וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנס של 30 אלף שקל להפועל תל אביב בשל קריאות נגד שמעון מזרחי

ביה"ד של האיגוד הרשיע את האדומים וביקר אותם בגין הקריאות במשחקים נגד נס ציונה ומכבי תל אביב בדצמבר: "הנאשמת עצמה לא משלימה עם כך שביטוי זה נאסר"

one

בית הדין המשמעתי של איגוד הכדורסל החליט להרשיע את הפועל תל אביב בגין הקריאות שמעון מזרחי תתאבד כבר במהלך משחקי שמינית ורבע גמר גביע המדינה בחודש דצמבר נגד עירוני נס ציונה ומכבי תל אביב וגזר על הקבוצה קנס של 30 אלף שקלים בפועל ו-50 אלף שקלים נוספים על תנאי על התנהגות דומה. בנוסף יעמדו האדומים לדין על קריאות דומות במשחקי הבית בליגה נגד מכבי חיפה ומכבי תל אביב.

בהחלטה להרשיע את האדומים כתבו הדיינים עורכי הדין תגר עמיאל ואלי לוין כי החליטו לדחות את ההחלטה בעניין זה לאורך זמן רב עד שיקבלו את תוכנית הפעולה של האדומים כדי למגר את התופעה, כפי שעשו בנושא שירי השואה, אך לא מאשרים את תוכנית זאת. "אין בתוכנית מילה לגבי שימוש באמצעים כנגד אותם אוהדים אשר למרות המסרים שיועברו על ידי הנהלת הקבוצה לא ינהגו בהתאם", נכתב בפסק הדין, "לא מצאנו בתוכנית כל התייחסות להתמודדות עם הסוג הספציפי של קריאות בגינן הועמדה הנאשמת בתיק זה. נראה לנו כי ההתחמקות מלציין בתוכנית את הביטוי המפורש מקורה בין בכך שהנאשמת עצמה לא משלימה עם כך שביטוי זה נאסר".

בנוסף דוחים הדיינים את הטענה כי מדובר בפגיעה במידה לא סבירה בחופש הביטוי, "גם אם השמעת קריאות מסוג "שמעון מזרחי תתאבד כבר" אינן מהוות עבירה בדין הפלילי והן חוסות אולי תחת מטריית חופש הביטוי באספקט הפלילי, הרי שבמישור המשמעתי כבר נקבע כי זו התנהגות בלתי ספורטיבית". כמו כן דחו הדיינים את הטענה כי יש אכיפה סלקטיבית נגד הפועל תל אביב, "הטענה נטענה מבלי שהובאה בפנינו תשתית עובדתית מפורטת. אין אנו יכולים לבחון מקרים שלא נשמעו בהם טיעוני הצדדים".

אוהדי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
עוד עונש. אוהדי הפועל תל אביב/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully