וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוגב אוחיון עוקץ: "כשאחרים כבר הכינו במות, אנחנו התכוננו למשחק"

גארד מכבי תל אביב נשמע מאושר אחרי ה-76:94 המתוק על ירושלים בגמר הגביע. גודס: "לפני המשחק סימסתי לבלאט והתייעצתי איתו מה להגיד לשחקנים". לנדסברג: "ירושלים קבוצה טובה, אבל אף פעם אסור ללכת נגד מכבי"

צילום: ברני ארדוב, עריכת וידאו: קובי אליהו
שחקני מכבי תל אביב חוגגים זכייה בגביע המדינה. קובי אליהו
כמה שהם שחררו לחץ. שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם גיא גודס/קובי אליהו

מכבי תל אביב זכתה הערב (ראשון) בגביע ה-42 בתולדותיה עם 76:94 על הפועל ירושלים בארנה בבירה. זהו התואר הראשון של גיא גודס כמאמן והוא הגיע הרבה בזכות משחק ענק של ה-איש של הצהובים, דווין סמית', שקלע 27 נקודות וקלט גם 7 ריבאונדים. אלופת אירופה שחררה הרבה לחץ כשזכתה בתואר הראשון שלה העונה אחרי שהפסידה שניים כמו גביע ווינר והגביע הביניבשתי.

גיא גודס מאמן מכבי תל אביב (אמצע) עם אלון שטיין, פיני גרשון. קובי אליהו
קיבל עצות מבלאט, ולא רק. גודס/קובי אליהו
פיני גרשון עוזר מאמן מכבי תל אביב (שמאל) עם יוגב אוחיון. קובי אליהו
אוחיון וגרשון בחיבוק קבוצתי/קובי אליהו

גיא גודס, מאמן מכבי תל אביב, הסביר כיצד הכין את שחקניו למעמד, ואמר: "הזכרתי לשחקנים שבשנה שעברה היינו במצבים כאלה עם הגב אל הקיר. הימים האלה עזרו לנו מאוד. אני לא חושב שהיינו במשבר. היינו בפיק מאוד גבוה אחרי ריאל מדריד ובמשך חודשיים שיחקנו כדורסל פנטסטי, ובאופן טבעי התחילה ירידה, שחקנים התחילו לרדת באחוזים שלהם במשחקים האחרונים. אמרתי לאנשים שמתישהו תהיה עלייה".

על המפתח לניצחון אמר המאמן: "במשחקים האלה אתה צריך ללכת לבסיס, להתחיל בהגנה ואחרי זה להתקפה. כל הצוות המקצועי חשש, לא ידענו אם ירושלים תתפוצץ פתאום. יכול להיות שירושלים עבדה על סופו. אני חושב שקלענו באחוזים נהדרים. קשה לי להסביר את הרבע השלישי. דיברתי עם השחקנים על זה שאסור לתת ליותם להיכנס למשחק, לכווץ את דונטה סמית', הזזנו יותר את הכדור ופחות הלכנו לאחד על אחד. ראינו הרבה וידאו, ניצלתי את המעמד כדי להגיד לשחקנים שהם בנו במות לפני המשחק. ראיתי כבר הכול ולכן צרחתי על סילבן ברגעים האחרונים".

על אופי הקבוצה שלו אמר גודס: "אנחנו קבוצה יותר כשרונית, יש לנו שחקנים עם יכולת אחד על אחד, אבל אנחנו יכולים להפסיד לכל קבוצה כמו שאנחנו יכולים לנצח כל קבוצה. לפני המשחק סימסתי לבלאט ושאלתי מה היית אומר לשחקנים. רשמתי לי נקודות כי הוא יודע יותר טוב ממני".

דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
השחקן המצטיין. סמית'/קובי אליהו

דווין סמית', שקלע 27 נקודות, אמר: "חזרנו מההפסקה אגרסיביים כמו שצריך. ידענו שנצטרך לשמור חזק במחצית השנייה וזה מה שעשינו. זה היה משחק קשה, הם משחקים טוב מאוד בארנה הזו אבל אנחנו עבדנו קשה כל השבוע וזה כיף לחזור לתל אביב עם הגביע". סמית' בחר להחמיא דווקא לג'ו אלכסנדר: "לקח לו קצת זמן להתאקלם פה, אבל הוא מאוד עזר לנו היום".

פורוורד הצהובים בריאן רנדל הוסיף: "כולם עשו היום את מה שהיו צריכים, עשינו עבודה נהדרת". ג'ו אלכסנדר: "אני ממש מרוצה בשביל השחקנים, המועדון והאוהדים. מחכה כבר ללכת לחגוג עם כולם". סילבן לנדסברג: "זו הרגשה מדהימה. זה נהדר לחזור לתל אביב עם התואר. ירושלים קבוצה טובה, אבל אף פעם אסור ללכת נגד מכבי".

יוגב אוחיון: "אני חושב שאם זה היה צריך לסכם בעבודה קשה, אנחנו הקבוצה שהכי מגיע לה. עברנו הכי הרבה רגעים לא קלים, עם הפציעה של גיא, היו לנו רגעים לא נעימים. באנו ורצינו להצהיר שאנחנו הקבוצה הטובה בארץ ושהטבלה לא משקרת. בזמן שאחרים התחילו להכין במות, אנחנו התכוננו למשחק הזה. לאמא שלי יש היום יום הולדת, והבטחתי לה גביע. אז אמא, הבאתי לך גביע". גיא פניני הפצוע, שהניף את הגביע יחד עם סמית' ואוחיון: "זה גביע שמיני, אקח אותו אליי הביתה".

בפעם ה-42: הגביע הוא צהוב/קובי אליהו

דיוויד פדרמן, אחד הבעלים של מכבי תל אביב, סיכם: "היה כיף להסתכל על האולם הזה ולראות את אוהדי שתי הקבוצות. שום דבר לא קרה מזה שישבו יחד אוהדים בצהוב ואדום. היום זו הייתה חגיגה לספורט. אנחנו כמובן יותר שמחים. מגיעות מחמאות לגיא ולצוות שלו. בהזדמנות תשאלו את גיא מה שלום סלוטר (ברמיזה לבדיחה פרטית ביניהם). בסך הכול אני חושב שעיריית ירושלים עשתה את הדבר הכי טיפשי כשהיא הכינה חגיגות מראש. יש דברים שלא עושים, זו טעות וחבל".

על היריבה שעמדה מנגד אמר פדרמן: "ירושלים זו קבוצה איכותית, הם ממשיכים לבנות קבוצה. הם איום במרכאות כפולות, אבל הם עדיין איום. הם עזרו לנו עם הבמות. אני לא מכיר הרבה אנשים ושחקנים כמו סופו. הוא מקריב מעצמו כל מה שהוא יכול. היום ההחלטה שהוא לא ישחק זו החלטה של רופא".

צבעו את הפיס ארנה. אוהדי מכבי תל אביב/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully