וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריגו סאקי: "יש יותר מדי שחקנים שחורים בכדורגל האיטלקי"

מאמן העבר האגדי הסעיר את ארץ המגף: "אפילו בקבוצות הנוער יש הרבה שחורים. הכדורגל שלנו איבד את הכבוד והגאווה". מאוחר יותר ניסה להתגונן: "ההיסטוריה מוכיחה שאני לא גזען"

מאמן העבר האיטלקי, אריגו סאקי. GettyImages
"בסך הכול אמרתי מה ראיתי". סאקי/GettyImages

מאמן העבר האגדי, אריקו סאקי, עומד במרכזה של מיני-סערה בעלת אופי גזעני. סאקי התראיין ל"גאזטה דלו ספורט" אחרי שצפה במשחקים בטורניר הנוער היוקרתי בויארג'ו, טוסקנה, והשמיע הערות בעלות אופי מאוד גזעני.

"אני ממש לא גזען וההיסטוריה שלי כמאמן מוכיחה זאת, החל מפרנק רייקארד ששיחק אצלי במילאן", צוטט סאקי ב"גאזטה", "אבל כשאני מסתכל על טורניר ויארג'ו לנוער אני מרגיש שיש יותר מדי שחקנים שחורים באיטליה, אפילו בקבוצות הנוער. הכדורגל האיטלקי איבד את הכבוד ואת הגאווה. לא יכול להיות שבקבוצות יהיו 15 כדורגלנים זרים".

התגובות הנזעמות לדברים של מאמן העבר לא איחרו לבוא והוא כנראה נבהל. כמה שעות לאחר מכן הוא ביקש להבהיר: "הדברים שלי הוצאו מהקשרם. אתם באמת חושבים שאני גזען? כל מה שאמרתי זה שצפיתי במשחק בו קבוצת נוער איטלקית שיחקה עם ארבעה שחומי עור. ההיסטוריה שלי מדברת בעד עצמה, תמיד היו לי שחקנים גדולים בכל צבע אפשרי, ממילאן ועד ריאל מדריד. כל מה שרציתי זה להדגיש את איבוד הזהות והכבוד הלאומי שלנו".

סאקי בן ה-68 נחשב לאחד מאבות ה-4:4:2 המודרני, בעיקר מבחינת הנהגת קו הגנה אחד ו-ויתור על עמדת הליברו. הוא אימן את מילאן הגדולה של סוף שנות ה-80 ובארבע השנים שלו על הקווים הוליך אותה לאליפות אחת, שני גביעי אירופה לאלופות (מה שקרוי היום ליגת האלופות), שני סופר קאפ אירופאים ושני גביעי העולם לקבוצות. ב-1994 הוליך את נבחרת איטליה לגמר המונדיאל, שם היא הפסידה לברזיל בפנדלים. הג'וב האחרון שלו היה תפקיד המנהל המקצועי בריאל מדריד בעונת 2004-05.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully