וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

32 שנה למותו של גארינצ'ה: צפו בביצועיו הגדולים ביותר

היו שהאמינו שהיה מוכשר יותר מפלה, ואם תראו מה ידע לעשות עם הכדור, אולי תבינו מדוע. 32 שנה לאחר שהלך לעולמו משחמת הכבד, זו תהיה הזדמנות מצוינת להיזכר באחד הדריבליסטים הגדולים אי פעם

שחקני נבחרת ברזיל פלה, גארינצ'ה. AP
רבים טענו שהימני היה לא פחות מוכשר מהשמאלי. גארינצ'ה ופלה/AP

חובבי הכדורגל העולמי נהנים בשנים האחרונות ממבול של כוכבים טכניים ונוצצים כגון ליאונל מסי, כריסטיאנו רונאלדו, ניימאר, גארת' בייל ואחרים, אולם רבים טוענים שהדריבליסט הגדול בכל הזמנים היה דווקא בחור ברזילאי בשם גארינצ'ה - או, בשמו המלא, מנואל פרנסיסקו דוס סנטוס, שהלך לעולמו בדיוק לפני 32 שנה.

הכוכב הגדול של כמה מהנבחרות הגדולות בתולדות ברזיל נולד ב-28 באוקטובר, 1933, ושיחק את כל הקריירה במדינה בה נולד. את שנותיו היפות ביותר העביר בבוטפוגו, ובמונדיאלים של 1958 ו-1962, סייע להוליך את הסלסאו לשני גביעים גדולים. בזה מהאוחר יותר לקח את הפיקוד לאחר שפלה נפצע, והיה המצטיין של ברזיל בגביע העולמי, כמו גם מלך שעריה. לאורך ההיסטוריה, ייטען לא פעם כי היה מוכשר יותר, ואולי אפילו טוב יותר מפלה. בסך הכל, רשם 50 הופעות בנבחרת ברזיל ומצא את הרשת 12 פעמים.

"הוא היה שחקן פנומנלי", אמר פלה עצמו, "בלעדיו, לא הייתי זוכה בשלושה גביעי עולם". מריו זגאלו, ששיתף עימו פעולה גם כן בנבחרות ההן של ברזיל, הוסיף: "הוא היה בלתי צפוי, אפילו עבורנו. אבל לא היה ספק שהוא היה מפתח לניצחונות שלנו".

גארינצ'ה, ששיחק בעיקר באגפים והחזיק בשליטה מופתית בכדור, היה גם דמות צבעונית מחוץ למגרש. הוא שתה לאורך מרבית חייו הבוגרים, היה מעורב בתאונות דרכים רבות, ומת לפני 32 שנה משחמת הכבד. מיליונים פקדו את הלווייתו.

צפו ברגעיו הגדולים של גארינצ'ה

צפו בסרט דוקומנטרי העוסק בחייו של גארינצ'ה

  • עוד באותו נושא:
  • גארינצ'ה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully