וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוציאו עליו חוזה: בברצלונה כבר לא רוצים את דני אלבס?

24.2.2015 / 12:45

הבוז הצורם מהאוהדים, הכתף הקרה מצד ההנהלה והיכולת שכבר לא תזכיר שוב את ימי הזוהר. דני אלבס חש לא מוערך בברצלונה וניסה לעזוב בקיץ. עכשיו, כשהוא בשנת חוזה, מוקף חברים ברזילאים וכל כך רוצה להישאר, זה המועדון שמתעלם. משחקי מו"מ או פרידה כואבת?

דני אלבס שחקן ברצלונה. David Ramos, GettyImages
הסיטואציה השתנתה - עכשיו זה הוא שרוצה מאוד להישאר. דני אלבס/GettyImages, David Ramos

ביום חמישי האחרון, פחות מ-48 שעות לפני משחקה הביתי של ברצלונה מול מלאגה, העלה דני אלבס תמונה לחשבון האינסטגרם שלו. הייתה זו תמונה משותפת שלו עם ניימאר, דוגלאס, ראפיניה ואדריאנו, ומתחתיה כתב: "המשפחה הברזילאית שלי, גאה להיות חלק מהחמישייה הזו. אם איאלץ ללכת, אעשה זאת עם חיוך על הפנים ושמחה בלב. אני מנסה להיות שמח, לא להיות מושלם".

אם איאלץ ללכת...

כן, המגן בן ה-31, שהביע בעונה שעברה תחת כל עץ רענן את רצונו למצוא אתגר חדש מחוץ לברצלונה לאחר המונדיאל, כבר לא מעוניין לעזוב. נוח לו עם החבורה הברזילאית שהתגבשה סביבו, עם המאמן לואיס אנריקה שסומך עליו ועם החיים בברצלונה. השחקן שרצה לברוח, מצפה עכשיו לקבל חוזה חדש ולהמשיך לעונה שמינית. רק שחלק גדול מהאוהדים כבר מאס בו וגם בהנהלה הנוכחית יש מי שסבור כי הגיע הזמן להיפרד. לכן אף אחד גם לא פנה אליו עד עכשיו.

צמד המשחקים מול מנצ'סטר סיטי, אחת הקבוצות שלפחות על פי הדיווחים חשקה בשירותיו של המגן הימני ולרשתה כבש את שני שעריו האחרונים (לפני כשנה, בדיוק באותו שלב), עשוי לקבוע את גורלו של דני אלבס בברצלונה. בתקשורת הקטלאנית טענו בסוף השבוע כי לאחר שמינית גמר ליגת האלופות יחל המועדון במהלך לחידוש חוזהו, לאור השיפור הניכר ביכולתו בחודשיים האחרונים ולנוכח מגבלות הרכש של ברצלונה. אלא שאז הגיעה הטעות האומללה בהפסד המפתיע למלאגה, וטרפה מחדש את הקלפים. דני אלבס שוב על המוקד. האם אלו חודשי הפרידה?

שמינית גמר ליגת האלופות: מנצ'סטר סיטי - ברצלונה (21:45, ספורט 5 ו-HD)

לואיס אנריקה לאחר ההפסד של ברצלונה למלאגה: "דני אלבס לא אשם"

דני אלבס שחקן ברצלונה (במרכז) עם ניימאר, אדריאנו. GettyImages
מחכה שמישהו מברצלונה יתקשר. דני אלבס עם החברים הברזילאים ניימאר ואדריאנו/GettyImages
דני אלבס בקיץ: "חשבתי שהגיע הזמן לעזוב, אבל החלטתי שהגעתי לכאן כמקצוען גדול ואם אעזוב עכשיו לא אלך ככזה. כך הרגשתי. אני לא מרגיש מוערך על ידי המועדון או האוהדים, כאילו כל מה שקרה בברצלונה הוא בגללי"

דני אלבס קיווה לסכם בקבוצה אחרת עוד לפני המונדיאל. היו ניסיונות להעבירו לאנגליה, הייתה תקווה שפריס סן ז'רמן תהיה מוכנה לשלם את שכר העתק (8 מיליון יורו לעונה), זה לא יצא לפועל. מגן נבחרת ברזיל הגיע לגביע העולמי כשחקן ברצלונה, ובצר לו גם חזר ממנו כשחקן ברצלונה. לואיס אנריקה לקח אותו לסדרת שיחות והבהיר לו כי מבחינתו הוא המגן הפותח, אבל האוהדים היו פחות סלחניים. הם זכרו את ההצהרות הפומביות על עזיבה ואת הביקורת שמתח עליהם.

ב-19 באוגוסט, כאשר ברצלונה אירחה את לאון המקסיקנית למשחק ידידות וכולם התמקדו בהופעת הבכורה של לואיס סוארס, היו אלה דווקא קריאות הבוז לעבר דני אלבס שמשכו את תשומת לב. אל הכתף הקרה שקיבל מהקהל הביתי התווסף גם הניפוי מסגל נבחרת ברזיל של המאמן החדש-ישן דונגה. ודני אלבס, כידוע, הוא לא האיש שיסתיר את רגשותיו. "החלטתי להישאר בברצלונה", אמר יומיים לאחר מכן, במסיבת עיתונאים של המועדון אליה ביקש להישלח. "חשבתי שהגיע הזמן לעזוב, אבל החלטתי שהגעתי לכאן כמקצוען גדול ואם אעזוב עכשיו לא אלך ככזה. כך הרגשתי. אני לא מרגיש מוערך על ידי המועדון או האוהדים, כאילו כל מה שקרה בברצלונה הוא בגללי. אני לוקח אחריות על החלק שלי, אבל אני חושב שהרווחתי את הכבוד שלי במועדון".

בזמן שדני אלבס פלרטט עם אחרות, גם ברצלונה חיפשה לו מחליף. המועמד העיקרי היה חואן קואדרדו הקולומביאני (אז בפיורנטינה, היום כבר בצ'לסי). שחקן כנף ימין, אבל ממש לא מגן שיכול לתפקד כחלק מרביעייה אחורית. ולואיס אנריקה לא התכוון לשנות לגמרי את המערך בשביל שחקן אחד. הוא הלך מהרגע הראשון עם המגן שהגיע לברצלונה מסביליה ב-2008, והחזיר לו את החשק ללבוש את מדי הבלאוגרנה. "אני חי משנה לשנה ויש הרגל כאן לדבר על המצב שלי, אבל הייתה לי שיחה טובה עם המאמן והוא גרם לי להתרגש לקראת הצפוי לנו", אמר אלבס. "הוא נתן לי מוטיבציה, זה תענוג לעבוד איתו. הרגשתי שלא תמכו בי בכל המצב שנוצר ורצו להחתים שחקנים אחרים, אבל אבל אני לא מתכוון לעזוב את הקבוצה בתחושה הזאת. החלטתי להמשיך ולהשיג כאן דברים".

לואיס אנריקה זכר (והזכיר) את השנים הגדולות של דני אלבס. את התרומה האדירה למשחק ההתקפי של ברצלונה המפוארת ואת הימים בהם היה מעין פליימייקר שבונה את המשחק מהעמדה האחורית שלו. אז במקום להביא מגן בעל שיעור קומה, המנהל הספורטיבי אנדוני סוביסארטה הנחית את דוגלאס שמראש לא התאים לרמות הגבוהות. וכשמרטין מונטויה לא נספר על ידי המאמן החדש לאורך תקופה ארוכה, דני אלבס לא רק שמר על מעמדו, אלא נותר ללא תחרות אמיתית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
לואיס אנריקה מאמן ברצלונה. AP
החזיר לדני אלבס את חדוות המשחק. לואיס אנריקה/AP
דני אלבס אולי מתקל יותר מבעונות קודמות (ארבעה תיקולים למשחק) ותורם את חלקו להגנה הטובה בספרד, אבל מספק פחות מסירות מפתח (רק 1.4 בממוצע) ומאבד יותר כדורים מכל שחקן הגנה אחר של בארסה

עד כמה דני אלבס נטול תחרות בברצלונה? הנה הנתונים. הוא פתח ב-26 משחקים העונה בכל המסגרות (ועוד פעם אחת שותף כמחליף) בעוד מרטין מונטויה ערך שבע הופעות בהרכב ודוגלאס פתח פעם אחת (בנוסף ל-163 דקות בגביע). גם אדריאנו הוצב בעמדת המגן הימני במשחק ליגה אחד, אבל בדרך כלל העמדה הזו לא פתוחה למאבק. אז מה אם האוהדים לא תמיד מרוצים ובהנהלה מעדיפים לראות את מונטויה מקבל צ'אנס? ללואיס אנריקה יש קו, ולזכותו ייאמר שהוא אכן החזיר לדני אלבס את חדוות המשחק.

על התשוקה של המגן הברזילאי אין עוררין. הוא תמיד לקח ללב את היריבות המרה עם ריאל מדריד ומשקיע בכל משחק. גם הניסיון הרב שצבר מעניק לו יתרון עצום על פני המגנים האחרים בקבוצה. רק היכולת לא מה שהייתה. סטטיסטית, היכולת הנוכחית של דני אלבס דומה יותר לזו מהעונה הקודמת מאשר לעונת 2010/11 (20 בישולים) או לעונת 2011/12 (16 בישולים), אז היה שותף לבניית המשחק של ברצלונה ונחשב למגן הטוב בעולם.

בגיל 31 דני אלבס אולי מתקל יותר מבכל העונות הקודמות (ממוצע של ארבעה תיקולים למשחק) ותורם את חלקו להגנה הכי טובה בליגה הספרדית, אבל מספק פחות מסירות מפתח (רק 1.4 בממוצע) ומאבד יותר כדורים מכל שחקן הגנה אחר של ברצלונה (274, כולל האיבוד שגרם להפסד בשבת). ההשפעה שלו על המשחק ההתקפי פחתה - גם בגלל שינוי הסגנון של הקבוצה וגם בגלל הנסיגה ביכולתו. אז איך ממשיכים מכאן?

דוגלאס שחקנה החדש של ברצלונה. רויטרס
במקום להביא אלטרנטיבה ראויה, הוא הגיע. דוגלאס/רויטרס
הסוכנת (והגרושה) של דני אלבס: ""אכזבה זו לא המילה המתאימה, אבל הגישה של ברצלונה מעציבה אותנו. כל הדיווחים על הצעה לחוזה חדש לא נכונים. ציפינו שיתקשרו"

החוזה של דני אלבס מסתיים ב-30 ביוני. עד כה, למרות דיווחים כאלה ואחרים, עדיין לא החל משא ומתן בין הצדדים על הארכת ההתקשרות. בסקרים שנערכו בזמן הריצה הנהדרת של ברצלונה (11 ניצחונות רצופים) דווקא עלה אחוז התמיכה של האוהדים בהשארתו, אך המשחק מול מלאגה בצירוף התמונה/תלונה באינסטגרם השיבו את המצב לקדמותו. הסוגיה שוב בוערת, במיוחד כשברצלונה לא יכולה להחתים שחקנים חדשים עד ינואר 2016. ובסגל הקיים, כבר הבנו, לא נמצא תחליף משביע רצון. גם בקבוצת המילואים אין כרגע עתודה ראויה.

גם במחנה של דני אלבס קוראים את המפה ומבינים שלברצלונה אין הרבה ברירות. משם נובע הכעס. "לא הייתה שיחה ואפילו לא נוצר קשר מכיוון ברצלונה", הבהירה בשבוע שעבר דינורה סנטה אנה, אם ילדיו של דני אלבס, גרושתו מאז 2011 ועדיין הסוכנת שלו. "אכזבה זו לא המילה המתאימה, אבל הגישה של ברצלונה מעציבה אותנו. כל הדיווחים על הצעה לחוזה חדש לא נכונים. ציפינו שיתקשרו, הרי דני אלבס פותח בהרכב כמעט כל שבוע ומסתדר מצוין עם לואיס אנריקה. אנחנו מוכנים לקבל הצעות ממועדונים אחרים. כבר היו כאלה, כולן מחוץ לספרד. יש לו לפחות עוד חמש-שש שנים בטופ, הוא מקצוען מהרמה הכי גבוהה".

השיחה לה מצפה הסוכנת אמורה להגיע מכיוון הקווארטט שהקימה ברצלונה כתחליף לסוביסארטה המפוטר. אריידו בראידה, צ'רלי רשאק, ג'ורדי מסטרה וחאבייר בורדאס הם ארבעת החברים בוועדה המקצועית החדשה של מועדון הפאר הקטלאני. הם אחראים על תכנון העונה הבאה, בצל הבחירות הקרבות ותחת הסנקציות של פיפ"א. עתידו של דני אלבס יוכרע על ידם. המגן ימתין בסבלנות וינסה "להפיץ שמחה בכל מקום", כפי שכתב בחשבון האינסטגרם לאחר הטעות נגד מלאגה. "מנער את האבק ומרים את הראש, נותר עם הרגליים על הקרקע. נאמן לדרך ולשיר שלי". בעוד ארבעה חודשים, זה עשוי להתגלות כשיר פרידה.

דני אלבס שחקן ברצלונה. Clive Brunskill, GettyImages
מנצ'סטר סיטי שוב תהיה שם בשבילו? דני אלבס כובש מול ג'ו הארט בשנה שעברה/GettyImages, Clive Brunskill

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully