וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורן רוט: "נתנו פייט למכבי בשבוע שעבר, אבל זה יהיה משחק שונה"

15.2.2015 / 19:34

גארד מכבי חיפה מתכונן לחצי גמר גביע המדינה מול מכבי תל אביב: "הם מנוסים מאוד במעמדים האלה, ובמשחקים על תארים". דווין סמית': "אנחנו עוד נחזור לכושר טוב" (ב', 21:10, ספורט 5 ו-HD)

סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב עם סילבן לנדסברג. ברני ארדוב
התאמן עם הקבוצה וצפוי להיות כשיר. לנדסברג עם סופו/ברני ארדוב

במשחק חצי גמר השני בגביע המדינה לכדורסל, שייערך השנה בארנה בירושלים, ייפגשו מחר (שני) מכבי תל אביב ומכבי חיפה (21:10, שידור ישיר בספורט 5, שופטים: ספי שמש, גילי עובד ופיני רימון). שתי הקבוצות נפגשו העונה פעמיים בליגה, בפעם האחרונה רק בשבוע שעבר, ובשני המקרים ניצחה הקבוצה של גיא גודס. הצהובים זכו בגביע המדינה 41 פעמים, כולל בחמשת הגבעים האחרונים, ואילו מכבי חיפה לא זכתה בגביע מעולם למרות ארבע הופעות בגמר, כשבשלוש מהן הפסידה למכבי תל אביב. המאזן בין הקבוצות בגביע המדינה עומד על 0:7 לזכות מכבי תל אביב, כשהמפגש האחרון היה בגמר הגביע של עונת 2012/13.

מורן רוט שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
מגיע למפגש מול האקסית. רוט/ברני ארדוב

למרות המשחק המצוין והיכולת המפתיעה, במכבי חיפה מסתובבים כבר שבוע עם תחושת פספוס על המשחק ביד אליהו ביום שני האחרון. הקבוצה של רמי הדר היממה את הצהובים במחצית הראשונה והוליכה כבר ב-21 הפרש, אך נעצרה במחצית השנייה ולבסוף הפסידה 74:70. בחיפה יודעים שכדי לנצח את הצהובים במעמד חצי גמר הגביע יצטרכו לקבל הרבה יותר מדגן יבזורי, שקלע רק 2 נקודות נגד מכבי תל אביב, וכן משאר שחקני הקבוצה, כשמורן רוט ששיחק ביד אליהו למרות שסבל משפעת, הבריא וישחק. בקבוצה ינסו להמשיך בקו האגרסיבי המאפיין אותם בשבועות האחרונים ויקוו לחולל סנסציה גדולה מאוד. בחיפה מאמינים שנציגות גדולה מאוד של הקהל הירוק תיצור אווירה ביתית לשחקנים במשחק.

גארד מכבי חיפה ואקס מכבי תל אביב מורן רוט אמר לקראת המשחק: "נתנו משחק יפה ביד אליהו בשבוע שעבר, אבל זה לא אומר כלום. פה זה משחק על תואר, מכבי מנוסה במעמדים האלה. אנחנו הוכחנו בשנתיים האחרונות שאנחנו יכולים להגיע למעמדים האלה. זו קבוצה שונה לגמרי, אבל אנחנו מגיעים לחצי הגמר, משחק אחד, אולם נייטרלי וניתן הכל.

"אני חושב שהעובדה ששיחקנו נגדם בצורה צמודה בשבוע שעבר נותנת לנו ביטחון, הוכחה שאנחנו קבוצה טובה שיכולה לעמוד מול מכבי גם במגרש שלה. נכון שהם באו אחרי ניצחון בטורקיה, אבל עמדנו מולם יפה. אנחנו צריכים לעשות את הדברים שלנו, לחץ, אינטנסיביות, משחק הריצה ולעשות הכל כדי לנצח.

"מכבי זה מכבי, במשחק על תואר הם יבואו כמו שהם יודעים עם כל האחריות שלהם. הם היו בחודשיים מדהימים, אולי בשבוע שעבר הם הורידו את הרגל מהגז, אבל זה לא אומר כלום. אנחנו צריכים לבוא ולטרוף אותם מהדקה הראשונה. הייתי בכמה קבוצות שניצחו את מכבי ושיחקתי גם במכבי, ואני מכיר את המצב. אנחנו האנדרדוג. לפעמים כשאתה אנדרדוג, אתה בא קטן ויוצא גדול. בגמר בשנה שעברה לא הגענו כאנדרדוג ונתנו למכבי פייט יפה, אבל זה בסדר".

מכבי תל אביב מגיעה להתמודדות אחרי ההפסד המאכזב לאלבה ברלין במחזור השביעי של הטופ 16, ועם הלחץ הרגיל שמופעל על אלופת אירופה במעמדים האלה. בצוות המקצועי החליטו שלא לרשום את ג'ו אלכסנדר למשחק, כשסופוקליס שחורציאניטיס, ג'רמי פארגו, מרקיז היינס, דווין סמית' ובריאן רנדל יהיו הזרים של הקבוצה בהתמודדות. ג'ו אלכסנדר לא יירשם למשחק. לעומתו, סילבן לנדסברג ערך אימון, והוא צפוי להיות כשיר.לצהובים תהיה נחיתות משמעותית ביציעים בשל העובדה שבמקביל ייערך משחק העונה בכדורגל הישראלי בין מכבי תל אביב לעירוני קרית שמונה.

דווין סמית' אמר לקראת המשחק: "יש לנו משחקים שונים ששיחקנו בהם ברמה שונה לאורך כל העונה. אנחנו נחזור לכושר, עשינו אימון טוב אתמול ונבוא חזק מחר. יש 12 קבוצות בליגה, אז משחקים הרבה נגד כל קבוצה, לוח המשחקים סידר לנו משחק נגדם בשבוע שעבר, ואנחנו צריכים להתמקד במשחק מחר ולא בזה שהיה בשבוע שעבר".

סמית' התייחס לשאלות לגבי סילבן לנדסברג, שנעדר מול אלבה ברלין: "סילבן הוא חלק גדול מהמשחק שלנו, גם בליגה וגם ביורוליג, יש לנו קבוצה חזקה וכל אחד יכול להתעלות בכל ערב. נצטרך לבוא בצורת המחשבה הנכונה, להכתיב את הקצב מההתחלה, זה רק משחק אחד, נצטרך לבוא ולשחק כמו שצריך. חיפה משחקת אגרסיבי, אנחנו לא דואגים לגבי תוכנית המשחק שלהם, אלא דואגים שאנחנו נבצע את שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
רמי הדר מאמן מכבי חיפה עם עידו קוז'יקרו. ברני ארדוב
קוז'יקרו והדר בהכנות לחצי הגמר/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully