וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה במכבי נתניה: "אין על מי לסמוך, ההתאחדות מתנערת מאיתנו"

23.2.2015 / 10:44

לוואלה ספורט נודע ששחקני הקבוצה השביתו את האימון, ואחרי שהגיעו למחות מול משרדי ההתאחדות ונפגשו עם המנכ"ל קמר תחושותיהם הקשות רק החמירו: "לא קיבלנו את התשובות שקיווינו לקבל". השחקנים שוקלים לתבוע את המועדון, רוני לוי: "מבין את החשש שלהם"

צילום ועריכה: קובי אליהו

שחקני מכבי נתניה החליטו להשבית את אימון הבוקר (שני) של הקבוצה בגלל העיכוב בקבלת משכורות דצמבר. לוואלה ספורט נודע שאת ההחלטה קיבלו השחקנים לאחר שהגיעו הבוקר למתקן והחלו לדבר בינם לבין עצמם על התקופה הארוכה בה לא קיבלו את הכספים המגיעים להם - שתי משכורות וכן פרמיות על נקודות. השחקנים חוששים שלאור המצב הכספי הקשה של המועדון, הם לא יקבלו משכורות עד סוף העונה.

כרגע עדיין לא ברור מתי שחקני נתניה יחזרו להתאמן. בשבועיים האחרונים הובטח להם שוב ושוב שמשכורות דצמבר ייכנסו לחשבונות שלהם, אבל זה לא קרה. בשיחות עם גורמים במועדון, הבעלים אלי שגב הבטיח יותר מפעם אחת שעד סוף השבוע שעבר הוא יעביר את המשכורות, אבל כעת סבלנותם של השחקנים פקעה.

בתחילה תכננו השחקנים להגיע במרוכז למשרדי בקרת התקציבים, אך בשל העובדה שיו"ר הבקרה עופר אורליצקי לא נמצא בארץ, הם החליטו לשנות את היעד ולהגיע למחות מול משרדי ההתאחדות לכדורגל. אריאל הרוש לא יצטרף לחבריו ככל הנראה, אחרי שהביע את חששו שבשל השתייכותו לסגל הנבחרת אקט שכזה יפגע בו, והשחקנים קיבלו את דבריו.

רותם קמר מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל בפגישה עם שחקני מכבי נתניה. ההתאחדות לכדורגל,
"התחושה היא שאין על מי לסמוך". שחקני נתניה עם קמר/ההתאחדות לכדורגל

כשהגיעו להתאחדות הצטרף יושב ראש חטיבת הספורט בהסתדרות ניר אלון לנציגי השחקנים ערן לוי, אורי שטרית ועומר פרץ לשיחה עם מנכ"ל ההתאחדות רותם קמר, בסיומה אפפה את השחקנים תחושה קשה של חוסר אונים. אחד מהם סיפר לוואלה ספורט: "ההתאחדות מתנערת מאיתנו, לא קיבלנו את התשובות שקיווינו לקבל. התחושה היא שאין לנו על מי לסמוך, בהתאחדות הבטיחו לנסות ולהקדים לנו כספים תקציביים, אולי אפילו מהעונה הבאה, על חשבון הטוטו והטלוויזיה. אבל הבהירו לנו שהם לא האחראיים למה שקורה, ושיש בעלים לקבוצה והוא צריך לתת לנו את הפתרונות".

מההתאחדות נמסר בעקבות הפגישה: "ההתאחדות תנסה לבדוק כיצד היא יכולה לסייע לקבוצה ולעובדים במסגרתה, שחקנים ואחרים. אנחנו ערים למצב, ובוחנים יחד עם הבקרה התקציבית מה ניתן לעשות. עד כה הצליחה הבקרה והעומד בראש, רו"ח עופר אורליצקי, להזרים כספים שעד לא מזמן נראו אבודים ונמשיך לעשות כך. עם זאת, אנחנו לא אלה שמנהלים את הקבוצה ובסיטואציה כזאת צריך לקבל החלטות לא פשוטות. אני מצפה מהמנהלים של הקבוצה לבחון ולמצות את כל האפשרויות שיש להם, בכלל זה מכירת שחקנים, כדי להבטיח שהמשכורות ישולמו. קרה כאן משהו בלתי צפוי, כפי שקורה גם במקומות אחרים בעולם, ומספיק שנזכור את הסיטואציה הנוכחית בפארמה מהסרייה אי, ומועדונים אחרים בעולם, והאתגר לא פשוט. אני מצפה מהבעלים של המועדון וממנהליו לעשות כל שביכולתם כדי להתגבר על המצוקה. ההתאחדות היא לא הכתובת, אבל מכבי נתניה היא מועדון חשוב לליגת העל ולכדורגל הישראלי ולכן היה לי חשוב לפגוש את השחקנים ולהסביר להם שאינם לבד".

בשיחה שקיימו השחקנים עם אלון הוא חזר בפניהם על הצעתו מלפני כחודשיים, אז כזכור הוא הגיע לאימון והציע להם לתבוע את המועדון עצמו. בשעתו השחקנים סירבו לכך בטענה שהם לא רוצים ללכת נגד אנשים כמו רועי דניאל וקובי בלדב, אך כעת שחקנים שוקלים מחדש את הנושא, וצפויים למסור את החלטתם עד הערב. בתוך כך החליטו השחקנים שההשבתה בה נקטו הבוקר תסתיים מחר, והם יגיעו להתאמן כרגיל, אם כי יחריפו את המאבק אם תגיע כל התפתחות שלילית נוספות. בשלב הזה לא בוטל משחק האימון שנקבע למחר מול הכח עמידר רמת גן.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקני מכבי נתניה מוחים מול משרדי ההתאחדות לכדורגל. קובי אליהו
יוצאים למאבק. שחקני נתניה היום/קובי אליהו

מיד לאחר שהשחקנים החליטו שהם משביתים את האימון הם הודיעו על כך למאמן רוני לוי ולמנכ"ל רועי דניאל. דניאל מיהר לכנס אסיפת שחקנים במהלכה אמר להם: "אלי שגב הבטיח לי ושוחח גם עם רוני, הוא יעביר את המשכורות של דצמבר עד יום חמישי, והם יהיו בחשבונות הבנק שלכם עד סוף השבוע. אני מציע לכם לא להשבית את האימון, ולחכות ליום חמישי, אם גם אז לא תקבלו את הכסף, אני אארגן לכם לאותו יום פגישה מסודרת עם אופר אורליצקי ותעשו מה שאתם מבינים אחריה".

השחקנים שהיו מאוחדים בהחלטה השיבו: "אנחנו לא משביתים את האימון בגלל משכורת דצמבר, ואנחנו בטוחים שהיא גם תיכנס. הפחד הגדול שלנו הוא ממה שיהיה הלאה. כמו שזה נראה כעת, אחרי המשכורת הזו לא נראה כסף עד סוף העונה, ומי יודע מתי נקבל אותו, אם בכלל".

דניאל אמר בחזרה: "אני מבטיח לכם שמכבי נתניה תשלם לכל שחקן את כל מה שמגיע לו עד השקל האחרון, גם אם זה יקרה אחרי שהעונה תיגמר. תחשבו שוב, ואל תשביתו היום את האימון". השחקנים השיבו: "חשוב להשבית אותו היום, כשיש לנו מספיק זמן להתכונן למשחק מול מכבי חיפה ביום שני, לא כדאי שישבית את האימונים מיום חמישי, כי אז נהיה קרובים מאוד למשחק".

רוני לוי אמר לוואלה ספורט אחרי שהשחקנים עזבו את המתחם: "הסיטואציה לא פשוטה, אני יכול להבין את החשש של השחקנים, מדובר בפרנסה ולחלקם יש משפחות. אני מאוד מקווה שהבעיה תיפתר במהרה".

ערן לוי שחקן מכבי נתניה עם ניר אלון יושב ראש ארגון השחקנים. קובי אליהו
מייצג את השחקנים. ערן לוי/קובי אליהו

בנתניה מדברים על מטרה אחת בחודשים האחרונים: מכירתו של לארי קאיודה - שתסייע לשלם לעובדי ושחקני המועדון. אולם השחקנים חוששים שאם הדבר לא ייצא לפועל, כפי שכבר קרה בינואר כאשר הניגרי לא נמכר, לא יהיה מהיכן לשלם להם את הכספים המגיעים להם.

הדברים הללו מגיעים דווקא בעיצומה של תקופה טובה של הקבוצה, ואחרי הניצחון המרשים ביותר שלה העונה, 2:4 על הפועל באר שבע. מאז הגעתו של רוני לוי, נתניה הפסידה במשחק אחד בלבד מתוך שישה והיא נאבקת על מקום בפלייאוף העליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully