וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארל לויד, השחקן השחור הראשון בתולדות ה-NBA, הלך לעולמו

לויד, ששיחק לראשונה בליגה ב-31 באוקטובר 1950 ושינה לעד את ההיסטוריה של הליגה כולה, מת בגיל 86. וינס קרטר ספד: "תודה לך על שפתחת את הדלת הכל כך חשובה הזו"

ארל לויד במדי סירקיוז ב-1955. AP
לויד/AP

ארל לויד לא נרשם בדברי הימים של ה-NBA כאחד השחקנים הגדולים בתולדות המשחק. אבל הוא בהחלט נכנס לספרי ההיסטוריה של הליגה והספורט האמריקאי וכנראה שעשה זאת בדרך לא פחות חשובה משמות כמו מייקל ג'ורדן או לברון ג'יימס. ארל לויד היה השחקן השחור הראשון בתולדות ה-NBA. הלילה (בין חמישי לשישי), הוא הלך לעולמו בגיל 86.

לויד, פורוורד בגובה 1.96 מטר שזכה לכינוי "החתול הגדול", ערך את הבכורה שלו בליגה ב-1950, במדי וושינגטון קפיטלס. הוא נכנס לליגה יחד עם שני שחקנים שחורים נוספים, נאט "סוויטווטר" קליפטון וצ'אק קופר, אך זכה לשחק לפניהם, ב-31 באוקטובר 1950 וכך הכניס את שמו אל ההיסטוריה. "אנו אבלים על אובדנו של בן משפחה אמיתי, שהיה אלוף הן על המגרש והן מחוצה לו", מסר נשיא מכללת ווסט וירג'יניה סטייט, במדיה שיחק ופרץ לויד, "כאשר ארל יצא למגרש באותו יום גורלי ב-1950, האיש המיוחד הזה הרוויח ביושר את מקומו בהיסטוריה של המאבק לזכויות האדם וחשוב מכך, פתח את הדלת לשוויון באמריקה".

כדורסלן העבר ארל לויד. AP
שינה את ההיסטוריה של הליגה/AP

גם וינס קרטר ספד ללויד וצייץ: "נוח על משכבך בשלום מר ארל לויד. פתחת את הדלת הכל כך חשובה הזו עבור אתלטים אפרו-אמריקאים. תודה לך!!! תפילותי עם המשפחה שלך".

לויד שיחק במדי וושינגטון עד שהקבוצה התפרקה בינואר 1951. לאחר מכן הוא התגייס לצבא לזמן קצר, לפני שסירקיוז לקחה אותו. במדי סירקיוז נשיונאלס הוא זכה באליפות היחידה שלו, ב-1955. אחרי שש עונות בקבוצה, הוא עבר לדטרויט, שם סיים את הקריירה ב-1960. הוא גם אימן את הפיסטונס בין 1971 ל-1972 ולאחר מכן עבד כסקאוט של הקבוצה במשך חמש שנים נוספות. בסך הכול, הוא שיחק בליגה למעלה מ-550 משחקים במשך תשע עונות וסיים את הקריירה עם 8.4 נקודות ו-6.4 ריבאונדים בממוצע למשחק. ב-2003 נכנס להיכל התהילה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

נאום הכניסה להיכל התהילה

  • עוד באותו נושא:
  • ארל לויד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully