וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליהו: "אם ניקח את הלחץ למקום חיובי, נוכל להרוויח ממנו"

15.2.2015 / 16:27

פורוורד ירושלים מתכונן לחצי הגמר מול אילת (ראשון, 18:30, ספורט 5), ולא מתייחס להפסד הקודם מולה: "צריך לעצור אותם על פחות מ-72 נקודות". בריאן אוסברי: "יש להם הרבה נשקים"

שחקן הפועל ירושלים ליאור אליהו. ברני ארדוב
מוכן לאתגר. ליאור אליהו/ברני ארדוב

חצי גמר גביע המדינה בכדורסל ייערך מחר (שני), כאשר במשחק הראשון תפגוש הפועל ירושלים, באולמה הביתי החדש, את הפועל אילת (18:30, ספורט 5, שופטים: עומר אסתרון, דודי רומנו וכפיר מועלם). ירושלים זכתה בעבר בארבעה גביעים, כאשר בשני המקרים האחרונים, מאמן אילת הנוכחי דן שמיר הדריך אותה. האדומים עברו בדרך את רמת השרון מהלאומית ומכבי ראשון לציון מליגת העל. אילת מנגד, מעולם לא זכתה בגביע ובעונה שעברה הפסידה בגמר. היא ניצחה השנה את קבוצות הצמרת של הלאומית עירוני קרית גת וברק נתניה. במפגש בין הקבוצות העונה אילת ניצחה 85:87 בירושלים מסל דרמטי של בריאן אוסברי.

אם לאורך השנים עיקר הלחץ לזכייה בגביע היה מופעל על מכבי תל אביב, הרי שהפעם התמונה מעט שונה. מאז שנקבע כי ירושלים תארח את חצאי הגמר, הופעל על הקבוצה לחץ עצום ופחות מעלייה לגמר תיחשב ככישלון גדול. האדומים, שההפסד לאילת בסיבוב הראשון בליגה החל את הנפילה הגדולה שלהם, מגיעים במומנטום מצוין, שכולל שלושה ניצחונות ליגה רצופים וארבעה ניצחונות בחמשת המחזורים האחרונים. בקבוצה מקווים כי דחיפה של למעלה מ-7,000 אוהדים תעשה את העבודה, כאשר במהלך סוף השבוע האחרון הצליחו בירושלים להעביר לרשותם עוד כמה מאות כרטיסים שעדיין ניתנים לרכישה.

שחקן הפועל ירושלים דונטה סמית'. ברני ארדוב
הלחץ על ירושלים. דונטה סמית'/ברני ארדוב

"יש לאילת כמה שחקנים שצריך לעצור", אמר ליאור אליהו. "יש להם קבוצה מאוד מאוזנת ועם קליעה מבחוץ. פעם שעברה הם עשו לנו צרות מבפנים, אבל מחר זה סיפור אחר לגמרי. אנחנו צריכים לעצור אותם על פחות מ-72 נקודות. במשחקים שעשינו את זה ניצחנו לרוב, כי התקפית אנחנו טובים".

על האווירה שתצפה להם בארנה: "הקהל יעשה פה את האווירה הכי טובה שאפשר, נקווה שנעמוד בציפיות. אני מרגיש שיש ציפיות. אם ניקח את הלחץ למקום חיובי, נוכל להרוויח ממנו. לא מעניין אותי שום דבר חוץ מהמשחק מחר. אני לא יודע אם דונטה ישחק טוב או לא, אני בטוח שהוא יגיע מוכן".

אילת מגיעה כאנדרדוג, אבל כאמור הצליחה לנצח במצב דומה העונה, גם בירושלים וגם בנס ציונה ואף כפו על מכבי תל אביב משחק צמוד מאוד ביד אליהו. בקבוצה הגיעו במומנטום למשחק הליגה האחרון, אך רשמו בו הפסד ביתי להפועל חולון, כאשר לאחר המשחק נרשם עימות מכוער בין היו"ר מוטי אמסלם למאמן דן שמיר, שבינתיים סגרו את העניין ביניהם. בקבוצה מקווים כי ידעו לנצל את היתרון האיכותי שיש להם במשחק הפנים, כאשר הדברים אמורים בעיקר לגבי אדריאן יוטר ואלישי כדיר, שנמצאים בכושר טוב. כאלף אילתים צפויים לעשות את הדרך לבירה, בעוד הקבוצה הגיעה לעיר כבר הבוקר ותשהה במלון עד למשחק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מאמן הפועל אילת דן שמיר. ניב אהרונסון
שוב ינצח בארנה? שמיר/ניב אהרונסון

בצד השני, בריאן אוסברי אמר: "בפעם הראשונה שניצחנו פה זה היה משחק טוב של כל הקבוצה וניצחנו בזכות מהלך טוב בסיום, אבל אנחנו צריכים לשים את זה מאחורינו וליצור זיכרונות חדשים. אנחנו צריכים להישאר צמודים לתוכנית המשחק ולבצע אותה. נצטרך להישאר ביחד כקבוצה.

אוסברי הוסיף: "נצטרך לשים את מה שעבר עלינו העונה מאחורינו ולא לדאוג על מה שקרה בעבר. אני חושב שהמשחק נגד חולון מאחורנו, אנחנו לא יכולים לחשוב על זה, כי אחרת לא נוכל להיות ברמה אינטנסיבית גבוהה לקראת המשחק. יש הרבה מאצ'אפים חשובים, יש להם הרבה שחקנים חשובים וגם לנו, לא נוכל להתמקד בשחקן אחד, נצטרך לבוא ולשחק כקבוצה. יש להם הרבה נשקים ויש לנו הרבה דברים לעצור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully