וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייוות'ר: "זה יהיה האירוע הגדול ביותר בהיסטוריה של הספורט"

השיאים שנשברים בזה אחר זה, המאזן המושלם שעל הפרק והעקיצה מהקולגה. בזמן שבעולם סופרים את השניות עד לקרב שלו מול פקיאו ב-2 במאי, מייוות'ר בטוח: "מני יהיה מספר 48 ברשימה שלי"

פלויד מייוות'ר. Ethan Miller, GettyImages
פלויד מייוות'ר. בטוח ביכולתו/GettyImages, Ethan Miller

מוחמד עלי מול ג'ו פרייזר, אוקטובר 1975; שוגר ריי לאונרד נגד טומי הירנס, ספטמבר 1981; רוקי מרציאנו מול ג'רזי ג'ו וולקוט, ספטמבר 1952; מיקי וורד נגד ארטורו גאטי, מאי 2002; ג'ק דמפסי מול לואיס אנחל פירפו, ספטמבר 1923. ויכוח עתיק יומין מתנהל בקרב חובבי האגרוף בנוגע לשאלה הכה חשובה: מהו הקרב הגדול ביותר בכל הזמנים? תשובה חד משמעית לשאלה הזו כנראה שלא תמצאו, אך תקווה גדולה אצל מעריצי הענף, שהקרב בין פלויד מייוות'ר למני פקיאו ייכנס לרשימה המכובדת הזו, תמצאו ועוד איך.

ב-2 במאי זה יקרה. מייוות'ר האמריקני בן ה-37 ופקיאו הפיליפיני בן ה-36, ייפגשו לקרב במשקל מעורב (Welterweight) סוף כל סוף ואחרי שמועות רבות, ב-MGM שבלאס וגאס, לקרב העשור, לפחות, כשהכרטיסים נחטפו תוך מספר דקות. האמריקני, המחזיק במאזן מושלם של 47 ניצחונות ואפס הפסדים יסכן את התארים מ-WBC ו-WBA, בעוד שהפיליפיני (57 ניצחונות, 5 הפסדים, 2 תיקו), יסכן את התואר מ-WBO.

250 מיליון דולרים יעמדו על הפרק. הסכום הגדול ביותר בהיסטוריה, כ-100 מיליון דולרים יותר מהקרב שנמצא במקום השני ברשימה הזו - בין מייוות'ר לסאול אלברס ב-2013. האמריקני אגב, צפוי לקבל 60 אחוזים מהרווחים, בעוד שיריבו יסתפק "רק" ב-40 אחוזים. בנוסף, צפוי המפגש בין השתיים לשבור את כל שיאי ה-Pay per view האפשריים. השיא הקודם שייך גם הוא למייוות'ר, שפגש את אוסקר דה לה הויה ב-2007, כשיותר מ-2.4 מיליון צופים ראו את הקרב בשידור חי. אגב, שואוטיים ו-HBO, רשתות הטלוויזיה הענקיות מארצות הברית, הסכימו על שיתוף פעולה יוצא דופן לקראת הקרב. השתיים כבר שיתפו פעולה בעבר, אי שם ב-2002, כשלנוקס לואיס פגש את מייק טייסון במשקל כבד.

מני פקיאו מתאגרף פיליפיני שומר על תואר אלוף העולם בקרב נגד חואן מנואל מארקז. Ethan Miller, GettyImages
מני פקיאו. יתווסף לרשימה הארוכה?/GettyImages, Ethan Miller

"הדבר שהעולם חיכה לו יותר מכל הגיע", אמר מייוות'ר הנרגש, "זה יהיה האירוע הגדול ביותר בהיסטוריה של הספורט. אני המתאגרף הטוב ביותר בכל הזמנים והקרב הזה ייתן לי הזדמנות נוספת להוכיח זאת. מני מצד שני, ינסה לעשות מה ש-47 ספורטאים אחרים לא הצליחו לעשות לפניו, והוא ייכשל. הוא יהיה מספר 48 ברשימה שלי". הקרב האחרון של המתאגרף המחזיק במאזן מושלם היה בספטמבר האחרון, אז ניצח, שוב, את מרקוס מיידנה. פקיאו מאידך, ניצח בנובמבר האחרון את כריס אלגיירי בהחלטת שופטים, אך הפסיד פעמיים ב-2013 - לטימות'י בראדי ולחואן מנואל מארקס.

מי שזכה פעמיים בעבר בתואר אלוף העולם, גם כן במשקל מעורב, אמיר חאן, לא בטוח שהקרב בין השניים יענה על הציפיות: "אם הקרב היה נערך לפני ארבע שנים, כששניהם היו בשיא, זה היה משהו אחר. כיום, במצב שבו הם נמצאים, אני די בטוח שנראה קרב רגוע יחסית, שייגמר בהחלטת שופטים לזכותו של מיוות'ר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully