וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב זכתה בגביע המדינה בפעם ה-42 בתולדותיה

כולם הימרו נגדה, הפועל ירושלים כבר תכננה חגיגות, אבל הצהובים פירקו בארנה את היריבה הגדולה בגמר הגביע 76:94 אחרי תצוגה גדולה של דווין סמית' עם 27 נקודות ושבעה ריבאונדים. דונטה סמית' לא הגיע למשחק

צילום: ברני ארדוב, עריכת וידאו: קובי אליהו
שחקני מכבי תל אביב חוגגים זכייה בגביע המדינה. קובי אליהו
החגיגה, שוב, צהובה/קובי אליהו

הכול הלך נגדה. חצי הגמר שלה היה קשה, סופוקליס שחורציאניטיס לא עמד לרשותה, הפועל ירושלים נראתה כמו הדבר הכי מאיים ביקום וגם העובדה שהגמר מתקיים בירושלים העמיד את מכבי תל אביב בלא מעט חששות. ובכל זאת, אלופת אירופה חגגה הערב (ראשון) את גביע המדינה ה-42 בתולדותיה אחרי ניצחון משכנע 76:94 על דני פרנקו ושחקניו. אם עד הערב מכבי תל אביב ראתה את הסטטיסטיקה מראה על שני הפסדים בארנה, בפעם הראשונה בתחילת השנה בגביע ווינר בגמר ובפעם השנייה בתבוסה הקשה בליגה ב-30 הפרש, הפעם העסק נראה אחר לחלוטין, והצהובים פשוט היו טובים יותר ויכולת טובה מאוד של דווין סמית' שסיים עם 27 נקודות ושבעה ריבאונדים הוכיחה שכרגע למכבי תל אביב אין באמת תחרות.

אז המחצית הראשונה ממש לא העידה על מה שראינו הערב. ירושלים פתחה בטירוף, אבל ג'רמי פארגו העיר את החברים שלו עם השלשות ודאג לריצה משלו. המומנטום הצהוב נשמר ברבע השני אחרי 0:9, אבל ירושלים לא ויתרה וחזרה בדרך ל-42:46 בהפסקה. אבל הכול השתנה ברבע השלישי. דונטה סמית' פשוט לא הגיע למשחק, ברייסי רייט ניסה ככל יכולתו לסחוב את החברים באדום, אבל לצהובים היו כוונות אחרות ואחרי 13:27 שהגיע בזכות יכולת נהדרת של דווין סמית' ובריאן רנדל, הצהובים ברחו לפער דו ספרתי ויתרון 55:73. הרבע האחרון כבר נערך לפרוטוקול בלבד וגם ירושלים לא ממש האמינה שיש לה סיכוי. גיא גודס חוגג את התואר הראשון שלו כמאמן ראשי, וכמה שזה מגיע לו הערב. ושימו לב לנתון הבא: גודס הפך לאדם השני שזוכה בגביע המדינה, הן כשחקן והן כמאמן, אחרי רלף קליין.

שחקני מכבי תל אביב. קובי אליהו
בפעם ה-42/קובי אליהו
פיני גרשון עוזר מאמן מכבי תל אביב (שמאל) עם יוגב אוחיון. קובי אליהו
אוחיון וגרשון מרוצים מהחיים/קובי אליהו

רבע ראשון

מכבי תל אביב עלתה בחמישייה עם ג'רמי פארגו, דווין סמית', בריאן רנדל, אלכס טיוס ויוגב אוחיון. ירושלים עם ליאור אליהו, ג'וזף ג'ונס, יותם הלפרין, טייווין מקי ודונטה סמית'.

הדקות הראשונות היו בשליטתה של ירושלים. למרות נקודות ראשונות של הצהובים, ירושלים נתנה גז בהתקפה, ליאור אליהו הסתדר היטב עם השומרים שלו וקלע ארבע נקודות בדרך ל-2:8 דורסני שגרם לספסל הצהוב להזעיק פסק זמן. הלפרין הספיק לסחוט בלתי ספורטיבית מרנדל, אבל המומנטום זז מעט לצד הצהוב כאשר פארגו צלף שלשה ורנדל הקטין לארבע. המהפך הושלם עם שלשה גדולה של פארגו (3:32 דקות לסיום) שקבעה 13:14. שתי הקבוצות עברו לרוץ מחוף לחוף ועשו נקודות קלות. ירושלים אמנם לא הפסיקה להחמיץ מחוץ לקשת, אבל ירדה בפיגור 22:21 בסוף הרבע.

ניר ברקת ראש עיריית ירושלים (אמצע-ימין) עם רובי ריבלין נשיא המדינה. ברני ארדוב
נרגשים מהמעמד. ניר ברקת ורובי ריבלין/ברני ארדוב
לוח התוצאות מגמר גביע המדינה בין מכבי תל אביב להפועל ירושלים. קובי אליהו
השורה התחתונה והחשובה ביותר/קובי אליהו

רבע שני

אז ירושלים חיפשה במשך כל הרבע הראשון את השלשה הראשונה, אבל כבר עם פתיחת הרבע השני קיבלנו אחת גדולה מאדם אריאל, שיחד עם כדור ארוך של דונטה סמית' ירושלים עלתה ל-22:26. האדומים כבר קיוו לשעוט קדימה, אבל שלשה של פארגו הוליכה את הצהובים לריצה מצוינת של 0:9. וירושלים? בשלב הזה ממש לא במשחק אחרי שטיוס, סמית' ואלכסנדר השלימו נקודות ממצבים נוחים ודני פרנקו שטף את השחקנים שלו על הספסל בפסק הזמן. כנראה שהמסר של המאמן הופנם כי מיד לאחר מכן רייט, סמית' והלפרין דאגו להחזיר ל-42:42. למרות זאת, הצהובים ירדו ביתרון 42:46 להפסקה אחרי יכולת טובה של ג'ו אלכסנדר.

אורי אלון בעלי הפועל ירושלים (שמאל) עם דייויד פדרמן. קובי אליהו
מחליפים חוויות. אורי אלון ודייויד פדרמן/קובי אליהו
שחקני מכבי תל אביב חוגגים, יוגב אוחיון, דווין סמית', אלכס טיוס, ג'ו אלכסנדר. קובי אליהו
הצהובים מחייכים/קובי אליהו

רבע שלישי

מכבי תל אביב ניצלה את העובדה שירושלים עלתה כבויה לרבע השלישי והענישה אותה במתפרצות פעם אחר פעם. אז אמנם אליהו ניסה לעצור את הסחף, אבל רנדל וסמית' עשו מה שהם רוצים ושלשה גדולה של האחרון העלתה לעשר הפרש (46:56) לפני הצעקות של פרנקו. הלפרין ניסה לעצור את הריצה עם שתי נקודות, אבל ירושלים המשיכה לאבד כדורים ולהחטיא וההפרש רק הלך וגדל אחרי ריצת 2:14 ל-48:62. טיוס, רנדל וסמית' יצרו קונצרט ביציעים הצהובים, בעוד דונטה סמית' פשוט לא היה קיים. הלפרין צלף שלשה ראשונה אחרי שלוש החטאות וקיווה להחזיר את ירושלים, אבל אוחיון דייק מהצד השני מאותו טווח. מכבי לא ריחמה, ומרקיס היינס צלף זריקה אחרונה מרחוק עם הבאזר שקבעה 55:73 בסוף הרבע.

פיני גרשון עוזר מאמן מכבי תל אביב עם אלון שטיין. קובי אליהו
כמה שהוא היה הערב דומיננטי על הקווים. פיני גרשון ואלון שטיין/קובי אליהו
סילבן לנדסברג שחקן מכבי תל אביב (אמצע) מול דונטה סמית' שחקן הפועל ירושלים. קובי אליהו
נלחם על כל כדור. סילבן לנדסברג/קובי אליהו

רבע רביעי

ירושלים אולי עוד קיוותה לשנות משהו בפתיחת הרבע האחרון, אבל מכבי תל אביב המשיכה ברוח ההתלהבות שאפיינה אותה ברבע הקודם והיא שמרה על אגרסיביות. פארגו ניצל את האיטיות בהגנה הירושלמית כדי לשדרג לעצמו את הסטטיסטיקה הערב. רייט היה הדומיננטי בצד האדום ודאג לנקודות שימזערו נזקים, אבל פרט אליו קשה היה לראות נקודת אור וסמית' המשיך להעניש מחוץ לקשת, בפעם השלישית הערב. וההמשך? אין הרבה טעם להרחיב. הרגליים של ירושלים נראו כבדות, פרנקו כבר לא הצליח להעיר, הצהובים המשיכו לירות מכל עמדה וגם הקהל האדום הפסיק להאמין. זה נגמר בצהלות שמחה של גודס שחגג תואר ראשון כמאמן, 76:94 גדול.

בפעם ה-42: הגביע הוא צהוב/קובי אליהו

סטטיסטיקה

להפועל ירושלים: ברייסי רייט 22 נקודות, דונטה סמית' 12 (6 ריבאונדים, 5 אסיסטים), ליאור אליהו 11 (6 ריבאונדים, 4 איבודים), ג'וזף ג'ונס (6 ריבאונדים) ויותם הלפרין 10 כל אחד, מקי 6, אדם אריאל 3, טוני גפני 2.

למכבי תל אביב: דווין סמית' (7 ריבאונדים) 27 נקודות, בריאן רנדל 14 (9 ריבאונדים), ג'רמי פארגו 13 (5 אסיסטים), סילבן לנדסברג וג'ו אלכסנדר 10 כל אחד, אלכס טיוס 9, ג'ייק כהן 5, יוגב אוחיון ומרקיז היינס 3 כל אחד.

צבעו את הפיס ארנה. אוהדי מכבי תל אביב/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully