פפה, דויד לואיז ואחרים. המיוחד הפקיד בידי זומה את משימת נטרולו של כריסטיאן אריקסן, והמהלך הזה עבד. מנהל המשחק של טוטנהאם נסגר הרמטית, ג'ון טרי וגארי קייהיל התנפלו על הארי קיין ועל המשחק הזה היה כתוב "צ'לסי". השער של טרי, ממש על סף הירידה להפסקה, נתן את החותמת הרשמית.

לאחר ההפסקה מוריניו כבר נראה משועשע. הוא שפך מים על המצלמה, שלהב את האוהדים, הצליח להרגיע את דייגו קוסטה העצבני שהתעמת כמעט עם כל שחקן יריב, ולפני השריקה לסיום לא שכח לכבד את דידייה דרוגבה - השחקן האהוב עליו יותר מכל. הוא היה שם איתו בתואר הראשון של שניהם בצ'לסי - גביע הליגה ב-2005. עכשיו, בקדנציה השנייה המשותפת, זהו שוב אותו גביע שמונף כספתח. הקאמבק הושלם.

מוריניו הפך למאמן הלא-בריטי הראשון שזוכה בגביע הליגה שלוש פעמים, שמר על מאזן מושלם בגמרים באנגליה וחגג בהתרגשות. "זה התואר ה-24 שלי, אבל אני כמו ילד עם הגביע הראשון כי אתה לעולם לא תהיה מבוגר מדי כדי לחגוג", אמר בסיום, לפני שרץ ונשכב לפני השחקנים בתמונת הזכייה הקבוצתית. להזכיר לכולם שזה השואו שלו.

עוד באותו נושא

כל המספרים של מוריניו, הפאדיחה הגדולה של לוריס

לכתבה המלאה
שחקני צ'לסי בתמונה הקבוצתית, המאמן ז'וזה מוריניו נשכב על הדשא. Clive Rose, GettyImages
נשכב לפני השחקנים והזכיר לכולם שזה קודם כל המופע שלו. ז'וזה מוריניו/GettyImages, Clive Rose

פלופ השבוע

יוהאן קראסו - מץ

בצרפת קראו לזה "השער המביך ביותר שתראו העונה". יוהאן קראסו, האח הצעיר של סדריק מבורדו ושוער בעצמו, התחיל את עונת הבכורה שלו כשוער ראשון בליג 1 בצורה טובה, אבל דעך יחד עם מץ שסוגרת את הטבלה ולא ניצחה כבר ארבעה (!) חודשים. בשבת קיוותה האחרונה לקטוע את הרצף המביך במשחק הביתי מול אוויאן, אבל השוער שלה עלה לה ביוקר עם טעות מגוחכת שבאמת לא רואים כל יום. בדקה ה-29 הוא יצא לכדור גובה עם הידיים מושטות קדימה, נרתע מהניתור של החלוץ היריב מתיו דוהאמל ואיכשהו במקום לתפוס הוא נגח את הכדור לשערו הוא. מץ הצליחה לחזור, אך הפסידה 2:1 בקרב התחתית שכנראה חרץ את גורלה. "כן, זה שער אמיתי", הודה קראסו ההמום. "כששוער עושה טעות כזו, הוא משלם ביוקר. הפעם זה הייתי אני".

יוהאן קראסו שוער מץ. Claude Paris, AP
מתי ראיתם שוער כובש שער עצמי בנגיחה? יוהאן קראסו/AP, Claude Paris

מהלך השבוע

השער של פיליפה קוטיניו - ליברפול

"הוא צריך תחרות משלו לשער החודש", הציע אדם לאלאנה לאחר שער הניצחון המופלא של פיליפה קוטיניו. עוד גול גדול תוצרת הפליימייקר הברזילאי, שפיתח מומחיות להבקעת שערים מרהיבים בעונה שעברה ורק שכלל אותה בחודש האחרון. בתחילת פברואר הוא סובב בדקה ה-90 מול בולטון בגביע, בשבוע שעבר הפגיז מ-30 מטרים למשקוף ופנימה נגד סאות'המפטון והפעם היה זה ג'ו הארט שנותר חסר אונים מול עוד בננה של הברזילאי. שוב הוא כבש וניצח את הסיטיזנס - בדיוק כמו בעונה שעברה. אז זה קרה בדקה ה-78, הפעם בדקה ה-75. קוטיניו הטעה שני שחקנים בקצה השמאלי של הרחבה, עשה עוד צעד לכיוון המרכז ומ-20 מטרים ניתב כדור מדוד בחצי גובה, היישר לפינה הרחוקה. קצת מתחת לחיבורים. "עכשיו הוא בועט כמו ברזילאי", צחק המאמן ברנדן רוג'רס. "יש עוד מה לצפות ממנו, הוא שחקן סנסציוני".

פיליפה קוטיניו, ליברפול. AP
עכשיו הוא בועט כמו ברזילאי. פיליפה קוטיניו/AP

ה-11 של השבוע

שוער: סרחיו אסנחו (ויאריאל) - הותיר את ריאל מדריד מתוסכלת
מגן ימני: אנדראס בק (הופנהיים) - בישול רביעי העונה, שער נקי שישי
בלם: קמיל גליק (טורינו) - חתם את השבוע המושלם של טורינו
בלם: ג'ון טרי (צ'לסי) - כמו חומה בצורה בדרך לגביע
מגן שמאלי: אוליבייה וניו (נאנט) - ניצחון בכורה ב-2015
קשר: ג'ייסון פאנצ'ן (קריסטל פאלאס) - שלושה בישולים במצבים נייחים
קשר: פליפה אנדרסון (לאציו) - כל שער בצבע
קשר: פאבלו פיאטי (ולנסיה) - צמד תוך שלוש דקות
חלוץ: אלברטו בואנו (ראיו וייקאנו) - שחקן השבוע
חלוץ: ויין רוני (מנצ'סטר יונייטד) - שערי ליגה ראשונים ב-2015. הגיע הזמן
חלוץ: באס דוסט (וולפסבורג) - החלוץ החם באירופה לא מוריד את הרגל מהגז

שחקן וולפסבורג, באס דוסט, חוגג. AP
לא מפנה את המשבצת שלו בנבחרת. באס דוסט/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully