וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי פתח תקוה: ההתאחדות שוקלת האם להדיח את איציק לוזון מתפקידו

19.2.2015 / 13:57

מספר שבועות לאחר הפרסום בוואלה ספורט על האפשרות שההתאחדות תדיח את מנכ"ל מכבי פ"ת גם אם בית המשפט יטיל עבודות שירות, מגיעה תגובת התובע. המנהלת אישרה טקס לזכרו של אורי אורבך

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

חודש וחצי לאחר שנחשף בוואלה ספורט כי ההתאחדות לכדורגל עשויה להדיח את איציק לוזון מתפקידו במכבי פתח תקוה, מגיעה התשובה של היועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל, עו"ד אפרים ברק. האחרון שיגר הבוקר מכתב להנהלת מכבי פתח תקוה בו הוא מבקש להעביר ללא דיחוי את גזר דינו של המנכ"ל איציק לוזון, וזאת במטרה לבדוק האם הוא יכול להמשיך בתפקידו.

כזכור, בתחילת החודש שעבר פרסמנו כי בהתאחדות לכדורגל ממתינים להסדר הטיעון בעניינו של מנכ"ל מכבי פתח תקוה, איציק לוזון, שהגיע להסדר טיעון במסגרת פרשת הסחיטה בה היה מעורב, ועשוי לגרום להפסקת עבודתו במכבי פתח תקוה. בהתאחדות טענו אז כי "גם במקרה שבו יוטלו עליו עבודות שירות, לוזון לא יוכל לשמש באחד מתפקידיו ולכן המוצא היחיד של המועדון יהיה פניה לבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל, שספק אם יסכים לאשר לו להיות בעל תפקיד בקבוצה". במכבי פתח תקוה מתכוונים להעביר את גזר הדין להתאחדות לכדורגל, וזאת תחליט בקרוב האם לוזון יכול להמשיך בתפקידו. פרקליטו של לוזון, עו"ד אבי חימי, הגיב אז: "לאחר ההרשעה בכתב האישום המרוכך, אני סבור שצריך לבקש סליחה מאיציק לוזון על החשדות המופרכים שהוטחו בו בחודשים האחרונים. מדובר באיש איכותי וישר דרך שכשל בשל טוב לבו. אין לי ספק שאין קלון במעשיו ושהוא ראוי לשאת בכל תפקיד שיחפוץ. יש לי אמון מלא בבית המשפט ואני מציע להתאזר בסבלנות עד גזר הדין". גזר הדין, כזכור, הוקרא ביום חמישי שעבר בבית המשפט המחוזי בתל אביב בעקבות מעורבותו בפרשת הסחיטה. לוזון קיבל עונש של שישה חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות בבית הספר ניר רמלה. לוזון יידרש להגיע חמישה ימים בשבוע ולבצע עבודות במשך 8.5 שעות יומיות החל מה-4 במרץ.

איציק לוזון מנהל מכבי פתח תקוה. קובי אליהו
יודח? איציק לוזון/קובי אליהו

"בימים האחרונים נודע לנו מפרסומים שונים של בתקשורת כי מנכ"ל מועדונכם, מר יצחק לוזון, הורשע בביצוע עבירה או עבירות פליליות ודינו נגזר", ציין ברק במכתב. "להזכירכם כי על פי תקנון היסוד של ההתאחדות (סעיף 3), בנסיבות האלה חלות עליכם חובות הקבועות בתקנון וכם נפנה אתכם לנוסח המעודכן על פי הנחיית רשם העמותות לסעיף 3 י"ד (3) שיתוקן בהתאמה להוראות חוק העמותות: 'לא יכהן כחבר הנהלה ו/או מי מממלאי התפקידים בה כמי שהורשע בפסק דין סופי או בעבירה אחרת שלדעת היועץ המשפטי לממשלה יש עמה קלון... ואולם, בית הדין העליון יהיה רשאי שלא לאשר את חברותו או לבטל את חברותו של חבר הנהלת קבוצה או להפסיק את כהונתו של מי מממלאי התפקידים בקבוצה על פי שיקול דעתו, אף אם היועץ המשפטי לממשלה לא קבע כי העבירה נושאת עימה קלון. אולם במקרה זה תקופת המגבלה לא תעלה על התקופות הקבועות מהוראות סעיפים 14 ו-15 לחוק המרשם הפלילי ותקנת השבים'". ברק הוסיף כי: "לאור האמור, נבקשכם להעביר לידינו ללא דיחוי את גזר הדין והכרעת הדין בעניין, וכל החומר הרלוונטי, שיאפשר לנו לדעת באיזה עבירות הושע מר לוזון ואת העונש שנגזר עליו לצורך בחינת המצב בהתאם לתקנון וחוק העמותות".

כזכור, בפתח תקוה היה מי שהזכיר את הרשעת חיים רמון (ב-2007) ואלי טביב, אולם במקרה של רמון בית הדין העליון אישר לו להיות חלק מהפועל תל אביב, ובמקרה של טביב עדיין לא פורסם גזר הדין, שצפוי גם הוא להוביל את ההתאחדות להודיע לו על הפסקת כהונתו, ועל אפשרות לערער לעליון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנהלת הליגה הודיעה היום כי אישרה לקיים את הטקס לזכרו של השר לשעבר, אורי אורבך ז"ל. כפי שפורסם אתמול, הטקס יתקיים במהלך המשחק מול בית"ר ירושלים. הטקס יחל ארבע דקות לפני תחילת המשחק (20:26), במהלכו האוהדים ימחאו כפיים לזכרו של השר וכן יוקראו מספר מילים לזכרו. במכבי פתח תקוה בירכו על ההחלטה ואמרו: "חשוב מאוד שהמנהלת אישרה את קיום הטקס. נכבד את זכרו של אורבך, שהיה אוהד הקבוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully