וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: האם בוריס קליימן עבר מהפועל תל אביב לבית"ר ירושלים ללא תמורה?

תחקיר וואלה ספורט: בקיץ דובר על מכירה של 700 אלף שקלים, אך במועדון האדום עדיין מחפשים את הכסף ובבקרה הופקד הסכם המעיד על העברה חופשית. איפה הכסף? ומה הקשר לבוררות בין רמון לטביב? כל הפרטים. תגובת רמון: "עידו חג'ג' היה אחראי אז, לא הייתי מעורב בשום צורה"

עיבוד תמונה

ב-4 ביולי 2014 הושלמה העברת בוריס קליימן מהפועל תל אביב לבית"ר ירושלים. עלות העסקה, על פי גורמים בשני המועדונים, הוערכה אז בכ-700 אלף שקלים, בנוסף לאחוזים ממכירה עתידית.

כעת מתברר כי ההעברה בקיץ הייתה ללא תמורה. בהפועל תל אביב עדיין מחפשים את הכספים שאמורים היו להיכנס לקופת המועדון ממכירתו של השוער.

מה באמת היה המחיר של קליימן? האם באמת עבר ללא תמורה? הנה כל הפרטים והגרסאות על עסקת קליימן התמוהה, כפי שהתגלו לוואלה ספורט.

שוער בית"ר ירושלים, בוריס קליימן. ברני ארדוב
כיצד מכירה של 700 אלף שקלים הפכה להעברה חופשית? בוריס קליימן/ברני ארדוב

לפני פתיחת העונה החליטו המנהל המקצועי איל ברקוביץ' והמאמן אסי דומב כי בוריס קליימן יהיה השוער הראשון של הפועל תל אביב לעונת 2014/15, בעוד דני עמוס יועמד למכירה או שהקבוצה תנסה לשחררו ולהיפטר מחוזהו. בתחילת האימונים כבר הוכנס קליימן לשיחה בה התבקש לבחור את מאמן השוערים של הקבוצה העונה. אלא שאחרי מספר ימים הדברים התהפכו. בבית"ר טענו שהפועל העבירה מסרים לפיהם קליימן עומד למכירה אחרי שכבר היה ברור שאריאל הרוש לא ימשיך בבירה, והצדדים נכנסו למשא ומתן לא ידיעת הצוות המקצועי של הפועל תל אביב וללא ידיעתו של השוער עצמו.

חשוב לציין כי האיש החזק בהפועל תל אביב היה אז עידו חג'ג', כשחיים רמון זז הצידה ונתן לאיש העסקים לנהל את המועדון. אחרי משא ומתן קצר, נמסר לצוות המקצועי כי קליימן נמכר בגלל הבעיות הכלכליות של המועדון. בפרסומים אז דובר, כאמור, על תשלום של 700 אלף שקלים, בנוסף לאחוזים ממכירה עתידית. שם גם הסתיים העניין, כשדני עמוס הוחזר לקבוצה. מאז עברו לא מעט חודשים והעסקה נשכחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
עידו חג'ג', מבעלי הפועל תל אביב. קובי אליהו
לטענת רמון, הוא היחיד שניהל את המו"מ מול בית"ר. עידו חג'ג'/קובי אליהו
עידו חג'ג': "זכור לי שהייתה הצעה כזו שהסכום ישולם במקום חוב הבוררות, אבל כנראה שזה לא יצא לפועל ואין לי מושג מה הסיבות"

במשך שבועות ניסינו לברר היכן הכסף וגילינו כי השוער עבר ללא תמורה מהפועל לבית"ר. גם בבקרת התקציבים הופקד הסכם העברה בין המועדונים שמעיד כי קליימן הועבר ללא תמורה, ורק במקרה של מכירה עתידית הפועל תקבל כ-25 אחוזים מהעסקה. בהפועל תל אביב כבר הבינו כי כסף לא יראו מהעסקה זו, אבל עדיין נשאלת השאלה: על איזו מכירה דובר בקיץ? האם זה באמת היה בחינם כפי שכתוב בחוזה? ואם בכל זאת היה מעורב כאן כסף, היכן הוא?

עידו חג'ג', שהיה אמון על המשא ומתן, טען כי העסקה שנסגרה מול טביב מדברת על כחצי מיליון שקלים וכי ישנה אפשרות שהם שיקוזזו מהבוררות בין רמון לטביב. חיים רמון מכחיש זאת מכל וכל.

מאוחר יותר, חג'ג' שלח תגובה מסודרת ואמר: "ניהלתי משא ומתן עם אלי טביב אישית ודרשתי שישולם סכום של 500 אלף שקלים. הפועל לא יכלה לשלם שתי משכורות יקרות גם לבוריס קליימן וגם לדני עמוס וחיפשנו למכור את אחד השוערים בכל מחיר. משם זה עבר להנהלה להמשך טיפול והבנתי שהעדיפו לקבל אחוזים במכירה העתידית במקום הסכום שביקשתי כי האמינו בשחקן ובמכירה עתידית. זכור לי שהייתה הצעה כזו שהסכום ישולם במקום חוב הבוררות, אבל כנראה שזה לא יצא לפועל ואין לי מושג מה הסיבות".

חיים רמון, כאמור, מכחיש כל אפשרות כזו, ומבדיקה שערכנו, כולל בבית"ר ירושלים, עולה כי הוא לא זה שניהל את המשא ומתן מול בית"ר אלא חג'ג'. ורק כשרמון חזר לנהל את הפועל תל אביב הוא נחשף לכל פרטי העסקה. בנוסף, לפי אותה בדיקה שערכנו, לא קוזז ולו שקל אחד בין טביב לרמון מהכרעת הבוררות והשניים כלל לא מחליפים מילה ביניהם כבר יותר משנתיים, כך שהאפשרות שחג'ג' העלה לא התקיימה במציאות, אלא אם כן ישנם גורמים נוספים הקשורים לעסקה.

בהפועל תל אביב, אגב, יש עדיין ששואלים היכן הכסף ותוהים: איך שוער מוכשר, שבנו עליו במועדון לשנים הבאות, עובר ללא תמורה, לאחת היריבות הכי גדולות של המועדון. כזכור, רק לפני פחות מחודש עבר גילי ורמוט להפועל תל אביב תמורת 700 אלך יורו, ואופציות על שחקנים נוספים.

חיים רמון יו"ר הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"כשחזרתי לנהל את הקבוצה, ההסכם לגבי קליימן היה עובדה קיימת". חיים רמון/ברני ארדוב

תגובות

חיים רמון: "כפי שלא הייתי מעורב בהחלטות של עידו בנושאים הנ"ל, לא הייתי מעורב בשום צורה בהסכם של בוריס קליימן"

תגובת חיים רמון: "בקיץ 2014 עידו חג'ג' היה אחראי על ההכנות לקראת פתיחת העונה, במסגרת זו עידו עסק ברכישה ושחרור של שחקנים וקיצוץ בשכר השחקנים, כל זאת על מנת לצמצם את תקציב המועדון מ-45 מיליון שקלים לכ-25 מיליון, ועידו עשה את זה במסירות ובהצלחה. במסגרת זו שוחררו שחקנים, ובין היתר השוער בוריס קליימן לבית"ר ירושלים. וכפי שלא הייתי מעורב בהחלטות של עידו בנושאים הנ"ל, לא הייתי מעורב בשום צורה בהסכם של בוריס קליימן.

"כאשר עידו הפסיק את פעילותו בעקבות הפגנת הבריונים בפתח ביתו ואני חזרתי לנהל את הקבוצה, ההסכם עם בית"ר לגבי קליימן היה עובדה קיימת והפועל תל אביב פעלה על פיו. מעבר להסכם זה לא ידוע לי על איזשהו חוזה נוסף בין המועדונים. אישית אין לי שום קשר עם טביב. לא ניהלתי עמו או מישהו מטעמו כל מו"מ בשום עניין מאז קניית הקבוצה על ידי. פסיקת הבורר קבעה שאני צריך לשלם 5 מיליון שקלים ועל כך אנו מערערים בטענה שרק החוב לרשויות המס מתקופת ניהולו של טביב הוא 10 מיליון שקלים, וטביב חייב להפועל תל אביב הרבה יותר ממה שהפועל תל אביב חייבת לו. ועל כך ממשיך להתנהל עימות משפטי.

"בשום שלב, לא לפני פסיקת הבורר ולא אחריה, לא טביב ולא אני הפחתנו איזשהו סכום כפי שנטען בשאלה שהופנתה אליי. טביב תובע שאשלם לו חמישה מיליון שקלים, בדיוק הסכום שפסק הבורר, ואני מתנגד לשלם לו חמישה מיליון שקלים ולא שום סכום אחר. כל טענה ולו ברמיזה כי אני ביקשתי לקזז איזשהו סכום מהחוב שלי לטביב על חשבון עסקת קליימן, תגרור אחריה תביעת דיבה מידית בבית משפט ללא אזהרה נוספת".

תגובת הפועל תל אביב: "לאחר שקיבלה את זכויות הניהול מידי חיים רמון, עוסקת הנהלת הפועל תל אביב, בראשות היו"ר ונציג העמותה, בארי בן זאב, קודם כל בהבטחת עתידו של המועדון ולא בנבירה בעבר".

תגובת עמותת "האדומים": מהיום בו בארי נכנס לתפקיד יו"ר הפועל תל אביב ולאחר מכן כשהעמותה קיבלה לידה את זכויות הניהול והמכירה, מקרים שכאלו לא מתרחשים. העמותה תדרוש מכל הגורמים שהיו אחראים למועדון בקיץ שכספים שהגיעו ממכירת שחקנים יגיעו בסופו של דבר לקופת המועדון ולא ישמשו או יקוזזו לדברים אחרים".

תגובת גורם בבית"ר ירושלים: "בוריס קליימן עבר לבית"ר ירושלים כשחקן חופשי וחתם לשלוש שנים. בהפועל תל אביב לא היו יכולים להחזיק שני שוערים וחיפשו להיפטר מקליימן. אין שום דבר שקשור לבוררות עם חיים רמון ולא היה".

אלי טביב. קובי אליהו
מבחינת בית"ר, קליימן עבר ללא תמורה. אלי טביב/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully