וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקל: "הייתי עוזר למכבי תל אביב, אבל מבחינת מס לא היה בכך הגיון"

24.2.2015 / 22:35

גל מקל בראיון ראשון אחרי החתימה ברוסיה: "גודס הבהיר לי שאהיה חלק משמעותי, ירושלים ריגשו אותי, אבל עשיתי את ההחלטות שלי. לא אהיה בדיכאון אם לא אחזור ל-NBA, נראה מה יהיה בקיץ"

גל מקל שחקן דאלאס מאבריקס. AP
"הייתי יכול לתרום במכבי תל אביב או בירושלים". מקל/AP

גל מקל יפתח מחר (רביעי) בבוקר פרק חדש בקריירת הכדורסל שלו כשינחת בניז'ני נובוגרוד מרוסיה, יעבור בדיקות רפואיות ויצטרף לקבוצה עד לסיום העונה עם אופציה לעונה נוספת. רכז נבחרת ישראל העדיף את ההצעה של הקבוצה הרוסית, שמלבד היורוליג משחקת גם בליגת ה-VTB החזקה, על פני הצעותיהם של מכבי תל אביב והפועל ירושלים. מקל צפוי להיות בסגל הקבוצה למשחק היורוליג הקרוב של קבוצתו ביום חמישי נגד מילאנו, עוד קבוצה שהייתה מעוניינת לצרפו במהלך הפגרה הנוכחית.

"העדפתי ללכת לרוסיה כי זאת הייתה ההחלטה הכי טובה עבורי כרגע", מספר מקל בראיון משדה התעופה בניו יורק, "במכבי מאוד יכולתי לעזור, אבל גם משיקולי מס זה לא היה עושה היגיון. שקלתי את ההצעה של ירושלים, הם ריגשו אותי עם הראייה לטווח ארוך שלהם, אבל כרגע מאוד חשוב לי לשחק ברמה הכי גבוהה שיש שזה יורוליג וה-VTB ולשחק שני משחקים בשבוע, כרגע זה לא יצא עם מכבי או ירושלים, וזה היה שיקולים נטו מקצועיים, ואוי ואבוי אם הייתי הולך משיקולים של מי ירגיש מה או מי יהיה מרוצה".

גיא גודס מאמן הפועל ירושלים. קובי אליהו
"הבטיח לי תפקיד משמעותי". גודס/קובי אליהו

אתה חושב שהיית יכול להשתלב בצורה טובה במכבי או ירושלים?

"בשתי הקבוצות יכולתי להשתלב טוב מאוד, הצטרפתי בעבר לקבוצות במהלך העונה, וגם במכבי מאוד יכולתי לעזור, גם גיא הבהיר לי את זה שאני יכול להיות חלק משמעותי בקבוצה וכמובן בירושלים שדובר שאני אבוא ואקבל את המפתחות מהרגע הראשון, אבל עשיתי את ההחלטות שלי. מבחינתי זאת ההחלטה הכי טובה מקצועית כרגע, לבוא שלושה חודשים לתת בראש ברמה הכי גבוהה ואז נראה מה יהיה בקיץ".

הרכז הכחיש את הטענה כי העדיף שלא לחזור לישראל מחוסר רעב מסוים לאחר שהשיג את מה שיכל להשיג בישראל, "העובדה שזכיתי באליפויות ועשיתי דברים יפים בארץ לא הייתה שיקול לא לחזור, יש הרבה אתגרים במכבי וירושלים, אבל כרגע ההחלטה הכי נכונה שלי היא לבוא ולשחק ביורוליג ובליגה חזקה כמו ה-VTB".

מקל החליט לוותר בשלב הזה על חלום ה-NBA עד הקיץ הקרוב, "הקריירה נתקעה לי? הכל יחסי בחיים, זאת הגזמה גדולה. לפני שנתיים שיחקתי בחיפה, ואחרי זה ב-NBA ועכשיו ביורוליג. השלושה חודשים האלה הם סוג של גשר, אני כל מסתכל איך אני יכול להשתפר ולהתקדם. מה שהיה תלוי בי ב-NBA עשיתי בצד הטוב ביותר, היה חוסר מזל מתחילת השנה אבל אני לא מוותר על ה-NBA למרות שאני לא אהיה בדיכאון אם זה לא ייצא, יש קבוצות מצוינות באירופה ובארץ, ויש יורוליג, הדבר הכי חשוב מבחינתי זה בכל יום להתקדם בתור שחקן ולממש את עצמי ברמה הכי גבוהה שאני יכול".

עוד באותו נושא

ליגת החורף: על הבחירה של גל מקל בקבוצתו הרוסית החדשה

לכתבה המלאה
גל מקל, נבחרת ישראל בכדורסל. איגוד הכדורסל,
המשימה הבאה. מקל במדי הנבחרת/איגוד הכדורסל

בקיץ הבא יעמדו שתי משימות בפני מקל. הראשונה היא ניסיון הקבלה בחזרה ל-NBA, כשלדעתו אין סיבה שלא יגיע מקבוצתו החדשה להזדמנות נוספת בליגה, "אני באמת לא חושב שיש חשיבות לאיזה קבוצה שאני אהיה בה כלפי ה-NBA בקיץ הקרוב, צריך לשחק טוב, ויורוליג יש לו משמעות אבל החבר'ה בארצות הברית מסתכלים בעיקר על הפיינל פור, והקבוצות שמגיעות לשם. כל הסקאוטים והג'יאמים מגיעים לשם. הקבוצות שאוהבות אותי ב-NBA אוהבות אותי בלי קשר איפה אני אשחק. לא מאמין שיש השפעה איפה שאני אשחק".

המשימה השנייה היא הופעה עם נבחרת ישראל באליפות אירופה בצרפת, עליה הוא לא מתכוון לוותר אחרי שלא היה בסגל באליפות אירופה הקודמת בליטא, "אני בטוח אהיה בנבחרת באליפות אירופה, זה לא מתנגש עם התהליכים ב-NBA, אין מה לפרט על הנושא, אני אהיה עם הנבחרת, אני מאוד מתרגש ומחכה לקיץ הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully