וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאקו אייסטרן: "שופטים לא צריכים לבקש סליחה על טעויות"

19.2.2015 / 10:17

מאמן מכבי תל אביב תקף את אלון יפת במסע"ת לקראת הפועל חיפה: "גם אנחנו נפגענו מספיק העונה, הפסדנו נקודות בדרבי על משהו שלא היה תלוי בנו. אז מה זה בכלל אומר שהגיע לקרית שמונה?"

אחרי התיקו הביתי המאכזב משהו מבחינתה מול עירוני קרית שמונה בקרב המוליכות, מכבי תל אביב מתכוננת למשחק הבא שלה, בשבת הקרובה מול הפועל חיפה (19:20, האצטדיון העירוני החדש בחיפה). עבור המארחים יהיה זה המשחק הראשון תחת המאמן החדש טל בנין והאלופה לא רוצה לתת לחיפה לצאת מהמשבר דווקא על חשבונה, לאחר שהצליחה בקושי רב לשמור על המקום הראשון ולהימנע מהפסד ביתי מול קרית שמונה, גם בעזרתו של השופט אלון יפת, שלא שרק לפנדל לזכות האורחת בדקה ה-90.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא נרגע. פאקו אייסטרן/מערכת וואלה!, צילום מסך

"שתי תוצאות תיקו? אנחנו במשבר", אמר פאקו במסיבת העיתונאים השבועית שלו לקראת המשחק, ולאחר מכן הוא הוסיף: "מה שהיה, היה. לכל קבוצה יש לאורך העונה שינויים ביכולת. לפעמים אתה לא משיג את התוצאות שאתה רוצה, אבל כמו שאתם רואים, אני לא נלחץ. לפעמים אני מנסה להיות במצב הרוח הטוב ביותר שלי, אבל לא תמיד אני מצליח, אז קורה שאני מגיב בצורות שונות לאחר משחקים. האחריות שלי היא לענות לציפיות, שמתאימות לרמת המועדון. כשהגעתי לכאן ידעתי שהמטרה היא אליפות".

על שינויי המאמנים בחיפה אמר פאקו: "אני לא חושב יותר מדי על הפועל חיפה, כי אני לא יכול לשלוט על הדרך בה הם ישחקו והאם הם ישנו את השיטה בגלל החלפת המאמן. אני מתעסק רק בשחקנים שלי. ראיתי אותם, הם יודעים לטפל בכדור, אבל לא משיגים תוצאות. חסר להם לפעמים איזון בין הגנה להתקפה והם נענשו על זה לא מעט".

על ההתנצלות של אלון יפת על כך שקיפח את קרית שמונה אמר פאקו: "אני חושב שאיבדנו את זה לגמרי. שופטים טועים, שחקנים טועים, מאמנים טועים. אי אפשר לבקש סליחה על כל טעות. כי אם נעשה את זה, לא יהיה לזה סוף. לא אמרתי מילה על הפנדל שאולי היה על ערן זהבי בסוף המחצית הראשונה. השופט התנצל על מה שאולי היה פנדל, שאולי הוא ראה אותו ואולי לא. אם זה פנדל, אז כל קרן יכולה להפוך לפנדל, כי יש המון תפיסות. לא אמרתי מילה על השוער של באר שבע, שעמד שני מטרים מחוץ לקו כשעצר את הפנדל של זהבי. לא אמרתי מילה כשהשוער של הפועל תל אביב נגע ביד מחוץ לרחבה. אני לא חושב ששופטים צריכים לבקש סליחה אחרי טעויות. אני חושב שגם אנחנו נפגענו מספיק העונה, הפסדנו נקודות בדרבי על משהו שלא היה תלוי בנו. אז מה זה בכלל אומר שהגיע לקרית שמונה?".

פאקו אייסטרן מאמן מכבי תל אביב עם גל אלברמן. קובי אליהו
פאקו: "אי אפשר לבקש סליחה על כל טעות. כי אם נעשה את זה, לא יהיה לזה סוף". אלון יפת/קובי אליהו

על השינויים שביצע במשחק אמר: "אנחנו אף פעם לא משנים שיטה, לא משנה מי היריבה. עשיתי שינויים בעבר וזה גם לא היה המשחק הכי חשוב בעונה. כל משחק חשוב, מהראשון ועד האחרון. אם אתה רוצה להיאבק על אליפות, כל שלוש נקודות הן קריטיות. אני לא מודאג מהתוצאות שלנו מול באר שבע וקרית שמונה. הגיעו לנו יותר נקודות מאשר השגנו בארבעת המשחקים האלה. לפעמים אני שמח יותר מהיכולת שלנו מאשר מהתוצאה הסופית, אם אנחנו עושים מה שצריך בשביל להשיג את התוצאה שרצינו. אנחנו מייצרים מספיק מצבים בשביל לנצח, אבל לפעמים זה לא הולך. ולמרות זאת, מ-12 המשחקים האחרונים ניצחנו תשעה. שני המשחקים האחרונים לא מייצגים".

עוד אמר המאמן: "אם לא הייתי מקבל את כל הכלים שרציתי, לא הייתי נמצא עכשיו במועדון. אסור למועדון להתערב בעבודת המאמן. אם הוא נכון בשבילך, תשאיר אותו ואם לא, תחליף. עד עכשיו, הבוסים שלי אמרו שהם מרוצים ממה שהשגתי עם הקבוצה, אבל תצטרכו לשאול אותם".

גל אלברמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
"שלא ינסו להציג את זה כאילו מכבי תל אביב זכתה וקרית שמונה נפגעה". גל אלברמן/קובי אליהו

גל אלברמן הוסיף: "טעויות הן חלק מהמשחק, של שופטים, שחקנים או מאמנים ואני לא חושב שצריך לצאת בהתנצלות בכל טעות. חשוב שכולם יבינו שזה חלק מהמשחק ושלא ינסו להציג את זה כאילו מכבי תל אביב זכתה וקרית שמונה נפגעה. לא צריך לייחס לזה חשיבות כמו שייחסו. רצינו לנצח, אבל באה יריבה עם איכויות, שהתמודדה בדרך שלה והקשתה עלינו. אנחנו בריצה טובה, במקום טוב וממשיכים בדרך שלנו. הצגנו יכולת טובה במשחקים האלה, נגד באר שבע החמצנו פנדל. פעם זו הייתה בני יהודה שהייתה מקשה עלינו. להוציא יותר משתי נקודות מארבעת המשחקים האלה היה יותר ריאלי".

עוד אמר הקשר: "מנסים ליצור משברים או לעשות השוואות, אבל אנחנו בתקופה טובה ומשיגים את התוצאות. כמובן שאתה רוצה להרגיש תמיד בנוח ולדעת שאתה משחק, אבל יש כאן הרבה שחקנים טובים ואם המאמן לא מרכיב אותך במשחק אחד או שניים, צריך להבין שיש כאן שחקנים אחרים שהמאמן חושב שצריכים לשחק מול יריבה מסוימת. לכל משחק יש תכנית שונה ואין היום שחקן אצלנו שסובל מחוסר ביטחון או תחושה שהמאמן לא מחזיק ממנו, כמו שמנסים לצייר".

גילי ורמוט מכבי תל אביב באימון. קובי אליהו
מתרגל לחיים בקרית שלום. ורמוט/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully