וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכור צבאן: "זו רשלנות, צריך לחקור עד הסוף מה היה שם"

תחקיר וואלה ספורט, שחשף כי השוער בוריס קליימן עבר ללא תמורה לבית"ר ירושלים, התקבל בחוסר שקט בדירקטוריון. איציק ניסנוב: "אי אפשר להסביר עסקה כזו, אלא אם יש לטביב אנשי קש בקבוצה. זו רשלנות, צריך לחקור עד הסוף מה היה שם"

one
בוריס קליימן שוער בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
ההעברה שלו מסעירה את הפועל תל אביב. קליימן/ברני ארדוב

תחקיר וואלה ספורט, שבדק האם בוריס קליימן עבר ללא תמורה מהפועל תל אביב לבית"ר ירושלים, עורר הרבה מאוד הדים במועדון האדום. כזכור, אתמול הבאנו את כל פרטי העסקה שבוצעה בקיץ, ושהעלתה לא מעט סימני שאלה בהפועל תל אביב. עידו חג'ג', שהיה אז האיש החזק במועדון, הודה כי ניהל את המשא ומתן עם בעלי בית"ר ירושלים ואמר: "הפועל לא יכלה לשלם שתי משכורות יקרות, לקליימן ולדני עמוס, וחיפשנו למכור את אחד השוערים בכל מחיר. משם זה עבר להנהלה להמשך טיפול, והבנתי שהעדיפו לקבל אחוזים במכירה עתידית במקום הסכום שביקשתי. זכור לי שהועלתה אפשרות שהסכום ישולם במקום החוב בבוררות, אבל כנראה שזה לא יצא לפועל".

בהמשך התגלו פרטים נוספים שאופפים במסתוריות את העסקה. לאחר שחיים רמון חזר להיות האיש החזק במועדון בעקבות עזיבת חג'ג', הוא "התעקש שלא לדעת פרטים", על פי גורם בכיר מאוד בהפועל תל אביב. עוד התברר, כי ביום שבו קליימן נמכר לבית"ר ירושלים, מנכ"ל המועדון האדום יוסי סחלי והחשב יניב משולם נפגשו עם אלי טביב בבית קפה בכפר שמריהו, וחתמו על המעבר של השוער לבירה. בהפועל תל אביב העידו כי השניים קיבלו הוראה לחתום, אך תנאי המכירה נסגרו בין בעלי המועדונים ולא מופיעים בהסכם הכתוב.

חבר דירקטוריון הפועל תל אביב, סיימון כץ. ברני ארדוב
"רב הנסתר על הגלוי". סיימון כץ/ברני ארדוב

"סחלי ומשולם בסך הכול הלכו להעביר את השחקן לבית"ר ירושלים ונפגשו עם טביב", טוען גורם בהפועל תל אביב, "מעבר לכך, לא הייתה להם שום נגיעה לדברים שנסגרו בין ראשי המועדונים. הם העבירו הסכם שנמצא בבקרה התקציבית". הגילויים הנוספים הללו עומדים בסתירה מול הדברים שטען אתמול חג'ג', שהעביר המשך הטיפול בעסקה להנהלת הקבוצה, ומפזרים ערפל נוסף על מה שקרה בקיץ. הפגישה מעלה עוד תהיות לגבי העובדה שהכסף לא הגיע לקופת הפועל תל אביב.

הסאגה הזו לא עברה בשקט. גורמים בקבוצה, אוהדים ואפילו אנשי הנהלה דרשו לחקור את המעבר. התחושות בהפועל תל אביב נעות בין חשדות לפלילים למחדל ניהולי קשה מהמדרגה הראשונה. הגורמים במועדון שמחים על כך שההנהלה הישנה כבר לא בהפועל, ומקווים כי אין עוד סיפורים נוספים כאלה במועדון. גם חברי הדירקטוריון הגיבו היום לעסקה המוזרה שנרקמה בקיץ. איציק ניסנוב אמר: "נראה שטביב עדיין מנהל את המועדון. אי אפשר להסביר עסקה כזו אלא אם כן יש לו אנשי קש בתוך הקבוצה".

בכור צבאן הוסיף: "כל העסקה הזו לא מריחה טוב. זאת רשלנות ניהולית, אין אף אחד מהגורמים שהוזכרו, שצריך את הכסף או לקח את הכסף לכיסו, ולכן אני חושב שזו היתה רשלנות ולא משהו בזדון. בכל מקרה, צריך לחקור מה שהיה שם ולברר עד הסוף, כדי שדברים כאלו לא יחזרו בהפועל תל אביב".

סיימון כץ סיכם: "סיפור מוזר, שבו הנסתר עולה על הגלוי, וזאת בלשון המעטה. בדבר אחד אין ספק: שוער שהיה מוערך בכמיליון שקלי ניתן באופן מסתורי לבית"ר בחינם. אני סומך על בארי והעמותה שמנהלת היום את הפועל שיחקרו את העניין עד תום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully