וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אני ואנטל נשנה את העולם: בית"ר ירושלים בונה על ליביו אנטל

15.2.2015 / 13:00

ברומניה הוא הפציץ, מהנקודה הלבנה הוא כמעט לא מחטיא (וגם כשכן, הוא מפצה עם מספרת מטורפת) ומטורקיה הוא ברח בגלל איסור לגדל זקן. בבית"ר ירושלים דואגים שליביו אנטל ירגיש בבית, ויש להם הסבר טוב: "היה חסר לנו ערס קטן". האם זה האיש שישנה לחלוטין את פני המועדון?

one

לפני כשלושה חודשים הכריז נשיא גנצ'לרבירליהי מהליגה הראשונה בטורקיה על כלל חדש במועדון: גילוח חובה. הבוס הסביר: "אמרתי למנהל המקצועי להודיע לשחקנים שכל אחד שיגיע עם זקן יספוג קנס של 9,000 יורו ולא יהיה בסגל. אני בן 80 ומתגלח מדי יום. מה זה, כל הזקנים האלה? למאמן של בשיקטאש (סלאבן ביליץ' – א.ס.) יש זקן, לוולקן דמירל יש זקן, לסלצ'וק יש זקן. מה, אנחנו בית ספר דתי? אתם מתעסקים בספורט, תהוו דוגמה לצעירים. הנכד שלי בן 23 ומגדל זקן כי 'לכל הספורטאים יש'. אני עושה לזה סוף".

20:15, ספורט1: בית"ר ירושלים - בני סכנין ללא קהל
צפו בכל שערי השבת בקליפ אחד

: ליביו אנטל שחקן בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
לא התאקלם בטורקיה. יתאקלם בישראל? אנטל לאחר נחיתתו בארץ/יוסי ציפקיס

עבור ליביו אנטל, הרכש הרומני שחתם בגנצ'לר לשלוש שנים כשחקן חופשי בקיץ תמורת כ-380 אלף יורו לעונה והוצג במועדון עם זקן צרפתי, המדיניות החדשה היוותה נדבך נוסף בחוסר ההתאקלמות בטורקיה. הוא כבש שער ליגה אחד והוסיף צמד בגביע, אך לרגע לא הרגיש בנוח בטורקיה. בטח לא כפי שחש בבית ברומניה, ממנה יצא החוצה בפעם הראשונה בקיץ. הטורקים, מצדם, לא אהבו את היסח הדעת של אנטל, שלטענתם נטש כמה פעמים את מחנה האימונים של הקבוצה כדי להיות עם בת הזוג החדשה קרלה אולוס. היא מצאה נחמה בזרועותיו אחרי מערכת יחסים עם כדורגלן אחר, אדריאן כריסטאה. הזוגיות החדשה תפסה את כותרות מדורי הרכילות ברומניה ולא התקבלה בעין יפה על ידי הטורקים.

הסיפור הזה מסמל, אולי, את סוג השחקן שבית"ר מקבלת. אנטל נחשב לשחקן מאוד מוכשר, אך טיפוס לא פשוט. הוא מהיר, טכני וחיית רחבה, אך תלוי מאוד במצב רוחו ובהתאקלמות בסביבת המועדון. לא במקרה הטורקים הסכימו להשתתף בשכרו בבית"ר. המנהל המקצועי של המועדון צוטט כשאמר: "לא נכון להשאיר שחקן כשהוא מתוסכל. הוא רגיל להיות בורג משמעותי וקשה לו כאן. יש תחרות גדולה והוא לא באמת רוצה להתמודד איתה". מעבר להשאלה ללא תמורה, הטורקים נתנו לבית"ר אופציה לרכוש את השחקן בסיום העונה ולהחתימו לשנתיים נוספות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ליביו אנטל שחקן בית"ר ירושלים בועט פנדל. אדריאן הרבשטיין
את השער הראשון בבית"ר הוא כבש בפנדל. אנטל/אדריאן הרבשטיין

אנטל גדל במחלקת הנוער של אורדאה והחל את דרכו כמקצוען בקונקורדיה וטרגו מורש, אבל את הפריצה הראשונה עשה במדי אוצלול גלאץ. הוא עזר לקבוצה לזכות באליפות היסטורית בעונתו השנייה (2010/11) עם חמישה שערים, ולאחר מכן היה שותף לקמפיין בליגת האלופות כאשר רשם שש הופעות נגד מנצ'סטר יונייטד, בנפיקה ופ.צ באזל, ואף כבש שער ובישל שניים. לפני כחודשיים ערך המועדון טקס חגיגי לכבוד חגיגות היובל להיווסדו, כש-50 השחקנים הגדולים זכו להוקרה וקיבלו מנוי לכל החיים. אנטל היה ביניהם.

באוצלול אימן את אנטל במשך שלוש שנים כוכב העבר הרומני ושיאן ההופעות של הנבחרת דורינל מונטאנו. מונטאנו סיפר השבוע לוואלה ספורט כי "ליביו עדיין לא מיצה את הכישרון שלו. הוא שחקן עם איכויות לרמות הגבוהות ובשנה האחרונה שלו ברומניה נראה היה שהוא בדרך לקפוץ לשם. הוא היה צריך לעבור לסטיאווה בקיץ ולא לצאת לטורקיה, כי לא פשוט שם ולא כל שחקן מתאקלם. הוא מסוג השחקנים שצריכים את הסביבה שלו וצריכים להרגיש טוב, מקצועית ומנטאלית. ברגע שיש לו את זה, הוא מרוכז כולו בכדורגל ומספק הרבה איכויות, גם במשחק וגם במספרים. העונה האחרונה שלו ברומניה הייתה מטורפת עבור שחקן אגף וכזה שבא מאחורה. הוא חייב לשכוח מטורקיה ולהמשיך את זה עכשיו בישראל".

דורינל מונטאנו מאמן אוצלול גאלאץ. GettyImages
"ליביו עדיין לא מיצה את הכישרון שלו". מונטאנו/GettyImages

ב-2012 עזב מונטאנו את אוצלול ואתו גם אנטל. הקשר חתם בוואסלוי, ואחרי עונת התאקלמות אחת של שישה שערים ו-10 בישולים שדרג את עצמו והצטיין בעונת 2013/14, כשהיה למלך שערי הליגה הרומנית עם 15 שערים ושמונה בישולים. דווקא אחרי העונה הטובה בקריירה, אנטל נאלץ לעזוב בעקבות פשיטת הרגל של ואסלוי (נקבע כי יקבל פיצוי בסך 193 אלף יורו מהמועדון) וקיווה לעבור לסטיאווה בוקרשט, אך העסקה לא יצאה אל הפועל בשל פערים כספיים. גם קלוז' התעניינה, אך הכסף הגדול מטורקיה גרם לו לעזוב בפעם הראשונה את רומניה ולהצטרף לכוכב רומני אחר, בוגדן סטאנקו.

כדי להבין את הראש של אנטל צריך לשמוע את בוגדן מארה, גם הוא שחקן עבר של נבחרת רומניה המשמש היום כסקאוט וסוכן שחקנים. מארה סיפר על אנטל: "הוא מהשחקנים הרומנים הטובים ביותר שאפשר היה להביא לישראל, כמו צ'יפריאן דיאק שסיכם בבית"ר, אך קלוז' סירבה לשחרר אותו". מארה הוסיף: "חשוב לו מאוד לשחק וליהנות, הוא לא מאלה שיודעים לסבול. כל שחקן ברומניה רוצה להגיע לגנצ'לר ולכסף הגדול בטורקיה, והוא מהר מאוד ויתר רק כי מאוד רצה לשחק כדורגל".

מארה הוא סוכנו של דיאק. כשנשאל מי מהשניים שחקן איכותי יותר ענה באלגנטיות: "שניהם שחקנים מצוינים. הם יכולים לשחק גם אחד ליד השני. בוא נגיד שבית"ר ירושלים הייתה שמחה אם היו לה גם את אנטל וגם את צ'יפריאן בקבוצה".

שחקן ראפיד בוקרשט לשעבר, צ'יפריאן דיאק. GettyImages
לו גם הוא היה מגיע, בכלל הייתה חגיגה בבית"ר. צ'יפריאן דיאק/GettyImages

חשוב לציין, אנטל לא חלוץ. הוא משחק מאחורי החלוץ ובכנפיים. כשמסתכלים על המספרים שהביא במדי קבוצות צמרת ברומניה, אפשר להבין שאם יספק לבית"ר מספרים דומים הוא יוכל להיות משמעותי, בעל השפעה דומה לזאת של ערן זהבי במכבי תל אביב או מאור בוזגלו בבאר שבע. חנן ממן אמר אחרי המשחק נגד הפועל חיפה: "לאנטל יש איכויות של כוכב כדורגל". זה לא רק ממן, כל שחקן בבית"ר ששואלים אותו על הרומני אומר: "הוא מהיר מאוד, חיית רחבה. הוא עדיין לא בכושר, אבל עוד קצת חדות והוא יעשה בעיות לכל הגנה. הוא מסוג השחקנים הזריזים בעלי טכניקה טובה, שקשה מאוד להגנות לשחק נגדם".

בבית"ר עושים הכול כדי לתת לאנטל להרגיש שהוא בבית חם. דובר המועדון אושרי דודאי מלווה אותו מהיום הראשון ואף הזמין אותו לארוחת ערב בביתו, שם יצא לשחקן לשוחח ברומנית עם אמו של הדובר. ממן ובן רהב כבר לקחו אותו אליהם לארוחה ולמחרת לקחו אותו לחדר ההלבשה והכירו אותו לשחקנים. בשבוע שעבר ססאר ארסו לקח את השחקן אתו לבלות. בבית"ר דואגים שיהיה תמיד בחברת אנשים וירגיש בבית.

את המספרת המדהימה הזו כבר ראיתם?

אנטל הבקיע פנדל "כפול" בניצחון בסמי עופר. בסקאוטינג שעשו בבית"ר על הקשר הם ראו שהבקיע בשנתיים האחרונות 6 מ-6 מהנקודה הלבנה. ב-2011 זכור דווקא פנדל שהחמיץ, ולאחר שהמהלך המשיך הבקיע שער ניצחון עם מספרת מטורפת. עם מספרים כאלה, ממן ואופיר קריאף, שמאוד רוצים לבעוט, יצטרכו לוותר כל עוד אנטל על המגרש. בבית"ר אף הוסיפו: "תמיד הייתה הרגשה שכל החלק הקדמי שלנו נחמד מדי ורך באופי שלו. עכשיו הבאנו נחש קטן, ערמומי, יודע את כל הטריקים של המגרש ולא עושה חשבון. ערס קטן שהיה חסר לנו מעבר למהירות ולגולים".

אנטל הוא אולי השחקן היחיד הערב על כר הדשא שלא יהיה מודע יותר לכמה גדולה ומתוחה היריבות בין בית"ר לבני סכנין, אך בקבוצה אומרים: "עדיף ככה, הוא באובר מוטיבציה בכל מקרה. הוא מאוד דרוך לקראת המשחק, ועל אף כל מה שעשה בקריירה שלו מאוד רוצה להוכיח את עצמו ולהצליח כאן. הוא לא בא לבית"ר כתחנת מעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully