וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד ינסה איציק לוזון להימנע מהרחקתו ממכבי פתח תקוה?

27.2.2015 / 10:40

המנכ"ל השיב ליועמ"ש ההתאחדות כי יערער לעליון, בפתח תקוה טוענים כי אם יורחק, יוכל לשמש כמנהל אירוע. הבעיה: אין לו תעודת הסמכה, כך נודע לוואלה ספורט. לוזון: "אוכל להתנדב"

one

מכבי פתח תקוה העבירה ליועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל, עו"ד אפרים ברק, מכתב ובו גזר הדין בעניינו של איציק לוזון, זאת בהתאם לבקשתו. כפי שנחשף בוואלה ספורט, בהתאחדות לכדורגל שוקלים להדיח את לוזון מכל תפקידיו בהנהלת מכבי פתח תקוה, גם אם יקבל עונש של עבודות שירות בלבד. בהמשך, עו"ד ברק ביקש בשבוע שעבר מהנהלת הקבוצה להעביר לידיו את גזר הדין, שבאמצעותו הוא יוכל לבחון האם לוזון יוכל להמשיך בתפקידו.

גזר דינו של מנכ"ל הקבוצה הוקרא ביום חמישי לפני שבועיים בבית המשפט המחוזי בתל אביב בעקבות מעורבותו בפרשת הסחיטה שבה היה מעורב. לוזון קיבל עונש של שישה חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות בבית הספר ניר רמלה, וכמו כן נדרש להגיע חמישה ימים בשבוע ולבצע עבודות במשך 8.5 שעות יומיות החל מה-4 במרץ. במכתב שהעבירה מכבי פתח תקוה נטען כי לוזון מתכוון לערער על ההחלטה של בית המשפט המחוזי (בעליון, כמובן), ועד אז לא ניתן לפעול בעניינו. במסגרת הסדר הטיעון שלו, הודה לוזון בעבירות של הסגת גבול, קשירת קשר לביצוע פשע ושימוש ברכב ללא רשות, בעוד שבכתב האישום המקורי נגדו הוא הואשם גם בעבירות של קשירת קשר לפשע, התפרצות למקום מגורים בכוונה לבצע גניבה, גניבת רכב ופריצה לבניין שאינו מקום מגורים במטרה לגנוב.

איציק לוזון מנהל מכבי פתח תקוה. קובי אליהו
יימצא סידור? איציק לוזון/קובי אליהו

כעת, במכבי פתח תקוה עשויים למצוא פתרון יצירתי גם לעניין הזה. לוזון אמנם עשוי להיות מודח מכל תפקידו בהנהלת הקבוצה, אך לטענת גורמים בקבוצה ייתכן שיוכל לשמש כמנהל אירוע. גורם בהתאחדות לכדורגל הודה אתמול: "נושא האכיפה בעניין ניהול האירוע אינו מופקד בידינו. ההתאחדות יכולה להשעות אותו מכל תפקידיו בקבוצה, אך לגבי התפקיד הזה, הדבר נתון בידי משטרת ישראל וגורמי האכיפה". במסגרת התפקיד הזה, לוזון לוקח חלק פעיל על הקווים וממוקם בין ספסלי שתי הקבוצות, אלא שכאן נכנסת סוגיה אחרת: לוואלה ספורט נודע כי ללוזון אין כלל תעודה של מנהל אירוע, הסמכה שניתנת בדרך כלל לאחר קורס של חצי שנה. במסגרת תפקידו הנוכחי, לוזון יכול להיות מוגדר כמתאם אירוע, אך התפקיד הזה הוא במסגרת שיתוף פעולה עם ההתאחדות, וזה תפקיד שהוא לא יוכל למלא אם יודח מתפקידו.

המשמעות: אם לוזון ימשיך לשאת בתפקיד הזה, ההתאחדות לכדורגל לא תוכל להדיח אותו והיא תצטרך להמתין להחלטה של גורמי החוק. בחודש אפריל 2008 אירע מקרה דומה, במהלכו התברר כי איציק לוזון ממשיך לעמוד על הקווים למרות היותו מורחק. לוזון הסביר אז לוואלה! ספורט: "אני גם מנהל אירוע ולכן אני עובד צמוד למשטרה. מי שאמר לך שהוא ראה אותי דורך על הדשא, הוא שקרן". במכבי פתח תקוה אמרו אתמול כי מי שמוגדר כמתאם אירוע נכון לשלב זה הוא אופיר לוזון, אך מי שממלא את התפקיד בפועל הוא לוזון האב בעצמו.

אז מה יקרה כעת? בהתאחדות ממתינים לערעור של לוזון על מנת לראות האם יתקבל. אם לא, היא תדרוש להרחיקו אלא אם כן פתח תקוה תערער על כך לנשיאות. אם גם זאת לא תקבל את הערעור, לוזון יוכל להיות מעורב בנעשה בקבוצה, אך לא במשחקים שלה. "עד אז, מישהו במכבי בטח יחשוב על פתרון יצירתי. "אתה באמת רואה את איציק לוזון מחוץ לקבוצה הזאת?", תהה גורם במועדון.

איציק לוזון מסר בתגובה: "זה נכון שאין לי תעודת הסמכה למנהל אירוע. אבל מה זה אומר? אוכל להיות גם אפסנאי בהתנדבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully