וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פארמה קרובה לפירוק אחרי 101 שנים, חייבת 197 מיליון יורו

הקבוצה המסובכת נמצאת בפרפורי גסיסה אחרי 101 שנים. אם תפורק, כל המשחקים שלה עד סוף העונה ייחשבו כהפסד 3:0. קרספו: "אין מים חמים במקלחות, אין חשמל, אנחנו מתרסקים"

פארמה בשנת 1997. GettyImages
היו ימים/GettyImages

למרות שברחבי אירופה הופיעו הערב (שבת) דיווחים לפיהם פארמה האיטלקית נכנסת להליך של פירוק, הצעד הזה עדיין לא קורה. יחד עם זאת, הוא בהחלט בא בחשבון וייתכן שהקבוצה בת 101 השנים סיימה את חייה במתכונת הנוכחית.

לפני תשע שנים, בתחילת 2006, החובות של פארמה נאמדו בכ-16 מיליון יורו. מאז הם הלכו ותפחו והיום המועדון חייב לא פחות מ-197 מיליון יורו. אף אחד בפארמה לא קיבל תשלום מאז יולי 2014 וגם הבעלים החדש, ג'אמפייטרו מאננטי, שקנה אותה תמורת יורו בודד, לא הצליח לעמוד בתשלומים. מחר (ראשון) פארמה הייתה אמורה לארח את אודינזה, אבל המשחק נדחה בגלל שהיא לא הייתה יכולה לעמוד בהוצאות האבטחה. ראשי המועדון הציעו לקיים את המשחק ללא קהל, אבל בהתאחדות לא הסכימו לשמוע.

מאמן הנוער הרנן קרספו, ששיחק בפארמה שש וחצי שנים בשתי קדצניות שונות, סיפר מוקדם יותר שלקבוצה אפילו אין כסף לחשמל ומים במתקן האימונים. "אנחנו אפילו לא יודעים אם יהיה לנו כסף לנסוע למשחק החוץ נגד סמפדוריה בשבוע הבא", אמר הארגנטינאי, "במקלחות שלנו אין מים חמים ואין חשמל, ולכן השחקנים כל הזמן חולים. אין אפילו כסף לצוות ניקיון שינקה את חדרי ההלבשה. אנחנו מתרסקים". אגב, הצרות הכלכליות באו לידי ביטוי גם מבחינה מקצועית וב-23 מחזורים העונה, פארמה צברה 10 נקודות בלבד ונמצאה במרתף הטבלה.

שחקני פארמה בשנת 1999 חוגגים זכייה בגביע האיטלקי. GettyImages
עם הגביע האיטלקי ב-1999/GettyImages

חשוב לציין שאם פארמה אכן תפורק, כל המשחקים שלה עד סוף העונה ייחשבו כהפסד טכני 3:0 ו"המפסידות" יהיו הקבוצות שאיבדו לה נקודות, למשל רומא שנפרדה ממנה ב-0:0. ההסבר פשוט: על פי החוקים באיטליה, אם קבוצה מתפרקת במחצית הראשונה של העונה, כל התוצאות הקודמות שלה מתבטלות ומוחלפות בהפסד 3:0. אם קבוצה מתפרקת במחצית השנייה של העונה, התוצאות הקודמות נותרות בעינן.

פארמה עלתה לראשונה לסרייה א' בשנת 1990 ובשנים הבאות הפכה לחברה כמעט קבוצה בצמרת, למרות ירידת ליגה ב-2007-08. היא סיימה כסגנית האלופה בעונת 1996-97, זכתה בשלושה גביעים, הניפה פעמיים את גביע אופ"א (1995 ו-1999) ופעם אחת את גביע אירופה למחזיקות גביע (1993).

לאורך השנים שיחקו בקבוצה שחקנים בכירים כג'אנלואיג'י בופון, פאביו קנבארו, ג'אנפרנקו זולה, ליליאן תוראם, חריסטו סטויצ'קוב, תומאס ברולין, חואן סבסטיאן ורון, פאוסטינו אספרייה, פרננדו קאוטו, דינו באג'ו, מרקו די ואיו, רוברטו סנסיני ורבים אחרים.

  • עוד באותו נושא:
  • פארמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully