וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משחק הרפאים": ההפתעה הגדולה שמעולם לא התקיימה

התאחדות הכדורגל בבלארוס פתחה בחקירה יחד עם המשטרה המקומית לאחר ששלאצק הקטנה הדהימה עם 1:2 דרמטי על סליהורסק החזקה במשחק הכנה, שלאחר מכן התגלה שכלל לא נערך

מיקלאי יאנוש שחקן שחטאר סליהורסק. GettyImages
מקרה מטריד. מיקלאי יאנוש, שחקן שחטאר/GettyImages

הליגה הבלארוסית נמצאת בפגרת החורף הארוכה שלה והעונה החדשה תצא לדרך רק באפריל. בינתיים, הקבוצות מנצלות את הזמן על מנת לקיים משחקי הכנה ביניהן. או שמא.

תחקיר חדש שפורסם ב"טלגרף" הבריטי חושף "משחק רפאים", שלכאורה התקיים בין שתיים מקבוצות הליגה הבכירה, שלאצק ושחטאר סליהורסק, אולם למעשה מעולם לא שוחק. התוצאה שלו, שדווחה לאתרי ההימורים, הייתה 1:2 מפתיע ודרמטי מאוד לשלאצק הקטנטנה, מה שבוודאי אפשר ללא מעט מהמרים לא חוקיים לגרוף סכומים גדולים.

שחטאר זכתה באליפות בעונת 2005 ובשלוש השנים האחרונות סיימה במקום השני בליגה, אחרי באטה בוריסוב. יריבתה במשחק שאמור היה להיות משוחק בשלישי בפברואר, לפני כשבועיים, הייתה שלאצק, שלפני ארבע שנים עוד הייתה בליגה השלישית. המשחק, או לפחות הדיווח עליו, היה דרמטי מאוד. שחטאר הפייבוריטית הברורה עלתה ליתרון 0:1 ובהמשך גם החמיצה פנדל. ממש בתוך תוספת הזמן, שלאצק הדהימה אותה עם צמד שערים שקבע מהפך.

המשחק דווח באופן רשמי באתי האינטרנט של שתי הקבוצות, מה שמעלה את החשד שהן היו מעורבות בעסקה המסריחה הזו. מנהל אתר ההימורים SBOBET, שהיה אחד מאלה שנאלצו לשלם למהמרים ש"ניחשו נכונה" את תוצאת המשחק, אף טוען שיש לו אישור כתוב משלאצק לפיו המשחק אכן התקיים. באתר הקבוצה אף עלתה בחמישי בינואר ידיעה שמפרסמת את קיומו של המשחק, אולם שם נטען כי הוא ייערך בעיר ז'ולבין ולא בפינסק. הידיעה המדוברת כבר הספיקה להימחק ובעוד שבשחטאר טוענים: "האקרים פרצו לנו לאתר והכניסו את הדיווח על המשחק", הרי שבשלאצק סירבו להגיב.

על פי תחקיר ה"טלגרף", תעשיית ההימורים הלא חוקיים על משחקי כדורגל, גם כאלה שלא מתקיימים בכלל, מגלגלת לא פחות מ-90 מיליארד ליש"ט בשנה. בתחקיר גם נטען כי העיתון קיבל "טיפ" על התוצאה לפני שהמשחק בכלל יצא לדרך. ההתאחדות הבלארוסית כבר הודיעה כי היא פתחה בחקירה וגם המשטרה המקומית מעורבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully